2024-04-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apels1nen
Ska flyga utomlands om någon månad (inom EU) och behöver ta med mig några klonazepam, ca 4-5st.

Är lite stressad över det ska inte ljuga. Har inte flygit på flera år. Är beroende av dem så de måste tyvärr följa med.

Har läst i tråden lite och det verkar stå mellan att lägga de i någon mineralburk, eller om någon kanske vet något receptfritt läkemedel som liknar Rivotril 2mg piller?

Eller ska jag bara lägga de i myntfickan på jeansen? Vill ej tappa dom.

Samma här. Du går inte genom nån tull inom EU. ingen kommer att kolla dig.
Citera
2024-05-04, 00:12
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Det är ett icke problem, jag flyger ofta med narkotikaklassad medicin, har intyg och allt redo men det är aldrig någon som kollar eller frågar efter det.
Citera
2024-05-04, 01:21
Medlem
danceclubolofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Helt fel. Du får det att låta som om det aldrig sker. Det stämmer ju inte alls? Det händer flera dagligen. Även hänt mig att man får scanna bagage eller plocka ut innehåll för snabb inspektion. Och nej jag ser inte ut som en pundare.

Däremot är chansen betydligt lägre inom EU! Arlanda hade jag dock undvikit att landa på. De tar sitt jobb allt för seriöst nuförtiden.
Citera
2024-05-05, 08:07
Medlem
Walvaters avatar
Jag fick genom indisk-svensk till med 500 alprazolam. Kostade 500 spänn på apoteket där och det var EXTREMT nära att vi kontrollerades. De frågar oss var vi kom ifrån, och jag fick totalpanik för min tjej skulle ha svarat "Goa" om inte hennes vän sagt att " Från Bangalor. Jobbar där...." och visade sitt arbetsvisum. Jag började långsamt gå och fick dö frågan om vi alla var därifrån och då nickade jag och så "Ja" högt innan tjejen han säga något.

Små doser knark har jag tagit med mig både utom och inom Europa och har alltid klarat mig. Idag gömmer jag det såklart i baken.

Citat:
Ursprungligen postat av danceclubolof
Helt fel. Du får det att låta som om det aldrig sker. Det stämmer ju inte alls? Det händer flera dagligen. Även hänt mig att man får scanna bagage eller plocka ut innehåll för snabb inspektion. Och nej jag ser inte ut som en pundare.

Däremot är chansen betydligt lägre inom EU! Arlanda hade jag dock undvikit att landa på. De tar sitt jobb allt för seriöst nuförtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420

BenzoDynga baserar tyvärr det hen skriver på egna erfarenheter, och ja - att du ska stoppas för lite piller inom EU är väldigt osanbolikt. Men det är INTE OMÖJLIGT!

Det är busenkelt att ta med upp till typ 20-30 tabletter var som helst. Ha i påse och vik in i lite papper och placera mellan skinkorna..

Det fungerar överallt. Om någon vill kontrollera din rumpa kommer de ändå inte gräva dig i tvåan, utan säga åt dig att sätta dig på huk och hosta. Eller så får du duscha framför dem.
Citera
2024-05-06, 07:23
Medlem
I saurons öga tänker jag?
Citera
2024-05-06, 10:42
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Mindre mängder benso i sin karta eller ännu hellre i sin originalförpackning brukar aldrig vara ett problem. Bara vara ärlig och säga att man har extrem flygrädsla och därför behöver dom.

Det värsta som kan hända är att dom beslagtas och förstörs. Men detta är extremt osannolikt. Ha dom bara tillsammans med dina övriga mediciner tex med lite alvedon så ser det normalt ut. Punda inte loss och göm dom bara eller ha dom lösa i en ficka, det skriker olagligheter.
Citera
2024-06-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apels1nen
Ska flyga utomlands om någon månad (inom EU) och behöver ta med mig några klonazepam, ca 4-5st.

Är lite stressad över det ska inte ljuga. Har inte flygit på flera år. Är beroende av dem så de måste tyvärr följa med.

Har läst i tråden lite och det verkar stå mellan att lägga de i någon mineralburk, eller om någon kanske vet något receptfritt läkemedel som liknar Rivotril 2mg piller?

Eller ska jag bara lägga de i myntfickan på jeansen? Vill ej tappa dom.

Hur gjorde du tillslut? Är nämligen i en liknande situation och åker om en månad.
Citera
2024-06-29, 10:00
Medlem
populopiduss avatar
Sluta noja så mycket. Risken att ni åker dit för smuggling av läkemedel, om än narkotiskt, är väldigt liten. Jag har flugit under många år med min ADHD-medicin och även Stesolid i handbagaget och aldrig har någon nämnt något om det eller frågat om recept.

Jag såg ett program på TV som handlar om den svenska tullens arbete, där man får se när dom tar in misstänkta och när dom hittar narkotika. I ett fall var det en ung kille som blev intagen för extra kontroll hos tullen efter att ha landat på Arlanda (tror jag det var). Man ser hur tullaren går igenom killens bagage och vid ett tillfälle lyfter hon ut en kartong med Elvanse och lägger åt sidan. Hon kollade inte ens vad det var för läkemedel och brydde sig inte öht.

Tullen letar efter ILLEGALA substanser, inte läkemedel.
Citera
2024-07-18, 19:41
Medlem
movingmads avatar
Lägg bensedin i en burk med D-vitamin tillsammans med övriga mediciner (receptbelagda eller inte). För det första ser D-vitamin och bensedin identiska ut och för det andra extremt osannolikt att de skulle kolla.
Citera
2024-09-30, 02:57
Medlem
Hej!

Ska till Asien över vinter vintern. Thailand och Bali tänkte ta med benzo och tramadol i vitaminburkar är de högre risk att de blir koll på de åker från Kastrup?Vet inte hur känsliga de är där nere är de mycket tull?

Mvh
Citera
2024-10-11, 20:28
Medlem
La en femma hasch när jag skulle till polen i strumpan som jag hade på mig, gled igenom utan några problem. Blir väl värre om det finns hundar, men det har jag aldrig sätt och jag har rest mycket.
Citera
2024-10-12, 05:24
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Hej!

Ska till Asien över vinter vintern. Thailand och Bali tänkte ta med benzo och tramadol i vitaminburkar är de högre risk att de blir koll på de åker från Kastrup?Vet inte hur känsliga de är där nere är de mycket tull?

Mvh

Köp på plats för fan.. Kostar i princip ingenting och du kan köpa utan recept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in