Citat:
Bra skrivet, håller med. Finns en viss underton i ditt inlägg att det är dåligt att vara kvar på samma jobb i säg 30 år. Kan förstå det då samhället får en att tro att det är fel. Vet inte hur gammal du är men med åren brukar fler insikter komma. Man behöver göra resan dit dock, erfara höglönearbetet, utröna om det är värt det, möta det som livet slänger på en. Efter det, då har man fått bilden klar för sig, då klarnar det om det är ens egen strävan och tillfredställelse att fortsätta höglönearbetet/karriärist-vägen eller om det är samhällets mall man istället försöker efterleva.
Då kan man göra valet, och det är mycket möjligt att dom du ser på arbetet som jobbar kvar i 30 år, har gjort just sitt val, att gå sin egen väg istället. Det är en styrka att gå sin egen väg. Allting handlar inte om status, fina titlar och pengar. Man tar inte med sig något materiellt när man lämnar jordelivet.
Hoppas du hittar din väg, det kan ta tid, det gjorde det för mig
Då kan man göra valet, och det är mycket möjligt att dom du ser på arbetet som jobbar kvar i 30 år, har gjort just sitt val, att gå sin egen väg istället. Det är en styrka att gå sin egen väg. Allting handlar inte om status, fina titlar och pengar. Man tar inte med sig något materiellt när man lämnar jordelivet.
Hoppas du hittar din väg, det kan ta tid, det gjorde det för mig

Jag är snarare förvånad att folk utgår från att man automatiskt ska få göra karriär efter x antal år.
De som gör karriär gör det för att de visat något extra, inte att de suttit av tiden längst.
Jag gjorde karriär relativt tidigt men fick samtidigt höra att det inte var okej gjort för att andra väntat längre.
Har även haft ett samtal som chef med en anställd som ville få en befordran innan denne gick i pension. Vi i helvete drar verksamheten för fördelar av att befordra någon som sen sticker?