2024-06-18, 08:52
Medlem
Det är ngt skumt med Mattias. Har han haft en längre relation tidigare? Kanske är han rädd för kärleken och flyr när han möter den? Han håller Emmy fast genom att inte vara tillräckligt tydlig, han ger dubbla budskap, munnen säger att han inte vill vara med henne, kroppspråket och ögonen säger ngt annat. Hans "magkänsla" säger att han inte vill ha kärlek. Hans relationsmönster kanske är sådan att han vill krossa hjärtan. Emmy borde fly, sluta träffa honom, han är giftig.
Citera
2024-06-18, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Är det ingen som sitter på något skvaller om Mattias andra tjej då? Är det en barndomskompis? Varför var hon med vid poolen? Var hon med på bröllopet? Bodde hon verkligen i samma hus/grannhus som Mattias och Emmy flyttade in i?

Och hur kunde de missa att det fanns en annan tjej med i bilden vid screeningen? Var hans deltagande ett sätt att hantera den andra relationen? Något jag hela tiden även misstänkt Jimmy för.

De här människorna är inte giftasmogna!

Att låta L men inte J komma på återträffen är superkonstigt. Spär på alla spekulationer.
Citera
2024-06-18, 09:19
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Fy fan dig Mattias.

Kära lilla vackra Emmy. Naiva lilla tjejen som knappt utforskat världen utanför lilla Kalmar. Kommer in i programmet och verkligen ger allt, underbart utseende och ännu bättre personlighet. Hon hade kunnat tagit en kula för dig.

Du pratar om de har varit tufft med hennes nya jobb? För helvete MAN. Bit ihop, låt henne få landa i sin nya stad med nya jobbet, du tror inte den situationen kommer vara förevigt?

Din lilla pojke som inte kan se skogen för alla träd.

Du kommer ångra dig något djupt, hoppas du läser det här och inser om några år vilken jävla jubelidiot du är.

Jag får lite "bög-vibbar" på Mattias.
Det kanske är det som tynger han, han kanske behöver kliva ut ifrån garderoben
Citera
2024-06-18, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888

Han skiner som en sol jämte Christoffer (som jag får samma vibbar av), medans han sett uppäten ut av något jämte Emmy. Sen som nån annan skrev…
Citera
2024-06-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888

Ja faktiskt, tanken har flimmrat förbi. Ripley style...
Citera
2024-06-18, 09:44
Medlem
Konstigt att Mattias fick vara med öht - han kan inte ha mått bra innan programmet heller. Måste i så fall ha gaslightat "experterna" och dolt sin psykiska ohälsa. Men potentialla deltagare borde rimligtvis utfrågas om detta innan programmet. Han har åtminstone uppvisat ett väldigt omoget beteende. Körde i princip "det är inte du, det är jag snacket" vilket kanske fungerar för personer under 25 år, så bättre borde han veta. Istället friendzonear han Emmy totalt. Mattias tyckte att Emmy arbetade för mycket och de gick om varandra hemma och känslorna dog ut och ändå gaslightar han Emmy på gymnasienivå. Emmy hade till och med flyttat upp för hans skull, men han tycks inte ha uppvisat någon uppskattning för denna uppoffring.

Givetvis är det vettigt att relationen upphör för båda. Mattias är i dag bevisligen inte kapabel att ha en seriöst relation - framför allt inte vara gift. Emmy kommer landa och kommer nog inte ha några problem hitta någon ny. Mattias behöver terapi och kommer förhoppningsvis må bättre i framtiden.
Citera
2024-06-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Det är inte förtal när det är sant. Om det inte legat sanning bakom så hade Edvin redan varit polisanmäld av Jim. Han är skyldig till det som han anklagas för. Det syns på honom när han pratar om det och han försvarar sig inte ens. Det säger allt.
Edvin Törnblom är väl inte nära vän med vare sig Linnea eller Jim? Varför skulle han ha trovärdig info ? Han gissar o spekulerar väl som alla andra!
Citera
2024-06-18, 09:50
Medlem
Klart Mattias ska avsluta relationen om han inte är kär. Men som många andra är inne på får jag en känsla av att han flyr för att slippa bli lämnad själv. Han har hjärnspöken som säger att han inte duger åt vackra Emmy. Han verkar inte må bra som sagt. Synd på fint par.
Citera
2024-06-18, 09:54
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Dags att förändra eller lägga ner. Love is Blind är ett bättre format, för i båda fallen ska man gifta sig i blindo, men i Love Is Blind har personerna själva valt person, och kommer därför jobba hårdare för att det ska hålla.

