2024-10-10, 22:55
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyckertca150st
Jag röstade S hela mitt liv innan jag såg hur feminismen och wokeismen totalt höll på att äta upp samhället med absoluta tokigheter samt att jag upplevde ett gullande med kriminella. Då röstade jag Sd för att de verkade vara det enda partiet som hade sunt förnuft och ville ha ordning. Nu känns det dock som att någon form av polett trillat ner och att de vänder blicken bara mot utländsk kriminalitet. Tappade en del förtroende för dem. Borgarsvin och stekare har jag aldrig gillat. Moderater kan suga dase.
Vad är det som får dig att tro det? För att det var en kriminell på bröllops "festivalen" med flera hundra personer? Tror du på allvar att SD är för svenska kriminella? Känner du själv att det är korrekt logik?

Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Oj, missade du budskapet? ”Idiot kommer inte lösa något problem:100% sant. Fakta är SD har inte löst ett Jack shit något. Bara klagat!”.
Är du möjligtvis för inavel? Du var så intresserad av kusingiftemål så du förbisåg min åsikt och poäng i mitt inlägg.
Klart de kommer lösa massa problem. SD har påverkat regeringen i rätt riktning, men de kan tyvärr inte regera själva . . än.
Citera
2024-10-10, 23:11
Citat:
Ursprungligen postat av Alexein
Kek... Dock inte med gängkriminella.

Vad försöker du rädda här?
Vår frihet
Citera
2024-10-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Mattias Karlssons roll i detta är skum, jag har alltid gillat honom, men hans utspel mot journalister var lite tveksamt förra veckan.
Men han borde ju ha varnat J.Å för att det skulle bli liv i massmedia om hans exs sambo följde med.
Ville han att det skulle bli liv?
Är det någon ledarstrid på gång?
Enligt mina lokala SD politiker så är det inte bara jag som är missnöjd med hur uselt SD förhandlat med Tidö, flera andra har samma åsikt.
Kan bromsen för att sätta hårt mot Moderaterna vara Jimmie?
Det var ju faktiskt Mattias Karlsson som ledde SD när SD fällde regeringen 2018?
Intressant teori om ledarstrid. Kanske. Men däremot att JÅ som enda person i SD inte har koll på mc-brottsligheten och dess koppling till SD. Det tror jag inte på.
Citera
2024-10-10, 23:53
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Dagens Svegot om skandalen: (länk)
Citera
2024-10-11, 00:10
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nu har det uppdagats att Jimmy Åkesson, ledare för Sveriges näst största parti umgås med gängkriminella på privata tillställningar. Mycket problematiskt, borde han avsättas/avgå?

Hade något annan partiledare för de andra partierna avslöjats med något sådant här hade de blivit avsatta på sekunden. Varför är det okej inom SD?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jen-i-manga-ar

Tänk er samma bild fast med Ulf Kristersson, som tar selfies med gängkriminella.

Ha ha försök inte. Sossarna försöker flytta fokus från att de hade kriminella anställda som lurade pensionärer bara.
Citera
2024-10-11, 00:27
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Nu har det uppdagats att Jimmy Åkesson, ledare för Sveriges näst största parti umgås med gängkriminella på privata tillställningar. Mycket problematiskt, borde han avsättas/avgå?

Hade något annan partiledare för de andra partierna avslöjats med något sådant här hade de blivit avsatta på sekunden. Varför är det okej inom SD?

Tänk er samma bild fast med Ulf Kristersson, som tar selfies med gängkriminella.

De flesta politiker är väl kriminella, alternativt kriminellt inkompetenta eller svårt korrumperade så de passar väl ihop. Vad har killen som umgicks med Åkesson blivit dömd för? För nog är det väl så här i Sverige att man är oskyldig tills skulden är bevisad och man är dömd. Fast det kanske bara gäller vissa. För ärligt talat så har vi större problem med annan brottslighet i Sverige än med folket i diverse MC-klubbar varav de allra flesta, möjligen med undantag av Bandidos, ligger väldigt lågt numera. Sverige är i ett jävligt allvarligt läge och ändå sitter det så kallade etablissemanget och silar mygg och sväljer kameler. När i helvete ska de börja fatta vad vi ska satsa våra tämligen begränsade resurser på.
Citera
2024-10-11, 00:41
Medlem
Citat:

Va pratar du om?
Alla etablerade politiker är defacto kriminella, o sedan.. andra partiledare hade vad?..

Du kan inte vara allvarlig..
Fullständigt omöjligt! Det hade begravts om det rört sig om sossar hundra procent.
Det vet vi, de andra? Mer oklart

O sen, vad för fel skulle det vara med kriminella i allmänhet? Trodde det var synd om dom? Vem vet vad de varit med om?
Citera
2024-10-11, 00:44
Medlem
Ser inte alls problematiken i det som framkommit i detta avslöjande.
Men som vanligt så gör media atombomber av tändstickor.

Att MC klubbar gillar SD framför andra partier är jue knappast någon hemlighet.

Att Jimmie vatt på samma fester som Hedarv pga att han är vän med Hedarvs fru sen länge säger jue mer om Hedarvs frus dåliga smak än om Jimmies.

Att Hedarv går ut offentligt och gormar om att han minsann inte är en offentlig person och att han minsann inte är kriminell, och att han ska stämm trots hans presidentskap över Comanches MC för att han minsann aldrig blivit dömd är jue bara pinsamt.
Men jag förstår inte vad det har med Jimme och SD att göra

Media är också väldigt fokuserade på att få till kopplingen mellan Hedarv och Jimme, en koppling som jag håller med om inte finns. Kopplingen är jue i så fall betydlig starkare mellan Hedarv och Mattias Karlsson, och Mattias Karlsson bör mycket väl känna till kopplingen mellan Hedarv och Commaches.
Men jag förstår mycket väl att han inte informerat Jimmie om denna koppling.
Detta väljer media att inte bry sig om utan av någon anledning är det fruktansvärt viktigt att svartmåla Jimmie personligen.
Citera
2024-10-11, 00:50
Medlem
Åkesson själv anser att det är mycket allvarligt att en person som Hedarv fanns i hans närhet.

