2024-10-11, 16:59
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Ja den dåliga smaken i munnen växer sig större, jag ångrar mina tidigare röster på SD.

Landet är så genomkorrupt, det är nog kört på riktigt och det vet dom.
Tyvärr finns inget vettigt att rösta på.
NRM är så extremt mega-rasistiska till en grad som får mig att spy galla. Vänstern vill bara sälja ut Sverige och neutralisrea allt svenskt.
Mittenpartierna vägrar se problemen trots att de själva blir sprängda högt och lågt. Stoppar tummarna i öronen och sjunger "We shall overcome..." högt och överröstande.

Sverige är helkört. Bara att ge upp.
Senast redigerad av Beta-Bum 2024-10-11 kl. 17:01.
Citera
2024-10-11, 17:02
Medlem
solstrålars avatar
HERREJEVLAR. Han visste alltså om det?!

Nu är SD körda, vilka jäkla brottslingar! Maken på korrumperat parti får man leta efter!!!

Fan vad jag blir arg att man någonsin övervägde att rösta på detta bondeparti. Kriminella avskum!
Citera
2024-10-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
I vårt Svenska rättssamhälle är det domstolar som dömer och sedan utdelar staten straff. Efter avtjänat straff är man återigen oskyldig till brott så länge motsatsen inte bevisats.
I denna tråd rasar folk över JÅs samröre med en gängkriminell men vart finns bevisen?

Absolut en fråga värd att tänka på (hur ska man i politiken förhålla sig till att folk på goda grunder kan antas, men inte bevisas, ha gjort diverse), men samtidigt kvarstår ju verklighetens spelregler: dreven går, och detta är nästan en ovanligt bra grund för ett drev.

Sen måste man väl också, även om man själv är rättstatsfanatiker (vilket vi ju egentligen verkar vara båda två), erkänna att väljare måste få lov att agera på informationen och signalerna detta sänder? Väljare är ju inte, och kan inte förväntas vara, robotar som i alla lägen följer det principprogram man själv skulle föredra. Det är i den betydelsen jag använde "praktskandal": det är objektivt något som påverkar väljare, och något som SD:s politiska fiender kan använda sig av.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ60

Det enda som vi rasar över är att en person med ett mindre straffregister har varit på ett bröllop och det som talar emot hela drevet är att Säpo granskat varenda käft som var där.
Vad vi kan vara säkra på är att denna ”praktskandal” bara kommer spä på offerkoftan som det där skitpartiet ständigt använder sig av och när nästa skandal kommer så kommer detta trams kunna användas för att ta bort fokus från riktiga frågor,

Menar du sossarna eller SD med "skitpartiet"?

Jag kan se hur båda sidor skulle kunna använda sig av detta på offerkoftemanér framöver. Det är väl egentligen ganska förutsägbart. Sossarna kommer att försöka minska sitt kriminalpolitiska underläge genom att köra retorisk "vi är tuffa mot brottsligheten, gängen är samhällshotande"-stil, och blanda in Åkesson i det: Åkesson är en del av en samhällsomstörtande kraft. SD kommer som vanligt att försöka vända det hela till att handla om medial repression: det mediala etablissemanget försöker att manipulera befolkningen.

Vad kan någon part egentligen göra, annat än detta? Politik idag är till stor del just manipulation (där har ni rätt), som reklamkampanjer som flyter fritt över samhällskroppen och alla grupper som utgör delar av den. För den, så vitt jag vet, bästa analysen av just det borde nationalister läsa Peter Mairs "Ruling the Void" (det blir roligare att prata med fienden om den är påläst, och jag är tillskillnad från många andra vänsterpersoner inte det minsta rädd för ett stundande "fascistiskt" övertagande eller något sådant - det är fria fantasier, stammande från just de förhållanden Mair analyserar).
Citera
2024-10-11, 17:05
Medlem
Well han spelar ju i samma band som en dömd sexbrottsling. Så det är väl ingen som är förvånad?
Citera
2024-10-11, 17:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Rätta mig om jag har fel om två år, men är övertygad om att det kommer sluta för SD som det gjorde för Danmarks Dansk Folkeparti, som sjönk likt en sten.
Exakt. Fler och fler svenskar kommer plötsligt inse att mångkulturen är underbar. 12-åriga kontraktsmördare, somaliska åttabarnsfamiljer på bidrag, foxtrot- och jordgubbsgäng, negerbrudar som spöar och filmar 10-åriga svennetjejer samt muslimska påsk-uppror med tusentals vrålande araber som löper amok är ju inte så mycket att bråka om.

