2024-10-09, 20:32
Medlem
Börjar ju lukta lite uppdrag granskning över hela den här offensiven som polisen startat.

Tyck vad man vill om knarkande men hur fan kan polisen motivera denna resursfördelning när kriminaliteten frodas som den gör idag och brott som stöld, rån och misshandel knappt utreds.
Citera
2024-10-10, 01:59
Medlem
Ni ska veta att risken fortfarande är väldigt liten att brevet blir taget. Så länge ni beställer från seriösa säljare.

Sedan så utnyttjar många säljare läget, och ni går och väntar på ett brev, som ni tror snuten har tagit, som inte ens är skickat.

Sluta noja!

Låt inte snuten vinna. Beställ på. De kommer ge upp tillslut.
Citera
2024-10-10, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ni ska veta att risken fortfarande är väldigt liten att brevet blir taget. Så länge ni beställer från seriösa säljare.

Sedan så utnyttjar många säljare läget, och ni går och väntar på ett brev, som ni tror snuten har tagit, som inte ens är skickat.

Sluta noja!

Låt inte snuten vinna. Beställ på. De kommer ge upp tillslut.

Bara så att vi som åkt fast är redan under polisens radar å riskerar att torska igen om vi beställer nytt. Tror våra namn adress mm hamnar i nått speciellt register hos posten. Det är många som säger att dom inte får någon post alls efter tillslag, eller får bara myndighets brev. Men paket eller icke myndighets brev kommer ej... Nått händer med oss som åkt dit...
Citera
2024-10-10, 12:40
Medlem
Är det någon här inne som är kunnig å vet gränsen på Benzo och Z-läkemedel vid hur många tab som räknas till Normalgraden narkotikabrott? Sett att nån skrivit 400 pills, men låter mycket, kan det stämma?
Citera
2024-10-10, 14:02
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Fan hittade dom 4000 piller hos dig? D e rätt mycket kan jag tänka mig? Över normal gränsen va? Anstalt? Du fick alltså fängelse i 6-12 månader? Ja, d e fan inte lätt när bängen vinner så här lätt i posten.. Skit e d.. Men tror det kommer bli fler beställningar från folk när polisen slappnar av kanske efter ett tag. När dom ser att typ inga knarkbrev passerar postflödet mer. Då kommer dom börja jaga DD istället 🫣

Ja de är över normal gräns. Men jag förklarade det med att jag hellre köper in större mängder någon gång då och då, så att man slipper få brev varje vecka. Dessutom blir de billigare att köpa större mängder. Men det blev en så kallad 28:3 dom tror jag de heter. 1 månads fängelse och 1 år skyddstillsyn. Så det var ganska billigt. Jag gick ju behandling och allt efteråt för att mildra domen sen bytte jag till andra preparat som inte syns på urinprov istället.

De var en vendor som hade torskat som skickade brevet till mig som dom tog, först hade dom skickat ett brev som inte dök upp, sen gjorde dom en reship och det var de brevet som polisen tog. Kommer inte ihåg vad dom hette. Men de var ett tag sen. Ganska stor vendor.

De var ganska blandat med benso dom hittade. Tror 6-7 olika sorter, sen mycket z analoger, sen lite tram, oxy och 5g tjack. Z analoger går på samma straffskala som benso så man kan ha ganska mycket av dom för att de ska bli fängelse.

250 st ger 0,5 månad
750 st ger 2 månader
4000 st ger 6 månader

Så cirka 200 st borde bara ge böter.
Citera
2024-10-10, 14:06
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Är det någon här inne som är kunnig å vet gränsen på Benzo och Z-läkemedel vid hur många tab som räknas till Normalgraden narkotikabrott? Sett att nån skrivit 400 pills, men låter mycket, kan det stämma?

3600 st går som ringa beroende på omständigheterna.

10 000 går som normal grad

1 250 000 går som grovt.

Här är praxis som domstolen ska följa
https://ibb.co/QrC9rKd
Citera
2024-10-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja de är över normal gräns. Men jag förklarade det med att jag hellre köper in större mängder någon gång då och då, så att man slipper få brev varje vecka. Dessutom blir de billigare att köpa större mängder. Men det blev en så kallad 28:3 dom tror jag de heter. 1 månads fängelse och 1 år skyddstillsyn. Så det var ganska billigt. Jag gick ju behandling och allt efteråt för att mildra domen sen bytte jag till andra preparat som inte syns på urinprov istället.

De var en vendor som hade torskat som skickade brevet till mig som dom tog, först hade dom skickat ett brev som inte dök upp, sen gjorde dom en reship och det var de brevet som polisen tog. Kommer inte ihåg vad dom hette. Men de var ett tag sen. Ganska stor vendor.

De var ganska blandat med benso dom hittade. Tror 6-7 olika sorter, sen mycket z analoger, sen lite tram, oxy och 5g tjack. Z analoger går på samma straffskala som benso så man kan ha ganska mycket av dom för att de ska bli fängelse.

