2024-10-07, 21:37
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerstefan
Hos mig kom dom med huvudnyckel och skrek 11:00 på dagen en måndag under semestern.

Stort tillslag med 4 polisbilar och fullt med poliser.
Jag fick inte medverka under husrannsakan eller ens veta varför dom var där förens jag var på stationen.
På stationen fick jag sitta i ”häktet” i 2h innan dom släppte mig

Dom tog 20g röka mina telefoner och datorer och 50k i kontanter som är vita pengar.
Båda datorerna fick jag tillbaka samma dag.

Jag är nu misstänkt för försök till narkotikabrott på 50g ”4cmc”, narkotika brott, penningtvätt, ringanarkotika.

Fick sitta på ett förhör i 30min/1h där dom tog upp precis alla mina Swish jag fått alla utgifter jag haft och varför jag använder revolut osv dom hade full koll på allt inom bank och Swish.

Lite väl hård insats kan man tycka..

Bor du i storstad... känns som ett fett tillslag för ett jävla brev! Såvida det inte var ett stort brev... sen visst 50k hemma kanske är något alla har (eller inte). Hur stor va transaktionen på Revolut?
Citera
2024-10-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Bor du i storstad... känns som ett fett tillslag för ett jävla brev! Såvida det inte var ett stort brev... sen visst 50k hemma kanske är något alla har (eller inte). Hur stor va transaktionen på Revolut?

Nej jag bor i en mindre ”by” med 10k invånare typ.
Hade revolutat 9k om jag inte minns fel.

Glömde nämna det tidigare men är även misstänkt för överlåtelse pga av det här..
ska bli intressant och se vad domen hamnar på, om inte annat bötern ”suck” haha
Citera
2024-10-08, 20:51
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Glömde nämna det tidigare men är även misstänkt för överlåtelse pga av det här..

Har dom fortfarande din lur? Fan va sjukt att dom kommer för ett brev. Men de hände mig med för ett tag sedan. Stoppad av civilare på gatan som sen ville göra husis. Sen dagen efter husis fick jag även ett brev där de stod man tagit ett brev i beslag med misstänkt narkotika
Citera
2024-10-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har dom fortfarande din lur? Fan va sjukt att dom kommer för ett brev. Men de hände mig med för ett tag sedan. Stoppad av civilare på gatan som sen ville göra husis. Sen dagen efter husis fick jag även ett brev där de stod man tagit ett brev i beslag med misstänkt narkotika

Jag fattar inte att dom lägger så enorma resurser på att ta små brukare. Helt sjukt. Vi e väl ett lätt byte eller nått kanske.. Har du haft förhör? Hittade dom nått hemma? Tänk att dom ska göra husis hos ca 10 000 små brukare 🫣🫣🫣, fan va idiotiskt bortkastad tid egentligen. Men dom har ju själva sagt att dom gör dessa besök för att få små brukarna att sluta köpa. Dom har säkert fått order från regeringen att ta till hårdare tag mot oss.. Verkar inte bättre..
Citera
2024-10-09, 00:32
Medlem
Sverige är ett sjukt land, och blir bara ännu mer bakåtsträvande.

"Förberedelse till ringa narkotikabrott"

Detta lägger de alltså enorma resurser på, samtidigt som Dumpen måste finnas, för att myndigheter inte gör något åt de 1000 tals nät pedofiler som groomar barn och blir exposade varje dag.

Vad skulle hända om polisen började slita upp privat post på terminaler i USA? Eller bara stormade in hemma hos folk utan godtycke från åklagare?

Känner folk som sitter inne för eget bruk av cannabis och det är inte acceptabelt enligt mig, det är ju patetiskt.

Edit; Med allt som har hänt sista tiden (privat/offentligt) så får jag inte direkt intrycket av att det pågår ett gängkrig heller som polisen skriker efter resurser och verktyg till, för de måste kosta en del att hålla på med det här tramset.

Förlåt för offtopic, behövde skriva av mig lite.
Senast redigerad av Treshar111 2024-10-09 kl. 00:45.
Citera
2024-10-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben

Kanske den nya lagen faktiskt innebär att det räcker som bevis att brevet är adresserat till en... ingen aning.

