2024-10-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Och det är omöjligt att diskutera det med någon som läser mellan raderna så det som sägs blir som just denne vill att det ska vara istället för att vara det som sägs.
"Alltså när jag står och viftar med en yxa och säger "döda alla negrer med yxor" så menar jag ju bara att man ska ge negrerna bidrag, det begriper du väl?"
Ni som bevistar tråden sätter verkligen nivån på debatten. Och den är långt ifrån hög.
Citera
2024-10-13, 11:06
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Trump ljuger och Biden/Harrys talar sanning,,,, enkelt.

Okej. Så du är antingen ett troll eller efterbliven.
Citera
2024-10-13, 11:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ni som svarar att hatet mot Trump beror på att han är narcissistisk, går över lik, idiot etc: Varför får inte hans politiska motståndare samma hat från etablissemanget? Det är ju inte så att Biden eller Clintons är några duvungar precis.
Vet inte riktigt hur jag skall tänka om detta.
Han är nog den enda icke korrumperade presidentkandidaten USA haft sen??
Eller?? Han är vrålkapitalist och går alla superrikas ärende, typ Musk.
Klart som fan dom blåser upp hans ego för att få det dom vill efter valet.
Samtidigt är han inte särskilt trevlig och kastar skit vilt omkring sig och ser sig själv som ofelbar, inte en höjdare att ha som ledare.
Är väl ungefär så diktatorer kan beskrivas.
En skitstövel helt enkelt.
Men han är åtminstone öppen med det om än omedvetet.
Hans regeringsätt kommer att skapa oenigheter och klyftor i USA och i omvärlden vilket på längre sikt kommer att orsaka sömre ekonomi och politisk instabilitet.
Kanske bra i långa loppet men antagligen vara väldigt otrevligr att leva igenom.

Sen i övrigt, demokraterna är precis som republikanera.
Snackar skit, korrupta och gör vad som helst för att hålla sig kvar vid köttgrytorna.
Precis som det är med politiker i hela världen.

Precis som USA har sitt lverstatliga parlament har vårt eget lilla EU som lever sitt eget liv till ingen nytta för gemeneman och slukar obsena mängder skattemedel.
Alla avdankade politikers dröm är att hamna i Bryssel. Rejäla ersättningar, skattebefriade och utan någon som helst insyn i vad dom sysslar med om dagarna.
En dröm för varje politiker värd namnet.
Citera
2024-10-13, 11:09
Medlem
Comitiums avatar
Trump hatas för att han har så många supporters trots att han inte är PK/Woke. Etablissemanget tål inte att vara hotat av någon som inte delar deras värderingar som de anser att alla måste omfatta.
Citera
2024-10-13, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Namnen på familjerna är ingenting jag vet med säkerhet.

Kanske för att du hittade på...
Citera
2024-10-13, 11:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Är tydligen svårt att söka på internet?

https://abcnews.go.com/amp/Politics/trump-compares-political-opponents-vermin-root-alarming-historians/story?id=104847748

https://apnews.com/article/trump-hitler-poison-blood-history-f8c3ff512edd120252596a4743324352

Förmodar det är det här citatet du går igång på.

“poisoning the blood of our country,”

Man skulle kunna säga att en nation består av blod från dess befolkning.
Kommer det in nytt blod i nationen som är problematisk så är gift ett lämpligt ord att använda.

Själv tycker jag Trump gör det bra, utan krusiduller och annat skit så pekar han direkt på problemet.

Här hemma blir vi fortsatt skedmatade med ord som är tänkt ska lösa detta "problem"

Oacceptabelt
Verktygslåda
Tidiga insatser
gemensamma handlingsplaner
Omfördela resurser
Såg det inte komma
Fler poliser
telefonavlyssning
kameraövervakning

Sluta skjut!!!

Du själv kanske är nöjd med hur vårat samhälle har utvecklats de senaste 10 åren, jag är det inte.

