Citat:
Ursprungligen postat av
guldovic
Min uppfattning är att det är säkrare att beställa till ombud, då sannolikheten att försändelsen har äkta frankering och oftast är spårbar minskar risken för dig att få brev med falska frimärken som tydligen lätt upptäcks i flödet idag. Falska frimärken används ofta på knarkbrev och är ett riktmärke lr anledning till misstänksamhet.
Nu har jag inget med detta att göra, men blev spontant intresserad. Det här är ju så mycket feltänk det kan bli. Att beställa som paket till ombud är ju samma som att skriva på ett erkännande att du beställt när du hämtar ut paketet!
Kommer det ett brev till din brevlåda kan du åtminstone förneka att du beställt något.
Det KANSKE är större chans att det kommer fram, men om Polisen tipsas är du totalt körd om de plockar dig efter att du hämtat paketet.
Lösningen på problemet är antingen att säljarna börjar skicka bättre paket, tex genom ett frontföretag som har förbetalt porto med mera eller att man går över till "dead drops" eller gammal vanlig försäljning som det var när jag var ung