2024-10-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Varför är det säkerhetsrisk? Att man tror att personen kommer rektyrera SD-medlemmar till sin MC-klubb?

Jag tycker hela är ett enda stort trams. Han får umgås med vem han vill. SD har ändå rätt med vad det gäller om landet, invandringspolitiken och hur det borde bli hårdare straff och större fokus för brottsoffer.

Jag märker inte något problem i det här. Är det någon SD-sympatisör som märker något problem?

På den nivån Åkesson befinner sig idag, som partiledare för ett av Sveriges största partier kan han inte umgås med vem han vill. Det inser han kanske om inte annat nu när skiten s a s träffat fläkten. Det finns garanterat många SD-are som tycker att det är för jävligt klantigt av honom att inte ha bättre koll, och minst lika många från motståndarsidan som jublar åt det hela. Blir nog ”lite” svårare att kritisera andra partier i frågan om brott och straff om man själv håller sig med tungt kriminella i sin egen bekantskapskrets.
Citera
2024-10-10, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Kan Jimmie ta en timeout igen? Eller en lång smekmånad kanske?

Åkesson har ju redan tagit två stycken riktigt långa Timeout en när han var sjukskriven för utbrändlighet och ser den till våran första året nu när han var invald i regeringen då försvann ju Kaln helt och hållit utan någon som helst förklaring
Dock med bibehållen lön.
Andra skall jobba och sluta enligt honom och hans polare i borgligheten. Men själva ska de kunna ta time out och åka på semester eller vara borta och fira på konstiga festivalen i över ett års tid.
Och sedan skulle den lilla tjocka fan också ha tre månader och semestern i somras som alla andra politiker.

Men faktiskt enligt mig så får han gärna ta time out nu för resten av livet för jag är så jäkla trött på honom och hans parti.
Citera
2024-10-10, 19:19
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Åkesson har ju redan tagit två stycken riktigt långa Timeout en när han var sjukskriven för utbrändlighet och ser den till våran första året nu när han var invald i regeringen då försvann ju Kaln helt och hållit utan någon som helst förklaring
Dock med bibehållen lön.
Andra skall jobba och sluta enligt honom och hans polare i borgligheten. Men själva ska de kunna ta time out och åka på semester eller vara borta och fira på konstiga festivalen i över ett års tid.
Och sedan skulle den lilla tjocka fan också ha tre månader och semestern i somras som alla andra politiker.

Men faktiskt enligt mig så får han gärna ta time out nu för resten av livet för jag är så jäkla trött på honom och hans parti.

Det är en häxjakt av SD:s och Jimmies fiender, helt klart. Jimmie har inte begått något brott! Vad det handlar om är att det är en lapsus - "Caesars hustru får inte misstänkas". Fast å andra sidan är ju fortköraren och kvittoslarvern inte Jimmies hustru utan en av femhundra. Det är en uppenbar HÄXJAKT.
Citera
2024-10-10, 19:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Åkesson träffade Hedarv för första gången 2016. Hedarv var då +1 på en SD-fest med >100 personer närvarande. Sedan upprepades det två gånger dvs Hedarv var +1 på ett par av Åkessons stora fester med >100 gäster. (Källa Aftonbladet och Expressen).

Enl. Åkesson själv har han därefter inte träffat paret Hedarv sedan 2019 dvs Åkesson hade inte träffat dem på fem år.

Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Men hur var det nu, frun var ju bästis med mannens fru sedan 25år... Mannens fru vet givetvis exakt vad mannen gör och hjälper garanterat till. Alla hennes kompisar (läs bla. Åkessons fru) vet vem mannen är, hur frun är inblandad och hur det ligger till. Och Åkesson vet givetvis oxå.

Så kände Åkessons fru och så känner nog Åkesson oxå.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du svamlar och fabulerar. Jimmie Åkessons fru är 29 år gammal. För 25 år sedan var hon 4 (!) år. Åkesson är jämnårig med Hedarvs fru dvs Hedarvs fru är ca 45 år.

Det faller på sin egen ormilighet, att en 4-åring har varit "bästis" med en 21-åring.

Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det är inte jag som sagt att de varit vänner i 25 år.

Du skrev om Jimmie Åkessons fru: "Men hur var det nu, frun var ju bästis med mannens fru sedan 25år... "
Citera
2024-10-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nej det är du som är riktig fitta.
En liten rädd smutsig svensk fitta.
För dum för att kunna se verkligheten och sanningen vad som har hänt och istället försöka tro att det här är ett luftslott då är man ju verkligen idiot på allvar.

För övrigt så är det ju ingenting som svensk mer jag hittar på utan det här har ju dina kompisar i Sverigedemokraterna själva lyckas sätta sig i skiten.

Tänk på det istället nästa gång din lilla fitta.
Väldigt snart är det över med detta partiet och vi kan återgå till vara ett normalt land igen.

Haha din jävla nolla, vi får väl se. Sd kommer bli det största partiet 2026. Sverige och hela Europa har börjat vakna och förstår vad socialdemocraterna, vänstern och miljöpartiet gjort med Sverige och att vi inte kan vara socialkontor till hela världen längre. Du kanske har missat att 15 åriga somalier spränger och skjuter oskyldiga typ varje natt? Dock verkar du vara för efterbliven för detta och fokuserar på en +1a på ett bröllop med 7-800 pers.
Senast redigerad av hajaninja 2024-10-10 kl. 19:25.
Citera
2024-10-10, 19:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är en häxjakt av SD:s och Jimmies fiender, helt klart. Jimmie har inte begått något brott! Vad det handlar om är att det är en lapsus - "Caesars hustru får inte misstänkas". Fast å andra sidan är ju fortköraren och kvittoslarvern inte Jimmies hustru utan en av femhundra. Det är en uppenbar HÄXJAKT.