Sverige är i behov av mer Trump, för att slippa vakna till nyheterna om nya dödsskjutningar och allsköns jävla kriminalitet dessa människor ställer till med.
Finns liksom inga insatser som kan vända utvecklingen.
Senast redigerad av Tok-Frans 2024-10-13 kl. 12:19.
Citera
2024-10-13, 11:49
Medlem
För att han är en vit man!
Citera
2024-10-13, 11:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Jag tyckte han verkade rätt rolig fram till ”grab em by the pussy”-videon kom ut. Jävla osoft snubbe. Vem fan skulle vilja ta en bira med honom?
Citera
2024-10-13, 12:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Trump är en bortskämd miljardärsson som aldrig har gjort ett hederligt handtag i hela sitt liv. Han är dömd för brott och har begått många många fler som han inte är dömd för, och då menar jag brott som är brott också moraliskt. Han har t.ex. vräkt flera tusen vanliga knegare för att kunna uppföra skyskrapor i New York. Han låter som en halvidiot när han talar. Han har kallat stupade amerikanska soldater för "losers", vilket jag förvisso också tycker att de är, men jag är anarkist och anser att alla som frivilligt offrar sig för staten är lurade idioter, medan Trump har varit och återigen vill bli ledare för jordens mäktigaste stat och alltså inte borde ha sådana åsikter. Att någon röstar på honom som något slags protest visar bara hur dumma i huvudet de flesta människor faktiskt är. Hans anhängare är bara kanonmat för honom.
Man röstar inte på honom i protest. Man röstar på honom för att han är det enda val man har om man är mot woke och cancelleringar och annat som vänstern står för. Varför skulle de rösta på de som förtrycker, föraktar och ser ned på dem. Det skulle förstås vara idiotiskt.
Citera
2024-10-13, 12:03
Medlem
Citat:
Om du måste fråga så kommer du inte förstå svaret.

Han berömde Xi sa att han var smart beslutsam samt att dom hade en bra relation.

Vad är det för fel att tala gott om någon?

Du tycker förmodligen för att han är diktator.

Hade det varit smartare om han sagt Xi är ointelligent och vi har en fientlig relation?

En demokrati kräver en upplyst befolkning

https://youtu.be/I9ITn9p82KU?si=h9wyCPsp1FPAAb1A.
Kort klipp som visar en upplyst befolkning

Det kräver även ett transparent ledarskap.

Usa (sverige) har varken det ena eller andra.
Nord Stream och Assange är nutida exempel

Du kan ju pröva att förklara för mig så ska jag försöka förstå.
Citera
2024-10-13, 12:15
Medlem
Citat:
Och det är omöjligt att diskutera det med någon som läser mellan raderna så det som sägs blir som just denne vill att det ska vara istället för att vara det som sägs.
"Alltså när jag står och viftar med en yxa och säger "döda alla negrer med yxor" så menar jag ju bara att man ska ge negrerna bidrag, det begriper du väl?"

Det bästa sätta att bedöma någon ska klara ett jobb är att se hur han var som president tidigare.

Det är bättre att se till resultat än att komma med tolkningar.

Fred, stabilt världsliga, bra ekonomi och låg arbetslöshet. Det var hans resultat.

Jag tycker också att han är skränig skrytig och säger mycket dumt.
Men han resultat är bättre än Biden/Harris som går in för att hetsa Ryssland och Kina till KRIG.
Citera
2024-10-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Det bästa sätta att bedöma någon ska klara ett jobb är att se hur han var som president tidigare.

Det är bättre att se till resultat än att komma med tolkningar.

Fred, stabilt världsliga, bra ekonomi och låg arbetslöshet. Det var hans resultat.

Jag tycker också att han är skränig skrytig och säger mycket dumt.
Men han resultat är bättre än Biden/Harris som går in för att hetsa Ryssland och Kina till KRIG.

Eller lyssna på vad personen säger.

Resultat som inte betyder något eftersom situationen nu är annorlunda än den var förra gången. Men å andra sidan struntade han i att Ryssland invaderat Ukraina förra gången också. Så man kanske ska se på det så i alla fall. Dvs Europa kommer få storkrig i framtiden.

Harris hetsar inte till Krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in