JÅ säger, att om han ".. bjudit in den här personen till mitt bröllop med öppna ögon, en person som alltså har en ledande position i ett kriminellt mc-gäng med kopplingar till väldigt grov kriminalitet i framför allt Danmark /../ då hade jag inte suttit här nu. Då hade jag varit hemma och mitt partiledarskap hade varit historia sedan en vecka tillbaka .."
(från intervjun i Riks).

Så, vad säger det om nuvarande relationen mellan Åkesson och Jomshof, Mattias Karlsson och andra i SD, som medgett att dom kände till omständigheterna långt tidigare, men inte informerade JÅ?

Slängde just JÅ dessa herrar (inkl Hedarv) under bussen, bara för att rådda sitt egna "det har jag ingen kännedom om"-ansikte?

Men ja, jag tror SD kommer öka - åtminstone lite - inför nästa val. Det vore alldeles för korkat för att inte ske.

Bara för situationsmässig nykterhet, så vill jag påminna om att två dagar sen sa JÅ "Jag har ingen djupare kunskap om motorcyklar, mc-klubbar, eller hur detta intresse skulle kunna hänga ihop med gängkriminalitet?".
Senast redigerad av Robbinist 2024-10-11 kl. 00:58.
Citera
2024-10-11, 01:42
Medlem
Citat:
Nej jag umgås inte med gängkriminella på min fritid, vilket jag tycker väldigt ansvarslöst/omdömeslöst av en partiledare i Sveriges näst största parti. En partiledare för ett parti som profilerar sig på att vara för lag och rättvisa. Som vill sätta in militär mot gängkriminaliteten, men som på fritiden umgås med en av ledarna, bara en idiot kan försvara detta.

Om någon av dina ytligt bekanta blir kriminell utan att du vet det då ?

Självklart är det inte ett stort problem, aktivister i media försöker att koka soppa på en spik
som vanligt.
Sluta älta det där nu , det är glömt nästa vecka.

Sossarna har samarbetat med DDR och Jan Guillou har varit KGB agent.
När säpos arkiv öppnas förstår folk hur indoktrinerade folk har blivit.

Sossarna skickade 1700 lärare till DDR på 70-80 talet och Warschava pakten
ändrade skolans kursplan.
För att inte tala om Sossarnas Nazistiska förflutna.
När dom tappar greppet om vänster media är det kört.

Hela S är endast en stor jävla skandal.
Citera
2024-10-11, 04:50
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressens s.k. nyhetsredaktion jobbar på med sin anti-SD aktivism och följer idag upp sina ca 20 artiklar (min skattning, möjligen är det lågt räknat) om Jimmie Åkessons bröllop med en artikel, att Tobias Andersson har besökt boxningsevenemang 2021 och 2022.

"Tobias Andersson var på HA-kopplat evenemang

SD-politikern Tobias Andersson har besökt boxningsevenemang som arrangerats av en Hells Angels-kopplad organisation. ...

'Vid tidpunkten genomförde min dåvarande flickvän ett reportage om Bare knuckle-boxning i sin roll som journalist, och då var jag där för att göra henne sällskap', säger Andersson till tidningen. ... Det ena boxningsevenemanget hölls i slutet av januari 2022. Det andra var ett mindre evenemang som hölls i september året innan ...

Tobias Andersson säger att han inte kände till arrangörens koppling till HA.

'Jag har ingen aning om huruvida uppgifterna gällande [arrangören] och HA stämmer eller inte, men uppmanar er att ställa frågor om [arrangören] till [arrangören]. Jag antar att kampsportevent lockar diverse grupper i det svenska samhället och att jag inte sympatiserar med samtliga, oaktat om eventet rymmer dryga 200 personer eller fyller hela Globen', skriver han i en kommentar"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lat-evenemang/

Vi kommer knappast att få se någon motsvarande kartläggning av andra partiledare eller av andra partiers riksdagsledamöter.

TILLÄGG

Möjligen är det här en artikel i genren "svenskar begår också brott!".

Om en riksdagsmän med svensk bakgrund har besökt "boxningsevenemang som arrangerats av en Hells Angels-kopplad organisation" så är det enl. svenska journalister jämförbart med och framgent trivialt om riksdagsmän med utländsk bakgrund är kopplade till kriminella klaner.

Ja. Visst handlar det om en häxjakt.

Ja, det var en blunder att fortköraren och kvittoslarvern var med på bröllopet, men drevet mot SD och Jimmie Åkesson drivs så uppenbart av ren fiendeskap av politiska motståndare.
Citera
2024-10-11, 05:24
Medlem
Jenshalls avatar
Har alltid stöttat SD. Särskilt de fyra Mattias Karlsson, Jomshof, Jimmie.

Men till att börja med gifta sig med 20 år yngre dottern till en anställd inom SD säger också en del om omdömet.

Att sedan inte gå igenom vilka som är bjudna och den MC ledare med tveksam bakgrund får komma är liksom bara droppen. Med sådant slarv behöver man inga fiender man river ut sig själv. Och eftersom SD alltid har media efter sig kan dom inte bjuda på sådant här. Dessutom lyckades dom själva flytta bort S lotteri mygel från strålkastarljuset iom detta schabbel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in