Om detta stämmer så tycker jag att alla här ska fundraisa lite pengar för att skicka billig knark med dålig stealth till poliser/åklagare/politiker som håller på med detta.
Citera
2024-10-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Om detta stämmer så tycker jag att alla här ska fundraisa lite pengar för att skicka billig knark med dålig stealth till poliser/åklagare/politiker som håller på med detta.

Ja verkligen så dom får se hur idiotisk lagen är.. Denna lagen borde försvinna å utredas å utvecklas innan den eller om den ens får komma tillbaka. Sen trodde jag faktiskt att husis för såna här skit saker rent ut sagt krävde domstols beslut. Men tydligen åker polisen runt till alla dessa 10 000 dom kommit på å bara slår ner dörren å rotar igenom hemmet. Sjukt! För ett jävla brev! 🤬🤬🤬
Citera
2024-10-09, 10:32
Avslutad
Om inte brevet kommer fram är det ju brevbärarens fel? Right?
Citera
2024-10-09, 15:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Om inte brevet kommer fram är det ju brevbärarens fel? Right?

Kan ju också vara säljarens fel eller polisens, det beror ju på omständigheterna och hur man ser det. Men det kan bero på att brevbäraren A) misstänker knarkbrev och rapporterar det till polisen eller B) misstänker knarkbrev och tar den för egen vinning.
Citera
2024-10-09, 17:59
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Jag fattar inte att dom lägger så enorma resurser på att ta små brukare. Helt sjukt. Vi e väl ett lätt byte eller nått kanske.. Har du haft förhör? Hittade dom nått hemma? Tänk att dom ska göra husis hos ca 10 000 små brukare 🫣🫣🫣, fan va idiotiskt bortkastad tid egentligen. Men dom har ju själva sagt att dom gör dessa besök för att få små brukarna att sluta köpa. Dom har säkert fått order från regeringen att ta till hårdare tag mot oss.. Verkar inte bättre..

Ja de är riktigt sjukt att man lägger resurser längst ner istället för att legalisera eller stärka gränserna så det inte kommer in. Till och med hade dom kunnat hitta något stort i tullen och satt spaning på chauffören och sett var han hämtar grejer nästa gång. Sen sätta spaning på grossisterna och sett var dom får sakerna ifrån. Men istället fokuserar dom på oss brukare.

Ja dom hitta en del piller typ 4000. Så de blev en liten kort vistelse på anstalt. Men jag erkände, för jag hade de hemma och de fanns fler på adressen som jag inte kunde skylla på. Sen var jag även positiv på piss. Däremot la dom ner misstankarna gällande brevet, blev inte ens förhör om de.
Citera
2024-10-09, 18:40
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:

Hus eller lägenhet?
Citera
2024-10-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja de är riktigt sjukt att man lägger resurser längst ner istället för att legalisera eller stärka gränserna så det inte kommer in. Till och med hade dom kunnat hitta något stort i tullen och satt spaning på chauffören och sett var han hämtar grejer nästa gång. Sen sätta spaning på grossisterna och sett var dom får sakerna ifrån. Men istället fokuserar dom på oss brukare.

Ja dom hitta en del piller typ 4000. Så de blev en liten kort vistelse på anstalt. Men jag erkände, för jag hade de hemma och de fanns fler på adressen som jag inte kunde skylla på. Sen var jag även positiv på piss. Däremot la dom ner misstankarna gällande brevet, blev inte ens förhör om de.

Fan hittade dom 4000 piller hos dig? D e rätt mycket kan jag tänka mig? Över normal gränsen va? Anstalt? Du fick alltså fängelse i 6-12 månader? Ja, d e fan inte lätt när bängen vinner så här lätt i posten.. Skit e d.. Men tror det kommer bli fler beställningar från folk när polisen slappnar av kanske efter ett tag. När dom ser att typ inga knarkbrev passerar postflödet mer. Då kommer dom börja jaga DD istället 🫣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in