250 st ger 0,5 månad
750 st ger 2 månader
4000 st ger 6 månader

Så cirka 200 st borde bara ge böter.

Fan gubben lider med dig, men nu har du avtjänat ditt straff, hur fungerar livet idag? Drogfri mm? Hoppas allt flyter på efter allt det som hänt.. 👍🏼
Citera
2024-10-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
3600 st går som ringa beroende på omständigheterna.

10 000 går som normal grad

1 250 000 går som grovt.

Här är praxis som domstolen ska följa
https://ibb.co/QrC9rKd

Tack Extremefly för svar.. Du verkar rätt kunnig i detta. Så här med dig om va som kan hända om man har medicinen på recept som blivit beslagtaget? Va kan hända då? Risken är ju extremt mycket högre att man pissar positivt om dom skulle bara dyka upp igen pga nått.. Till förhöret kan man ju förbereda sig att vara ren lixom. Sen om man kommer våga ha sin medicin hemma nått mer? E det risker med nått av detta tror du? Lixom kan dom sätta ditt en på nått som finns på recept? Tacksam för dina svar Extremefly eller någon annan kunnig i området.. 🙏🏼
Citera
2024-10-10, 18:15
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Jag fattar inte att dom lägger så enorma resurser på att ta små brukare. Helt sjukt. Vi e väl ett lätt byte eller nått kanske.. Har du haft förhör? Hittade dom nått hemma? Tänk att dom ska göra husis hos ca 10 000 små brukare 🫣🫣🫣, fan va idiotiskt bortkastad tid egentligen. Men dom har ju själva sagt att dom gör dessa besök för att få små brukarna att sluta köpa. Dom har säkert fått order från regeringen att ta till hårdare tag mot oss.. Verkar inte bättre..

50g 4cmc är ingen liten mängd. 4000 piller är galet mycket att ha hemma. Finns bara en anledning till att ha så mycket piller hemma.

Små brukare? Dessa herrar är sannolikt välkända av polisen sen tidigare. Blir knappast husis för ringa.
Citera
2024-10-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
50g 4cmc är ingen liten mängd. 4000 piller är galet mycket att ha hemma. Finns bara en anledning till att ha så mycket piller hemma.

Små brukare? Dessa herrar är sannolikt välkända av polisen sen tidigare. Blir knappast husis för ringa.

Det blir det visst.. Jag fick det..
Citera
2024-10-10, 21:01
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Tack Extremefly för svar.. Du verkar rätt kunnig i detta. Så här med dig om va som kan hända om man har medicinen på recept som blivit beslagtaget? Va kan hända då? Risken är ju extremt mycket högre att man pissar positivt om dom skulle bara dyka upp igen pga nått.. Till förhöret kan man ju förbereda sig att vara ren lixom. Sen om man kommer våga ha sin medicin hemma nått mer? E det risker med nått av detta tror du? Lixom kan dom sätta ditt en på nått som finns på recept? Tacksam för dina svar Extremefly eller någon annan kunnig i området.. 🙏🏼

Har du det på recept så ska du få tillbaka det mot uppvisande av recept. De är viktigt att receptet är skrivet före tillslaget.
Dom hittade gabapentin med och sen fråga dom om jag vill ha tillbaka det, då sa jag förvisso nä. Gabapentin hade jag inte recept på. Så jag tror polisen gjorde lite fel där som fråga om jag ville ha tillbaka dom.

Mer ordnat nu, men anledningen till att jag brukade var ju på grund av smärtor och ångest. Tog tramadol och z analoger och mådde bra under tiden och kunde arbeta och allt. Nu är jag tillbaka på ruta 1 igen, dock utan medicinerna. Hade varit så mycket lättare om en läkare bara förskrev preparaten istället. Då hade jag följt ordination och kunnat arbeta. Sen om man börjar få tolerans mot något preparat då kan dom ju bara byta till något annat en tid och sen gå tillbaka till det första igen. Men läkare har också blivit helt pk. För 15-20 år sen hade de inte varit problem att skriva ut tabletter. Då hade jag ganska generöst med z analoger på recept.
Citera
2024-10-10, 21:08
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir

4000 tusen benso är inte så mycket egentligen. Billigare att köpa större mängder än att springa och köpa små konstant. De ökar ju dessutom risken för att bli upptäckt. Så har man pengarna så är det bättre med storköp. Då får du räkna med att jag tryckte i mig 20 tabletter på dagen i slutet. Zolpidem har kort halveringstid så de behövdes mycket. Tramadol var jag uppe på 1400 mg/dygn. Dvs 7 tabletter a 200 mg. Dvs jag hade ett lager för ett halvår ungefär.

Zolpidem tog även slut väldigt snabbt hos vendor så man fick passa på att handla medan det fanns i lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in