Expressens s.k. nyhetsredaktion jobbar på med sin anti-SD aktivism och följer idag upp sina ca 20 artiklar (min skattning, möjligen är det lågt räknat) om Jimmie Åkessons bröllop med en artikel, att Tobias Andersson har besökt boxningsevenemang 2021 och 2022.

"Tobias Andersson var på HA-kopplat evenemang

SD-politikern Tobias Andersson har besökt boxningsevenemang som arrangerats av en Hells Angels-kopplad organisation. ...

'Vid tidpunkten genomförde min dåvarande flickvän ett reportage om Bare knuckle-boxning i sin roll som journalist, och då var jag där för att göra henne sällskap', säger Andersson till tidningen. ... Det ena boxningsevenemanget hölls i slutet av januari 2022. Det andra var ett mindre evenemang som hölls i september året innan ...

Tobias Andersson säger att han inte kände till arrangörens koppling till HA.

'Jag har ingen aning om huruvida uppgifterna gällande [arrangören] och HA stämmer eller inte, men uppmanar er att ställa frågor om [arrangören] till [arrangören]. Jag antar att kampsportevent lockar diverse grupper i det svenska samhället och att jag inte sympatiserar med samtliga, oaktat om eventet rymmer dryga 200 personer eller fyller hela Globen', skriver han i en kommentar"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tobias-andersson-var-pa-ha-kopplat-evenemang/

Vi kommer knappast att få se någon motsvarande kartläggning av andra partiledare eller av andra partiers riksdagsledamöter.

TILLÄGG

Möjligen är det här en artikel i genren "svenskar begår också brott!".

Om en riksdagsmän med svensk bakgrund har besökt "boxningsevenemang som arrangerats av en Hells Angels-kopplad organisation" så är det enl. svenska journalister jämförbart med och framgent trivialt om riksdagsmän med utländsk bakgrund är kopplade till kriminella klaner.
Senast redigerad av Meiji 2024-10-10 kl. 20:04.
Citera
2024-10-10, 19:35
Medlem
Jag fattar verkligen inte det här. Har SÄPO inte fått gästlistan? Ett par partiledare och flera riksdagsmän på plats men inte ett ljud om säkerhetsbedömningen.
Citera
2024-10-10, 19:36
Bannlyst
Googlar man efter "Robert Hedarv domar" så dyker kan snabbt upp på flera sajter som har hans dom och FUP. Hur kan SD-regeringen ha missat det ? Omöjligt. Självklart visste både Jimmy och resterande om Roberts gängkopplingar.

Sen om de är rätt eller fel bryr jag mig inte att han umgås med en gängkriminell men andra tycks gör det.
Citera
2024-10-10, 19:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullemulle
Jag fattar verkligen inte det här. Har SÄPO inte fått gästlistan? Ett par partiledare och flera riksdagsmän på plats men inte ett ljud om säkerhetsbedömningen.

SÄPO har självfallet gjort en bedömning, att det inte förelåg ngt säkerhetshot.
Citera
2024-10-10, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Haha din jävla nolla, vi får väl se. Sd kommer bli det största partiet 2026. Sverige och hela Europa har börjat vakna och förstår vad socialdemocraterna, vänstern och miljöpartiet gjort med Sverige och att vi inte kan vara socialkontor till hela världen längre. Du kanske har missat att 15 åriga somalier spränger och skjuter oskyldiga typ varje natt? Dock verkar du vara för efterbliven för detta och fokuserar på en +1a på ett bröllop med 7-800 pers.

Jag är du så j**** dum att du verkligen tror att Sverigedemokraterna kommer att gå fram av det här så får jag väl önska dig lycka till mig det mesta här i livet så jag tror att du behöver mycket hjälp med det mesta

Det är ingenting att skämmas för att man är mentalt handikappad för dig det är ju både du och dina partikompisar. Vad är det för skillnad på 15-åriga somalier och feta 50-åringar på motorcykel?

Dessutom kan du skippa snacket om att det var en plus på bröllopet. Det där har redan motbevisats.
Citera
2024-10-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Sannolikt är de flesta som dissar Jimmie här sympatisörer med AfS eller NMR. Var det 0,3 % som AfS fick i valet?

Eller bara normala människor. Du kan inte säga att alla människor med koppling till gängkriminalitet ska utvisas utan misstanke för brott och sedan bjuda in ordföranden för ett kriminellt gäng till ditt bröllop.
Citera
2024-10-10, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mullemulle

Men det har ju stått flera gånger i tidningen och lite överallt att säga på har visst gjort en säkerhetsbedömning. Men de ansåg inte att det fanns något hot mot Åkesson. Och står inte Säpos arbete att bestämma vilka gäster som Åkesson bjuder dit. De ska bara kolla så att det inte händer någonting med hans säkerhet.

Säpo tycker säkert det var jäkla klantigt, men det är inte deras arbete att berätta det för Åkesson. För det är för Åkessons Egen stab eller hans egen lilla hjärna försöka tänka ut vad som är rätt och vad som är fel.
500 bjudna skriker pöbeln men samtidigt så vet vi alla att det inte var 500 vid middagen eller vid vigseln. Det var de närmaste och där var alltså även MC fjanten.

Bara inse Åkesson har gjort bort sig. Både vid bjudningen, sedan när han skulle pudla i radion och de kom på han med mer skit. Och nu sist när han skriker i sin egen radio kanal.
Åkesson visste mycket väl om vem denna killen var och Åkesson kan inte göra ett skit åt saken längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in