Åkesson är körd, de flesta SD-röstare ångrar sig och röstar på Maggan och Jamal El Hamas istället.
Citera
2024-10-11, 17:11
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Tack för tipset om Peter Mair.

Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
Absolut en fråga värd att tänka på (hur ska man i politiken förhålla sig till att folk på goda grunder kan antas, men inte bevisas, ha gjort diverse), men samtidigt kvarstår ju verklighetens spelregler: dreven går, och detta är nästan en ovanligt bra grund för ett drev.

Sen måste man väl också, även om man själv är rättstatsfanatiker (vilket vi ju egentligen verkar vara båda två), erkänna att väljare måste få lov att agera på informationen och signalerna detta sänder? Väljare är ju inte, och kan inte förväntas vara, robotar som i alla lägen följer det principprogram man själv skulle föredra. Det är i den betydelsen jag använde "praktskandal": det är objektivt något som påverkar väljare, och något som SD:s politiska fiender kan använda sig av.

Menar du sossarna eller SD med "skitpartiet"?

Jag kan se hur båda sidor skulle kunna använda sig av detta på offerkoftemanér framöver. Det är väl egentligen ganska förutsägbart. Sossarna kommer att försöka minska sitt kriminalpolitiska underläge genom att köra retorisk "vi är tuffa mot brottsligheten, gängen är samhällshotande"-stil, och blanda in Åkesson i det: Åkesson är en del av en samhällsomstörtande kraft. SD kommer som vanligt att försöka vända det hela till att handla om medial repression: det mediala etablissemanget försöker att manipulera befolkningen.

Vad kan någon part egentligen göra, annat än detta? Politik idag är till stor del just manipulation (där har ni rätt), som reklamkampanjer som flyter fritt över samhällskroppen och alla grupper som utgör delar av den. För den, så vitt jag vet, bästa analysen av just det borde nationalister läsa Peter Mairs "Ruling the Void" (det blir roligare att prata med fienden om den är påläst, och jag är tillskillnad från många andra vänsterpersoner inte det minsta rädd för ett stundande "fascistiskt" övertagande eller något sådant - det är fria fantasier, stammande från just de förhållanden Mair analyserar).
Citera
2024-10-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Exakt. Fler och fler svenskar kommer plötsligt inse att mångkulturen är underbar. 12-åriga kontraktsmördare, somaliska åttabarnsfamiljer på bidrag, foxtrot- och jordgubbsgäng, negerbrudar som spöar och filmar 10-åriga svennetjejer samt muslimska påsk-uppror med tusentals vrålande araber som löper amok är ju inte så mycket att bråka om.

Åkesson är körd, de flesta SD-röstare ångrar sig och röstar på Maggan och Jamal El Hamas istället.

Det är inte så det fungerar. Folk kommer att till stor del fortsätta att ogilla invandringen, men prioritera andra frågor (eftersom att det över tid kommer bli uppenbart att SD inte kan göra någon större skillnad, givet de samarbetspartners de har, europeisk lagstiftning och befolkningsutvecklingen - det blir ingen massiv återvandring och ingen radikal skillnad mellan högern och sossarna när det kommer till volymer). Varför inte 25 kronor mer i lön efter skatt, efter någon skattereform framhostad av Timbros finest?

