2024-10-11, 14:20
  #466645
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2
Jo, det var kravet när Ukraina skulle bli självständigt och man förhandlade om allt.

"IX. External and Internal Security

The Ukrainian SSR has the right to its own armed forces.

The Ukrainian SSR has its own internal armies and bodies of state security subordinated to the Verkhovna Rada of the Ukrainian SSR.

The Ukrainian SSR determines procedures for military service by citizens of the Republic.

Citizens of the Ukrainian SSR perform their military service, as a rule, on the territory of the Republic, and cannot be used for military purpose beyond its borders without the consent of the Verkhovna Rada of the Ukrainian SSR.

The Ukrainian SSR solemnly declares its intention of becoming a permanently neutral state that does not participate in military blocs and adheres to three nuclear free principles: to accept, to produce and to purchase no nuclear weapons. "

Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
En självständighetsförklaring är inget avtal. Ditt efterblivna klappmongo. En självständighetsförklaring är inget ”löfte” till något annat land. Helvete vad dum i huvudet är!


Som någon annan redan har tagit upp, ditt enda syfte måste bara vara att försöka tramsa sönder tråden med ren dynga!


Det var ord och inga visor. Men i sak rätt.
Detta är inget avtal.

Sedan finns det en historia på utvecklingen av denna förklaringen.
Påverkats under tidens gång av vad Ryssland har gjort.
Så 1991 år utgåva, är utgången. Död och begraven.

Gissa vilket år som den ändrades?
Citera
2024-10-11, 14:36
  #466646
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Många privatpersoner dokumenterade explosionen med efterföljande flera hundra meter höga lågor i Feodosia igår.

Branden i Feodosia är inne på femte dagen och ryssarnas släckningsarbete är som vanligt ett katastrofalt fiasko.



En fråga till alla skithögar och avskum i tråden: hur går det för lögnfabriken i Moskva egentligen? Vågar mytomanerna i rysk stats-tv ens rapportera om ryssarnas totala misslyckande i Feodosia på Krim?

Hundreds Meters High Flames: Russia's Largest Oil Depot In Crimea Has Been Burning For The Fifth Day In A Row

The Russian oil depot in occupied Feodosia, which was attacked by the Ukrainian army, has been burning for the fifth day

Another tank exploded there on Thursday, October 10. The corresponding videos are actively distributed on social networks.

https://charter97.org/en/news/2024/10/11/614140/
__________________
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-10-11 kl. 14:41.
Citera
2024-10-11, 15:12
  #466647
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Peter Zeihans senaste analys. Rekommenderas!

Skurk och maffiastatens nödlösning att använda kinesiska yuan som likvid vid transaktioner har nått sitt slut. Från och med 12:e oktober kommer kinesiska aktörer omfattas av sanktioner om de fortsätter att "hjälpa" till med denna nödlösning. Från och med måndag nästa vecka kommer skurkstaten rysslands finansiella system beprövas av något som de ryska tjuvarna aldrig tidigare fått förhålla sig till. Spännande tider för tjuven KGB-Putin och hans skurkregim. Sanktioner med lite extra krydda!


Russian Sanctions Are Making Global Finance Spicy
https://youtu.be/AP-W-SDBt1M?si=dZx4FcPwKfWE_KQR&t=98
Citera
2024-10-11, 15:27
  #466648
Medlem
Den nerdrogade Steven Seagal 72 säger sig vara redo att dö i strid för Putin
Citera
2024-10-11, 15:37
  #466649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Den nerdrogade Steven Seagal 72 säger sig vara redo att dö i strid för Putin

Det är väl bara för honom att göra det? Det verkar ju finnas gott om behov av kött på fronterna i Ukraina. Att han är 72 borde inte betyda så mycket längre.
Citera
2024-10-11, 15:39
  #466650
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Den nerdrogade Steven Seagal 72 säger sig vara redo att dö i strid för Putin

Och här reser de ryska dräggen en ny staty av massmördaren Stalin i ryssland.

x.com/nexta_tv/status/1844641647398732204

Nu när ryska nederlaget är helt uppenbart för alla inblandade måste de ryska trälarna och undersåtarna pumpas upp med desperat propaganda från 72-åriga B-skådisar och bisarra statyer av massmördaren Stalin.
Citera
2024-10-11, 15:44
  #466651
Medlem
Denys tycks tro att Ukraina lämnar Kursk inom kort om jag förstod hans senaste video korrekt. Synd. Men trupperna behövs på andra ställen. De kan alltid komma tillbaka nästa sommar. jag menar ryssarna kommer inte ha mycket till skydd där då heller.
Citera
2024-10-11, 15:45
  #466652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Den nerdrogade Steven Seagal 72 säger sig vara redo att dö i strid för Putin

Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Denys tycks tro att Ukraina lämnar Kursk inom kort om jag förstod hans senaste video korrekt. Synd. Men trupperna behövs på andra ställen. De kan alltid komma tillbaka nästa sommar. jag menar ryssarna kommer inte ha mycket till skydd där då heller.
Kan du börja länka till saker du pratar om?
Citera
2024-10-11, 15:50
  #466653
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
A Russian "handyman" decided to use a knife to disassemble the battery from an unexploded Ukrainian FPV drone because he needed batteries for his hair clippers.

But, as expected, something went wrong at 1:52, and the battery started to burn and explode.

https://t.me/pilotblog/16384

För mig står det bara "Media is too big (VIEW IN TELEGRAM)". Fattar ingenting. Någon som har en spegling?
Citera
2024-10-11, 15:51
  #466654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-ter
Kan du börja länka till saker du pratar om?

https://united24media.com/latest-news/steven-seagal-claims-hes-ready-to-fight-and-die-if-necessary-for-putin-2938

https://www.youtube.com/watch?v=HGMn4MRAa_I&ab_channel=DenysDavydov
Citera
2024-10-11, 15:54
  #466655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
https://united24media.com/latest-news/steven-seagal-claims-hes-ready-to-fight-and-die-if-necessary-for-putin-2938

https://www.youtube.com/watch?v=HGMn4MRAa_I&ab_channel=DenysDavydov

Vore faktiskt lite kul om Steven Seagal drar till fronten och där blir filmad när han blir jagad av en drönare och får sig en redig smäll och blir liggande kvar och ruttnar, kvarlämnad på slagfältet likt många andra ryska soldater blir.

Kursk, där händer det mycket. Jag läste något om att ryssarna gick i en fälla och den small igen. Är lite osäker på var detta hände, men ska försöka ta reda på det under de kommande dagarna. Men slaget om Kursk är inte på långa vägar över.
__________________
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-10-11 kl. 15:57.
Citera
2024-10-11, 15:58
  #466656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För mig står det bara "Media is too big (VIEW IN TELEGRAM)". Fattar ingenting. Någon som har en spegling?

Du får nog ha Telegram installerat om inte annat. Klippet kanske finns på Twitter också brukar dyka upp det om det är på Telegram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in