Citat:
Ursprungligen postat av
a.e.g
Låt idioterna avslöja sig själv tänker jag så man vet att de är förståndshandikappade i deras vidare poster.
Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Fast det blir lite krångligare med netto på transfereffekten än Bajenbrutto. Bägge är intressanta men man måste hålla isär dem.
"2,5 till 5 miljoner" netto för Omar Faraj kan låta lite om transfersumman är 10 miljoner. Men även kvarvarande sign-onbonus ska dras. I Omars fall (enligt Aftonbladet) betalade AIK 6 miljoner, som då periodiseras på kontraktslängden. 2 miljoner/år, då halva tiden återstår skall därmed 3 miljoner dras till nettoeffekten
Hursomhelst tycker jag det är vettigt att sälja en bänkad och skadad anfallare. En anfallare som på 47 matcher gjort 7 mål (varav ngt på straff). Inte imponerande, men man har alltid fått en svettig tröja, så jag har gillat honom.
Generellt tycker jag AIK gjort ett bra fönster ut. Utöver Berg (om han räknas), Ring, Collins, Elbouzedi, Coulibaly, Fanne (som dock stannar säsongen ut) och Modesto. Modesto är det egentliga sportsliga tappet och där finns det en del in.
Bra med frigjort löneutrymme och en hel del pengar in. Dessutom en del vunna matcher och placerade i "övre mittengeggan".
Jag är inte lika övertygad som vad många andra är att Fanne är "the real deal", lika bra att sälja när det är en liten hype. Både Ellingsen, Abdihakim och Wilson kan konkurrera om den platsen '25.