Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-25, 12:35
  #1
Medlem
Vilket är bästa sättet att obehindrad ta med sig illegalt införskaffad benzo till destinationen? I detta fall är det england.

Har en balanssjukdom som gör att jag behöver ta clonazepam när jag flyger för att inte få värre symptom, men idiotläkarna i detta land skriver ju inte ut sånt trots att den ledande experten i usa rekommenderar detta. Därför får jag gå den illegala vägen ^^

Det räcker dock med att ta med sig en 2mg tablett, eller kanske 2, så vi snackar ingen massiv smuggling direkt.

Spontana idéer jag har:
1. I strumpan
2. I huvudbagaget (tittar de ens där?)
3. I munnen (med plasthöljet kvar)

nr 3 undviker jag helst. Det vore också bäst att ha något sätt att få med sig detta på flyget, då jag kan behöva lite extra om det är en lång flygresa (i framtiden). Därför är inte nr.2 helt ideal heller. Osäker på hur riskabelt nr 1 egentligen kan vara.

Förslag?
Citera
2010-08-25, 12:37
  #2
Avstängd
zerkkens avatar
dra in den i urinvägen
Citera
2010-08-25, 12:41
  #3
Medlem
Snardeths avatar
Ploppa ur dom ur förpackningen och lägg dom i fickan bara.. Dom bryr sig inte om en liten mängd.
Annars om du är orolig lägg dom i en liten påse och under pungen funkar alltid.

Mvh
Citera
2010-08-25, 12:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snardeth
Ploppa ur dom ur förpackningen och lägg dom i fickan bara.. Dom bryr sig inte om en liten mängd.
Annars om du är orolig lägg dom i en liten påse och under pungen funkar alltid.

Mvh

Menar du att ha tabletterna löst eller att ha dem kvar i plast fast i fickan (typ klipp loss 2 tabletter från kartan)? Det där med pungen funkar ju alltid annars
Citera
2010-08-25, 12:51
  #5
Medlem
Snardeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Menar du att ha tabletterna löst eller att ha dem kvar i plast fast i fickan (typ klipp loss 2 tabletter från kartan)? Det där med pungen funkar ju alltid annars


Alltså ploppa ur dom ur kartan och lägg dom i en liten redline påse lr cigg plast, för har du kvar dom i kartan så kan det pipa lite från metall detektorn. Och det vill man inte Många som torskat på det..
Citera
2010-08-25, 12:54
  #6
Medlem
Slingshots avatar
Köp något receptfritt, och lägg dom i den burken.
Citera
2010-08-25, 12:55
  #7
Medlem
Rest flera gånger med medicin som kan ha sett ut som smuggelgods. Fast det är utskriven medicin, men har ofta inte legat i sina kartonger osv. Aldrig haft något intyg från läkare eller apotek heller. Lagt dom i necessären, aldrig varit några problem överhuvudtaget.
Citera
2010-08-25, 14:11
  #8
Medlem
Theberzerkers avatar
Hitta nå smart sätt att gömma dom på bara. Har du med dig bärbar dator så kan du smyga med ett par i dvd-utrymmet i datorn, eller där det finns plats för mer minne osv..

Ser dom ut som mintpastiller så köp sånna och fixa så benson ligger i mitten av alla pastiller
Citera
2010-08-25, 14:35
  #9
Medlem
HardCore_s avatar
en påse så lägger du den i strumpan eller under sulan i skon.. gjorde jag när jag åkte till turkiet, inga problem...
Citera
2010-08-25, 14:38
  #10
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Hitta nå smart sätt att gömma dom på bara. Har du med dig bärbar dator så kan du smyga med ett par i dvd-utrymmet i datorn, eller där det finns plats för mer minne osv..

Ser dom ut som mintpastiller så köp sånna och fixa så benson ligger i mitten av alla pastiller

Låter som en dum idé att försöka "gömma" dom ifall tullen hittar pillrena, svårare att förklara. Ta det bara i fickan och säg att det är sjösjuke tabletter/ sömn tabletter om dom mot förmodan hittar dom och frågar.
Citera
2010-08-25, 15:02
  #11
Avstängd
Solsystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Vilket är bästa sättet att obehindrad ta med sig illegalt införskaffad benzo till destinationen? I detta fall är det england.

Har en balanssjukdom som gör att jag behöver ta clonazepam när jag flyger för att inte få värre symptom, men idiotläkarna i detta land skriver ju inte ut sånt trots att den ledande experten i usa rekommenderar detta. Därför får jag gå den illegala vägen ^^

Det räcker dock med att ta med sig en 2mg tablett, eller kanske 2, så vi snackar ingen massiv smuggling direkt.

Spontana idéer jag har:
1. I strumpan
2. I huvudbagaget (tittar de ens där?)
3. I munnen (med plasthöljet kvar)

nr 3 undviker jag helst. Det vore också bäst att ha något sätt att få med sig detta på flyget, då jag kan behöva lite extra om det är en lång flygresa (i framtiden). Därför är inte nr.2 helt ideal heller. Osäker på hur riskabelt nr 1 egentligen kan vara.

Förslag?

Ha de i nessesären i handbagaget, ha med lite andra piller typ huvudvärk, frågar de vad det är säg att det är för åksjuka,
Citera
2010-08-25, 15:36
  #12
Medlem
daphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Ser dom ut som mintpastiller så köp sånna och fixa så benson ligger i mitten av alla pastiller

Jobbigt att inte veta vilka som är vilka sen, kan bli en trevlig överraskning när man skall ta en liten mintpastill

ont: huvudbagaget låter smartast, fast ja de kollar där, de hade pillat på mina kartor som i och för sig är receptfria och inget lustigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback