2024-10-10, 19:59
Medlem
Oavsett vad man tycker i denna fråga så är det just nu ett av dom mest livliga ämnena här på FB som engagerar många.
Många har bra argument och synpunkter oavsett ståndpunkt, men andra debatterar så gott dom kan och lyckas bara komma med könsord och barnsliga kommentarer.

Men att detta inte kommer att bli en långvarig historia i massmedia tror nog bara personer helt utan kontakt med omvärlden.
Citera
2024-10-10, 20:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Men det har ju stått flera gånger i tidningen och lite överallt att säga på har visst gjort en säkerhetsbedömning. Men de ansåg inte att det fanns något hot mot Åkesson. Och står inte Säpos arbete att bestämma vilka gäster som Åkesson bjuder dit. De ska bara kolla så att det inte händer någonting med hans säkerhet.

Säpo tycker säkert det var jäkla klantigt, men det är inte deras arbete att berätta det för Åkesson. För det är för Åkessons Egen stab eller hans egen lilla hjärna försöka tänka ut vad som är rätt och vad som är fel.
500 bjudna skriker pöbeln men samtidigt så vet vi alla att det inte var 500 vid middagen eller vid vigseln. Det var de närmaste och där var alltså även MC fjanten.

Bara inse Åkesson har gjort bort sig. Både vid bjudningen, sedan när han skulle pudla i radion och de kom på han med mer skit. Och nu sist när han skriker i sin egen radio kanal.
Åkesson visste mycket väl om vem denna killen var och Åkesson kan inte göra ett skit åt saken längre.

Om Åkesson "visste mycket väl om vem denna killen var" så gjorde han en formidabel skådespelarprestation, en Oscar winning performance som det heter, när Riks intervjuade honom under 45 minuter igår. Till skillnad från dig så avskriver jag, att Åkesson skulle vara en så skicklig skådespelare.
Citera
2024-10-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jag är du så j**** dum att du verkligen tror att Sverigedemokraterna kommer att gå fram av det här så får jag väl önska dig lycka till mig det mesta här i livet så jag tror att du behöver mycket hjälp med det mesta

Det är ingenting att skämmas för att man är mentalt handikappad för dig det är ju både du och dina partikompisar. Vad är det för skillnad på 15-åriga somalier och feta 50-åringar på motorcykel?

Dessutom kan du skippa snacket om att det var en plus på bröllopet. Det där har redan motbevisats.

Som sagt vi får se, Jag sätter min högra arm på att Sd kommer gå framåt i valet 2026. Bara efterblivna betas som inte förstår detta.

Det är skillnad när kriminaliteten är importerad.

Men ditt efterblivna helvete det var visst en +1a, Hur har det motbevisats vore kul att veta annars😂 Har du inte sett intervjun på RIKS? https://youtu.be/kgQiTL85sWk?si=Y7xmEPaZXes8h29g

Kolla på den och gråt lite istället.
Citera
2024-10-10, 20:19
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
På den nivån Åkesson befinner sig idag, som partiledare för ett av Sveriges största partier kan han inte umgås med vem han vill. Det inser han kanske om inte annat nu när skiten s a s träffat fläkten. Det finns garanterat många SD-are som tycker att det är för jävligt klantigt av honom att inte ha bättre koll, och minst lika många från motståndarsidan som jublar åt det hela. Blir nog ”lite” svårare att kritisera andra partier i frågan om brott och straff om man själv håller sig med tungt kriminella i sin egen bekantskapskrets.
Lite av storm i vattenglas är väl det hela ändå?
Eller ett tacksamt tillfälle för någon att flytta fokus från något annat?

Om man bjuder 500 personer på fest och där bland bekantas bekanta så nog f-n slinker det in någon som, om man ska vara väldigt noga-räknad, inte borde vara där.
Om jag fattat det hela rätt så är den "besvärliga" personen i fråga någon form av ledare för ett lokalt MC-gäng.
Är det olagligt att vara det, eller bara olämpligt?
Det är många tillställningar, både privata och offentliga, där det finns "olämpliga" personer.
Det räcker med att gå på allsvensk fotboll så umgås man med sådana.
Så varför blåser det så förb. just nu?
Citera
2024-10-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Du är ingen SD väljare, du är en hjärntvättad fitta likt sossar och annat smuts som försökt bygga detta luftslott, som vanligt gör Svensk media allt för sänka SD.
Med SD väljare som dig behöver inte SD några fiender.
Inte alla SD väljare sitter hemma på pojkrummet och himlar med ögonen åt Jimmie Åkessons idolporträtt, vi vill se resultat.
Inte skandaler och tjafs.
Citera
2024-10-10, 20:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressens s.k. nyhetsredaktion jobbar på med sin anti-SD aktivism och följer idag upp sina ca 20 artiklar (min skattning, möjligen är det lågt räknat) om Jimmie Åkessons bröllop med en artikel, att Tobias Andersson har besökt boxningsevenemang 2021 och 2022.

"Tobias Andersson var på HA-kopplat evenemang

SD-politikern Tobias Andersson har besökt boxningsevenemang som arrangerats av en Hells Angels-kopplad organisation. ...

'Vid tidpunkten genomförde min dåvarande flickvän ett reportage om Bare knuckle-boxning i sin roll som journalist, och då var jag där för att göra henne sällskap', säger Andersson till tidningen. ... Det ena boxningsevenemanget hölls i slutet av januari 2022. Det andra var ett mindre evenemang som hölls i september året innan ...