Notera: invandringsmotstånd FRÅNKOPPLAT PARTISYMPATIER har sjunkit över tid, simultant med SD:s framväxt (och vi ser samma mönster i, så vitt jag vet, alla relevanta jämförelseländer: folk blir, helt enkelt, över tid mindre främlingsfientliga (min tolkning) eller mer naiva (din tolkning). Det extrema fokus på Mohammed man kan se på fb är inte representativt, utan det svenska uttrycket för politisk polarisering (jämför med USA, där frågorna kampen står om är fler till antalet): ni har blivit argare, helt enkelt, och låter mer, men det innebär inte att ni rider på en tsunamivåg av framgång som till slut kommer att svälja även politiskt ointresserade Jocke, fastighetsmäklare med ett medelstort golfintresse. De flesta människor är OTROLIGT ointresserade av och oinformerade om politik, helt enkelt, och kommer inte att övertygas av varken din eller min sort inom överskådlig tid.
Citera
2024-10-11, 17:23
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Well han spelar ju i samma band som en dömd sexbrottsling. Så det är väl ingen som är förvånad?

Jasså? Berätta mer, börjar bli mycket bristande vandel på honom.
Citera
2024-10-11, 17:25
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
Det är inte så det fungerar. Folk kommer att till stor del fortsätta att ogilla invandringen, men prioritera andra frågor (eftersom att det över tid kommer bli uppenbart att SD inte kan göra någon större skillnad, givet de samarbetspartners de har, europeisk lagstiftning och befolkningsutvecklingen - det blir ingen massiv återvandring och ingen radikal skillnad mellan högern och sossarna när det kommer till volymer). Varför inte 25 kronor mer i lön efter skatt, efter någon skattereform framhostad av Timbros finest?

Notera: invandringsmotstånd FRÅNKOPPLAT PARTISYMPATIER har sjunkit över tid, simultant med SD:s framväxt (och vi ser samma mönster i, så vitt jag vet, alla relevanta jämförelseländer: folk blir, helt enkelt, över tid mindre främlingsfientliga (min tolkning) eller mer naiva (din tolkning). Det extrema fokus på Mohammed man kan se på fb är inte representativt, utan det svenska uttrycket för politisk polarisering (jämför med USA, där frågorna kampen står om är fler till antalet): ni har blivit argare, helt enkelt, och låter mer, men det innebär inte att ni rider på en tsunamivåg av framgång som till slut kommer att svälja även politiskt ointresserade Jocke, fastighetsmäklare med ett medelstort golfintresse. De flesta människor är OTROLIGT ointresserade av och oinformerade om politik, helt enkelt, och kommer inte att övertygas av varken din eller min sort inom överskådlig tid.

En anledningen är väl också hur de andra partierna positionerar sig? Vi har sett ett tydligt skifte i alla riksdagspartier när detta positionsbyte nått en jämviktspunkt behövs inte den som initierade skiftet.
Senast redigerad av MadBalt 2024-10-11 kl. 17:29.
Citera
2024-10-11, 17:26
Medlem
RebuildSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
HERREJEVLAR. Han visste alltså om det?!

Nu är SD körda, vilka jäkla brottslingar! Maken på korrumperat parti får man leta efter!!!

Fan vad jag blir arg att man någonsin övervägde att rösta på detta bondeparti. Kriminella avskum!

Sossarna minskade knappt något efter deras lotteribedrägerier och dom kriminella kopplingarna där, hur mycket som än kommer fram i ljuset. Varför skulle SD påverkas så mycket mer? Många som röstar SD ser islamiseringen som ett existentiellt hot och då är detta en piss i Mississippi i jämförelse då man anser att SD är den enda lösningen.

Sen ger du alltid intryck av att aldrig ha röstat SD hur mycket du än säger det. Så där hysterisk blir man inte för detta såvida man inte är en vänsterjournalist eller ett avlönat sossetroll.

Trevlig helg!
Senast redigerad av RebuildSweden 2024-10-11 kl. 17:29.
Citera
2024-10-11, 17:30
Medlem
Västkustskts avatar
Jimmie Åkesson har naturligtvis inga kopplingar till gängkriminalitet, men hela den här historien visar verkligen hur galet det är att straffa människor bara för att de är med i en förening, klubb eller "gäng".

Den här gången ramlade Jimmie Åkesson ner i en grop han själv har grävt.
Citera
2024-10-11, 17:32
Medlem
AdonBelivits avatar
Det var ett jävla surr kring detta, är snubben dömd för brott överhuvudtaget? Känns som guldläge att stämma skiten ur svensk media. Vem är karln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in