2024-08-10, 13:25
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Går rykten om att han gråter över någon lagkamrats påstådda "antisemitism".
Det har jag inte hört någonting om.
2024-08-10, 15:14
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Att han inte berättat det för Kimmler
2024-08-10, 17:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Det är nog Kimmler du tänker på
https://x.com/DallasBajen/status/1786109449586815199?t=UTbgStUcgyXKSduCvlg_zw&s=19
2024-08-10, 17:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är nog Kimmler du tänker på
https://x.com/DallasBajen/status/1786109449586815199?t=UTbgStUcgyXKSduCvlg_zw&s=19
Hahaha.

Kim Bergstrand är jävligt skön, men det där var ett riktigt roligt klipp.
Senast redigerad av baggebo1 2024-08-10 kl. 17:56.
2024-08-10, 17:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Gnaget hade dessutom till skillnad från er senaste år pengar i kassan Q1 att vara strategiska med.
Mer relevant att ha god god ekonomi än massa pengar i kassan, det har jag gått igenom med dig tidigare. Sedan är det upp till dig att ta till dig enkel information eller inte.

En annan mycket relevantare sak är tex att ha god stämning i truppen, vilket ni inte verkar ha direkt om man ska lyssna på vissa spelare. Men det där löser säkert Kim och Tolle...
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-10 kl. 17:59.
2024-08-10, 18:40
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:

Var kan vi läsa om dessa rykten? Smutsigt om du hittar på de där.
2024-08-10, 19:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Var kan vi läsa om dessa rykten? Smutsigt om du hittar på de där.
Jag har sett sådana rykten, däremot vet jag inte om de betyder något.
2024-08-10, 21:27
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Mer relevant att ha god god ekonomi än massa pengar i kassan, det har jag gått igenom med dig tidigare. Sedan är det upp till dig att ta till dig enkel information eller inte.

En annan mycket relevantare sak är tex att ha god stämning i truppen, vilket ni inte verkar ha direkt om man ska lyssna på vissa spelare. Men det där löser säkert Kim och Tolle...

Alltid lika lustigt att diskutera ekonomi med dig.

Det du googlat fram och klistrat in är applicerbart på vinstdrivande ägarledda bolag. De ska ha inte ha mer kapital än vad de kan investera till en förväntad avkastning högre än ägarnas avkastningskrav. Allt överskjutande ska delas ut. 1.0 i all företagsekonomi. Grattis.

Det har dock aldrig funnits, och kommer aldrig finnas (så länge vi har 51 %-regeln iaf) en fotbollsklubb i Sverige med för mycket pengar. Däremot har det funnits, och kommer alltid finnas, massor av klubbar med för lite pengar. Exempelvis Bajen när JJ ville värva backen jag inte minns namnet på men fick nöja sig med Simon Strand för att styrelsen drog i handbromsen som i sin tur var början på slutet för JJ.

Varför? Det gick med enkelhet att utläsa i årsredovisningen då kassan vid årskiftet var lika tom som en ölburk i Björns trädgård.
2024-08-10, 22:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Alltid lika lustigt att diskutera ekonomi med dig.

Det du googlat fram och klistrat in är applicerbart på vinstdrivande ägarledda bolag. De ska ha inte ha mer kapital än vad de kan investera till en förväntad avkastning högre än ägarnas avkastningskrav. Allt överskjutande ska delas ut. 1.0 i all företagsekonomi. Grattis.

Det har dock aldrig funnits, och kommer aldrig finnas (så länge vi har 51 %-regeln iaf) en fotbollsklubb i Sverige med för mycket pengar. Däremot har det funnits, och kommer alltid finnas, massor av klubbar med för lite pengar. Exempelvis Bajen när JJ ville värva backen jag inte minns namnet på men fick nöja sig med Simon Strand för att styrelsen drog i handbromsen som i sin tur var början på slutet för JJ.

Varför? Det gick med enkelhet att utläsa i årsredovisningen då kassan vid årskiftet var lika tom som en ölburk i Björns trädgård.
Du är så ute och cyklar när du snackar ekonomi. Det blir lite löjligt...

Självklart är det bättre för en fotbollsklubb att, likt ett företag, investera pengarna (förslagsvis i spelare och/eller faciliteter) än att ha dom liggandes på hög. Se tex hur Malmös truppvärde ökat i takt med att dom dragit in mer pengar.

Att vi inte värvade Brice från Bodö Glimt hade INTE att göra med LIKVIDA medel, utan gissningsvis för att balansräkningen inte skulle gå ihop då han var för dyr.
Aik värvade Guidetti utan att ha likvida medel för det. Det man gjorde var att man köpte honom på krita då man såg att man kunde betala av honom med framtida intäkter. Det är inget ovanligt att göra så, men när man gör det så börjar man ta risker då det är viktigt att det framtida intäkter (tex försäljningar) kommer så att man har råd att göra avbetalningarna.

Likvida medel är ointressant jämfört med årsresultatet man gör. Att ha 10M i likvida medel är sämre än att ha 0kr i likvida medel men istället gjort investeringar för 20M, allt annat lika.

Håll dig till sånt du kan instället... Jag tänker inte fortsätta diskutera med en uppenbar imbecill på området
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-10 kl. 22:53.
2024-08-10, 23:39
Medlem
Rubbes avatar
Franska Twitter verkar övertygade om att Nanasi i princip är klar för St Etienne. Han är tydligen på läkarundersökning idag. Det känns jävligt märkligt att släppa vår viktigaste offensiva spelare bara dagar innan matchen som kan ta oss en bra bit närmre Champions league. Jag menar om vi nu ändå lyckats behålla honom så här länge så varför inte ett par veckor till.
2024-08-11, 12:27
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Franska Twitter verkar övertygade om att Nanasi i princip är klar för St Etienne. Han är tydligen på läkarundersökning idag. Det känns jävligt märkligt att släppa vår viktigaste offensiva spelare bara dagar innan matchen som kan ta oss en bra bit närmre Champions league. Jag menar om vi nu ändå lyckats behålla honom så här länge så varför inte ett par veckor till.
St Etienne spelar sin säsongspremiär om 6 dagar och om de ska köpa dyrt från AS så tror jag att det ska vara på deras villkor. 100 mkr hade vart deras dyraste spelare in den här säsongen.
2024-08-11, 23:40
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Någon MFF eller Landskrona-supporter som kan säga något om Edvardsson?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in