Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivinoCodino
Dags att förändra eller lägga ner. Love is Blind är ett bättre format, för i båda fallen ska man gifta sig i blindo, men i Love Is Blind har personerna själva valt person, och kommer därför jobba hårdare för att det ska hålla.
Medelåldern är för låg i Gift vid första ögonkastet. Springer runt massa 28-åringar istället för 35-40 åringar. Har gått från att vara ett seriöst program till 4 par som dejtar är känslan.
Enda gången det varit skoj att följa är när två personer är helt olika och inte alls attraherade av varandra, men tvingats umgås ändå. Känslan denna säsongen är att deltagarna har kunnat hoppa av efter halva säsongen, och kvar har vi de tråkiga paren.
Dessutom väljer paren själva vad som ska filmas, så vi får inte se några bråk, likt dokusåpor där man filmar med kameror som sitter i husen.
Nä, höj medelåldern eller lägg ner. Samma problem som med Bachelor, allt för låg ålder.
Det här. Har också reagerat på att det är så unga personer som är med, utan speciellt mycket livserfarenhet. Det är inte ett äktenskap de letar efter utan en pojkvän/flickvän.
Sedan verkar det vara ett väldigt stort fokus bland deltagarna på självutveckling. Ett äktenskap är inte till för din egen självutveckling, även om det så klart är oundvikligt i en relation. Men är man med i ett tv-program där man gifter sig med en främling och den primära anledningen till det är självutveckling, då är det bättre att man åker på retreat och tuggar svampar än att dra med sig en intet ont anandes människa i att du ska lära dig att artikulera dina egna känslor.
Och får jag höra att gemensamma mål är det viktigaste i ett äktenskap en gång till så kommer jag kräkas genom näsan. Jag har varit lyckligt gift i 15 år och jag kan lova att vi inte haft ett enda gemensamt mål under den tiden och aldrig kommer att ha det heller.