Tobias Andersson säger att han inte kände till arrangörens koppling till HA.

'Jag har ingen aning om huruvida uppgifterna gällande [arrangören] och HA stämmer eller inte, men uppmanar er att ställa frågor om [arrangören] till [arrangören]. Jag antar att kampsportevent lockar diverse grupper i det svenska samhället och att jag inte sympatiserar med samtliga, oaktat om eventet rymmer dryga 200 personer eller fyller hela Globen', skriver han i en kommentar"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tobias-andersson-var-pa-ha-kopplat-evenemang/

Vi kommer knappast att få se någon motsvarande kartläggning av andra partiledare eller av andra partiers riksdagsledamöter.

TILLÄGG

Möjligen är det här en artikel i genren "svenskar begår också brott!".

Om en riksdagsmän med svensk bakgrund har besökt "boxningsevenemang som arrangerats av en Hells Angels-kopplad organisation" så är det enl. svenska journalister jämförbart med och framgent trivialt om riksdagsmän med utländsk bakgrund är kopplade till kriminella klaner.

Även tatoo-eventet "Ink Bash" var väl kopplat till HA som arrangör, kanske fortfarande? Jag själv besökte Ink Bash på Münchenbryggeriet 2006-2007 ish så då är väl jag också en skum fan.
Citera
2024-10-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Lite av storm i vattenglas är väl det hela ändå?
Eller ett tacksamt tillfälle för någon att flytta fokus från något annat?

Om man bjuder 500 personer på fest och där bland bekantas bekanta så nog f-n slinker det in någon som, om man ska vara väldigt noga-räknad, inte borde vara där.
Om jag fattat det hela rätt så är den "besvärliga" personen i fråga någon form av ledare för ett lokalt MC-gäng.
Är det olagligt att vara det, eller bara olämpligt?
Det är många tillställningar, både privata och offentliga, där det finns "olämpliga" personer.
Frågan e snarare varför det dröjt så länge. Expo publicerade sin artikel för flera månader sedan där gäng kopplingarna avslöjades. Men det blev bara medietystnad. Kanske väntade man ut avslöjandet en tid för att det skulle framkomma hur otänkbart det e att JÅ och andra inte vet om att personer dom träffar e medlemmar i kriminella gäng.
Citera
2024-10-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Med SD väljare som dig behöver inte SD några fiender.
Inte alla SD väljare sitter hemma på pojkrummet och himlar med ögonen åt Jimmie Åkessons idolporträtt, vi vill se resultat.
Inte skandaler och tjafs.

Men lilla Lennart rösta på Maggan då! Kanske passar bättre? Där är det ju inget tjafs, eller juste där säljer man lotter med hjälp av gängkrinella och lurar sjuka pensionärer istället.

Sluta nu, en +1a på ett bröllop med 7-800 pers, luftslottet har rasat.
Citera
2024-10-10, 20:35
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Fel. Robert Hedarv är ditbjuden och därtill bjuden på massa andra partyn sedan innan. Eller menar du att dina vänner sen 25 år tillbaka har makar du inte känner till?
Han visste att han var med i en mc klubb för 5 år sen. Han visste inte att han var ledare för ett kriminellt gäng.
Citera
2024-10-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Frågan e snarare varför det dröjt så länge. Expo publicerade sin artikel för flera månader sedan där gäng kopplingarna avslöjades. Men det blev bara medietystnad. Kanske väntade man ut avslöjandet en tid för att det skulle framkomma hur otänkbart det e att JÅ och andra inte vet om att personer dom träffar e medlemmar i kriminella gäng.
Mattias Karlssons roll i detta är skum, jag har alltid gillat honom, men hans utspel mot journalister var lite tveksamt förra veckan.
Men han borde ju ha varnat J.Å för att det skulle bli liv i massmedia om hans exs sambo följde med.
Ville han att det skulle bli liv?
Är det någon ledarstrid på gång?
Enligt mina lokala SD politiker så är det inte bara jag som är missnöjd med hur uselt SD förhandlat med Tidö, flera andra har samma åsikt.
Kan bromsen för att sätta hårt mot Moderaterna vara Jimmie?
Det var ju faktiskt Mattias Karlsson som ledde SD när SD fällde regeringen 2018?
Citera
2024-10-10, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Han visste att han var med i en mc klubb för 5 år sen. Han visste inte att han var ledare för ett kriminellt gäng.
Hur var det med de två inbjudna HA-medlemmarna som också var bjudna men hade förhinder? Visste Jimmie inte vad HA är heller?
Citera
2024-10-10, 20:50
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam

Alltså Jimmie själv inser ju allvaret och säger till Aftonbladet:

Citat:
Åkesson sa att han hade varit tvungen att avgå som partiledare om han känt till gästens koppling till mc-gänget.

Så frågan om det är allvarligt för en av landets mäktigaste politiker att ha MC-gängledare är redan avgjord.

Frågan är nu bara om han är den ärliga Hej-kom-och-hjälp-mig-Jimmie som inte sett saker som alla med normal slutledningsförmåga måste ha fattar och därmed har allvarliga kognitiva problem eller om han är ljugande Prospect-Jimmie som av några anledningar sett det som bra eller OK att upprätthålla såna kontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in