Medelåldern är för låg i Gift vid första ögonkastet. Springer runt massa 28-åringar istället för 35-40 åringar. Har gått från att vara ett seriöst program till 4 par som dejtar är känslan.

Enda gången det varit skoj att följa är när två personer är helt olika och inte alls attraherade av varandra, men tvingats umgås ändå. Känslan denna säsongen är att deltagarna har kunnat hoppa av efter halva säsongen, och kvar har vi de tråkiga paren.

Dessutom väljer paren själva vad som ska filmas, så vi får inte se några bråk, likt dokusåpor där man filmar med kameror som sitter i husen.

Nä, höj medelåldern eller lägg ner. Samma problem som med Bachelor, allt för låg ålder.

Det här. Har också reagerat på att det är så unga personer som är med, utan speciellt mycket livserfarenhet. Det är inte ett äktenskap de letar efter utan en pojkvän/flickvän.

Sedan verkar det vara ett väldigt stort fokus bland deltagarna på självutveckling. Ett äktenskap är inte till för din egen självutveckling, även om det så klart är oundvikligt i en relation. Men är man med i ett tv-program där man gifter sig med en främling och den primära anledningen till det är självutveckling, då är det bättre att man åker på retreat och tuggar svampar än att dra med sig en intet ont anandes människa i att du ska lära dig att artikulera dina egna känslor.

Och får jag höra att gemensamma mål är det viktigaste i ett äktenskap en gång till så kommer jag kräkas genom näsan. Jag har varit lyckligt gift i 15 år och jag kan lova att vi inte haft ett enda gemensamt mål under den tiden och aldrig kommer att ha det heller.
Citera
2024-06-18, 10:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Klart Mattias ska avsluta relationen om han inte är kär. Men som många andra är inne på får jag en känsla av att han flyr för att slippa bli lämnad själv. Han har hjärnspöken som säger att han inte duger åt vackra Emmy. Han verkar inte må bra som sagt. Synd på fint par.

Ja han lär aldrig hitta nån i den kalibern direkt igen.
Citera
2024-06-18, 10:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Äh Jag tror folk komplicerar detta i onödan. Av någon anledning har han inte rätt känslor. Det är inte svårare. Det är något i relationen som inte har fungerat för att han ska må bra helt enkelt.

Han är väl en känslig person bara där saker och ting måste träffa perfekt. Felet ligger hos produktionen återigen. Inte hos honom. Dom borde kanske ha sett att detta kanske inte är hans grej. Men..det är ju så mycket annat dom "missar" eller bortser från så jag tvivlar att dom bryr om det helt. Dom har i grunden ett uppdrag och också göra "bra TV". Inte bara för att vara välgörare även om dom vill göra sken av det. Därför blir väl att uppdraget att experimentera och hitta matcher som kan trigga deltagarnas undermedvetna snarare än att enbart hitta direkt "perfekta" matcher på förhand. Utfallet är ju också lite 50-50 mellan dom som funkar ok till bra och till dom som funkar dåligt till katastrof.

Det vore annars kul med en sammanställning över dessa 10 säsonger som gått och hur alla deltagare har det idag.
Citera
2024-06-18, 10:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Det här. Har också reagerat på att det är så unga personer som är med, utan speciellt mycket livserfarenhet. Det är inte ett äktenskap de letar efter utan en pojkvän/flickvän.

Sedan verkar det vara ett väldigt stort fokus bland deltagarna på självutveckling. Ett äktenskap är inte till för din egen självutveckling, även om det så klart är oundvikligt i en relation. Men är man med i ett tv-program där man gifter sig med en främling och den primära anledningen till det är självutveckling, då är det bättre att man åker på retreat och tuggar svampar än att dra med sig en intet ont anandes människa i att du ska lära dig att artikulera dina egna känslor.

Och får jag höra att gemensamma mål är det viktigaste i ett äktenskap en gång till så kommer jag kräkas genom näsan. Jag har varit lyckligt gift i 15 år och jag kan lova att vi inte haft ett enda gemensamt mål under den tiden och aldrig kommer att ha det heller.
Ja. Tycker nog inte man ska ha med deltagare under 30 år. Känns ganska poänglöst och minskar chansen att omogna personer är med som inte vet vad dom vill riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in