2024-10-13, 10:15
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Ändå alldeles för grovt (no pun intended) för ett bröllop, bland massa främlingar! Herregud, bara konstigt, prata inte om snoppar i bröllopstalet. men både Andreas och ninni verkar allmänt konstiga (autism?) så funkar kanske.

Det håller jag med om. Jag har inte sagt att det var bra på nåt sätt. Verkligen inte. Det jag menar är att jag inte tror att det var ett svartsjukt ex som ville hämnas, som somliga menar. Jag tror att det var ett dåligt skämt (och ja, ett mycket olämpligt sådant!) som inte föll väl ut.
Citera
2024-10-13, 10:16
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Vad ska vi tycka?

Har man ingen åsikt kan man gott hålla käft tycker jag.

Själv tycker jag att deltagarna i de senaste säsongerna har haft fruktansvärt jönsiga nattkläder. Själv skulle jag inte klä mig så ens när jag är ensam hemma och magsjuk. Och definitivt inte när jag ska vakna upp för första gången med den jag hoppas är mitt livs kärlek, samtidigt som jag blir filmad av ett tv-team. Det vore väldigt intressant att höra hur tankarna gick när de packar sina fula sov-tishor. Ninni är den enda som hade ett snyggt nattlinne. (Nej, man måste inte klä sig i nån sexig negligé i svart spets. Det finns mer neutrala nattlinnen som är snygga och fräscha. Och ja, det gäller även männen, en fräsch, välsittande t-shirt utan tryck eller en riktig pyjamas kan de gott kosta på sig.)
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-10-13 kl. 10:35.
Citera
2024-10-13, 10:20
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Skulle ni andra här åka o övervara detta spektakel till giftermål ifall det gällde eran släkting/vän? Jag skulle nog skita i det, en teaterföreställning inför ett uppbrott. De som gråter vid vigseln är ju bakom flötet.

Vet faktiskt inte heller varför man genomför detta ”bröllop”. Tråkig tv o förmodligen ett negativt sätt att inleda en relation.

Ja, jag skulle stötta min vän eller släkting. Hen skulle nog gifta sig i tv oavsett om jag var där, så varför inte? Menar du att man skulle tacka nej som en markering? Och sen titta på programmet och diskutera på Flashback?
Citera
2024-10-13, 10:25
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Selma påminner om vissa tjejer jag ofta träffade och gillade och blev bekant med på krogarna när jag var 20-25. Fria tjejer som gjorde lite som dom ville, behövde sin frihet. Roliga att hänga och festa med, men dom tenderade att lugna ner sig lite senare än andra kvinnor. Dom hade aldrig fasta förhållanden i den åldern vi var i.

Dom homosexuella har nog lite koll på varandra sen innan. Kändes så, eventuellt vet dom om vandras ligg, och kanske vet om att dom haft samma kille.
Tror dom ska akta sig noga för att hamna i hbtq-jargongen där vissa i princip spelar nidbilden av en bög.
Jag har en god vän som är bög, med partner och allt, och dom är helt normala, företagare och håller inte på med 'bögiga' saker eller har en typisk bögig approach.

Vad menar du skulle hända om de skulle leva upp till din nidbild av en bög? Varför skulle det vara negativt för dem? Varför tycker du att de ska akta sig för det?
Citera
2024-10-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Det håller jag med om. Jag har inte sagt att det var bra på nåt sätt. Verkligen inte. Det jag menar är att jag inte tror att det var ett svartsjukt ex som ville hämnas, som somliga menar. Jag tror att det var ett dåligt skämt (och ja, ett mycket olämpligt sådant!) som inte föll väl ut.
Skulle gissa på att han ville ha TV-uppmärksamhet
Citera
2024-10-13, 10:37
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Skulle gissa på att han ville ha TV-uppmärksamhet

Det är mycket möjligt.
Citera
2024-10-13, 10:57
Medlem
Citat:
Har man ingen åsikt kan man gott hålla käft tycker jag.

Själv tycker jag att deltagarna i de senaste säsongerna har haft fruktansvärt jönsiga nattkläder. Själv skulle jag inte klä mig så ens när jag är ensam hemma och magsjuk. Och definitivt inte när jag ska vakna upp för första gången med den jag hoppas är mitt livs kärlek, samtidigt som jag blir filmad av ett tv-team. Det vore väldigt intressant att höra hur tankarna gick när de packar sina fula sov-tishor. Ninni är den enda som hade ett snyggt nattlinne. (Nej, man måste inte klä sig i nån sexig negligé i svart spets. Det finns mer neutrala nattlinnen som är snygga och fräscha. Och ja, det gäller även männen, en fräsch, välsittande t-shirt utan tryck eller en riktig pyjamas kan de gott kosta på sig.)

Trodde inte vuxna hade pyjamas.
Citera
2024-10-13, 10:58
Avstängd
Comitiums avatar
Hur vet killen att bruden är oskuld? Det går ju inte att kolla vid första ögonkastet och att gifta sig utan att veta?... Huga!
Citera
2024-10-13, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Hur vet killen att bruden är oskuld? Det går ju inte att kolla vid första ögonkastet och att gifta sig utan att veta?... Huga!

Hur kollar man det i vanliga fall menar du? De slipper i alla fall vara förlovade i ett år utan att knulla. Gifta sig första dagen - praktiskt!
Citera
2024-10-13, 12:40
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Vad menar du skulle hända om de skulle leva upp till din nidbild av en bög? Varför skulle det vara negativt för dem? Varför tycker du att de ska akta sig för det?
Att dom inte är sig själva givetvis. Det är lätt att hamna i en jargong eller ett sätt att vara. På samma vis som man är en persona på jobbet eller en annan när man åker på bortamatch i en buss med 52 andra killar.
Citera
2024-10-13, 12:43
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Trodde inte vuxna hade pyjamas.

Så det är vanligt att sova i ful gammal t-shirt? Till och med på bröllopsnatten? Ninni är barnslig som har ett nattlinne?

Usch. Jag är vuxen och gillar att vara fin även nattetid.
Citera
2024-10-13, 12:49
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Att dom inte är sig själva givetvis. Det är lätt att hamna i en jargong eller ett sätt att vara. På samma vis som man är en persona på jobbet eller en annan när man åker på bortamatch i en buss med 52 andra killar.

Okej men det tror jag gäller alla människor. Även de straighta paren kan hamna i stereotypa roller eller i nån viss typ av jargong.

Jag har aldrig åkt buss med 52 killar, hur är jargongen då? Vill du ta några exempel? Bara så vi förstår Hectors och Manges situation lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in