2024-09-11, 21:25
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Porto har publicerat transfersummor.

De betalade 4,5M€ + 0,5 i bonus och 12,5% i VFK för Gül

https://x.com/eurofootcom/status/1833555986264514758?s=46

Japp. Vore kul om fler klubbar tog efter detta så slipper folk slänga sig med siffror hit och dit. Kan bli en fin peng på vfk om det artar sig väl!
2024-09-11, 21:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Japp. Vore kul om fler klubbar tog efter detta så slipper folk slänga sig med siffror hit och dit. Kan bli en fin peng på vfk om det artar sig väl!
Glädjande ändå att bara en bajenmiljon gick till agenten Cetinkaya, hade fått uppfattningen att de tog närmare 5%.
2024-09-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Glädjande ändå att bara en bajenmiljon gick till agenten Cetinkaya, hade fått uppfattningen att de tog närmare 5%.

Det där är enbart Portos agentkostnader får man anta. Sen ska Cetinkaya casha in från spelaren och er också, om han nu företräder allt och alla involverade. Sjukt är bara förnamnet.

Men bra initiativ från Porto.

---

Fotbolltransfers har sammanställt att det sålts för 650 miljoner från allsvenskan i sommar, då är en del mindre övergångar utan kända summor och inom serien exkluderade. Att lägga till runt 500 millar i vinterfönstret. Blir några intressanta resultat till våren.
2024-09-12, 05:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det där är enbart Portos agentkostnader får man anta. Sen ska Cetinkaya casha in från spelaren och er också, om han nu företräder allt och alla involverade. Sjukt är bara förnamnet.

Jag säger inte att du har fel, men borde inte Cetinkaya bara få betalt från Porto i detta fall, det är ju de som initierat affären?
2024-09-12, 08:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag säger inte att du har fel, men borde inte Cetinkaya bara få betalt från Porto i detta fall, det är ju de som initierat affären?
Har frågat mig frågan också tidigare. Dessutom är Cetinkaya anställd av spelaren.

Vet inte om Hammarby betalar en mindre summa till Cetinkaya för pappersexpertisen. Men samtidigt så har ju Hammarby anställda för sådant också, så jag vet inte...
2024-09-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Har frågat mig frågan också tidigare. Dessutom är Cetinkaya anställd av spelaren.

Vet inte om Hammarby betalar en mindre summa till Cetinkaya för pappersexpertisen. Men samtidigt så har ju Hammarby anställda för sådant också, så jag vet inte...
Vanligt att säljande klubb, köpande klubb och spelare alla representeras av ombud. Vanligtvis spelarens agent. Detta är såklart helt galet med tanke på de uppenbara intressekonflikterna och något FIFA försökte förbjuda men tyvärr rev en domstol upp det.
2024-10-11, 13:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Bojanic verkar så gott som klar nästa år och nu det här:

Citat:
AVSLÖJAR: Bomben – Hammarby vill ha Samuel Gustafson

Ett tungt allsvenskt namn kan vara på väg mot comeback. FotbollDirekt kan nu avslöja att Bajen fräckt har gått in och försöker ta Häckens guldhjälte.

Allsvenskans kanske bästa backlinje kompletteras med allsvenskans kanske bästa mittfält?
Bara en kompis till Erabi sen kan vi börja få hybris 😏
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-11 kl. 13:02.
2024-10-11, 13:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Allsvenskans kanske bästa backlinje kompletteras med allsvenskans kanske bästa mittfält?
Påstår du att bajen har bästa backlinjen?
2024-10-11, 13:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Påstår du att bajen har bästa backlinjen?
"Kanske bästa", så det är med lite förbehåll för främst MFFs backlinje.
2024-10-11, 17:55
Medlem
eternussermos avatar
Samuel Gustafsson följer Trazke och byter till Bajen, intresse från bägge finns

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-bajen-vill-varva-gustafson/
2024-10-12, 00:04
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Ert mittfält skulle självklart inte ens vara i närheten av Bolin-Peña-LBJ-AC om ni fick Bojanic och Gustafson.
2024-10-12, 10:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Ert mittfält skulle självklart inte ens vara i närheten av Bolin-Peña-LBJ-AC om ni fick Bojanic och Gustafson.
MFF har ett bra mittfält, det säger jag inte emot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in