2024-10-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
100%

Det finns redan så många barn i Sverige och världen med en eller båda föräldrarna frånvarande och oengagerade. Barn som skaffas bara för att man ska. Barn som skaffas för att rädda förhållandet. Barn som skaffas som accessoarer. Barn som skaffas men som inte hinns med. Barn som skaffas och blir negligerade och far illa. Barn som skaffas pga socialt grupptryck. Osv osv osv.

Det är otroligt egoistiskt att skaffa barn och i den bästa av världar hade barn bara skaffats av mogna och kärleksfulla män och kvinnor som verkligen ville ha dem i sina liv och ge allt för att försöka ge dem så bra förutsättningar som möjligt.

Ja manosfären vill kontrollera kvinnors sexualitet och hela liv. Inget nytt under solen där inte, de använder bara ett annat språkbruk men är samma gamla vanliga (kvinno)förtryck som alltid.

Exakt! Finns studier som visar på att kvinnor/par som väljer abort, ser det som att de tar ansvar för att inte behålla graviditeten utifrån den situation de befinner sig i. Abort är ansvarsfullt om man vet med sig att man inte kommer kunna ge avkomman en bra start i livet.

Och det är ju upp till kvinnan/paret hur pass sentimentala de är över sin abort/sitt foster. Kan de klara en abort känslomässigt och läka, det vet ju bara de. Blir lite märkligt när folk som inte ens känner det där paret har en massa åsikter om att de är "mördare" och att deras foster är "ett oskyldigt barn". När kvinnan/paret aborterar bort ett extremt outvecklat foster på under 9 veckor.......... Och själva känner att det är tungt och svårt beslut och kanske rentav sörjer det, men upplever att det är nödvändigt och ansvarsfullt beslut att göra.

Och mansofär-männen använder foster som slagträ mot kvinnor. Osmakligt. Faktiskt rejält osmakligt.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-10-09 kl. 23:22.
Citera
2024-10-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vill bara inflika att vi egentligen antagligen inte vet hur "dåliga" preventivmedlen är. 64% uppgav att de använt P-medel/skydd det behöver ju inte betyda att 64% gjorde det.

Eftersom informanterna var helt anonyma, så kan vi nog vara säkra på att de svarade korrekt. Dvs.: vi kan lita på att 64% faktiskt skyddade sig. Och att 36% inte gjorde det.

Skillnad är om informanterna suttit och blivit intervjuade, då hade nog närmre 100% påstått att de skyddat sig.

Och rent oavsett vad. Vad spelar det dig för roll om Berta, Ulla, Rita och Mikaela gör abort innan vecka 9? Extremt outvecklade foster. Både kvinnorna och deras partners är helt överens om att abort är det bästa för både kvinnorna och deras manliga partners. Vad spelar då det hela för roll för dig?

Jag säger ingenting om fostren vore över 22 veckor. Då ser även jag abort som barnamord. Men i Sverige får man inte göra abort så sent. Och i Sverige sker de allra flesta aborterna innan vecka 9. Varför är du så mån om dessa extremt outvecklade foster?
Citera
2024-10-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är inte jag som utför aborter på kvinnor, så nej. Jag dödar inga embryon/foster. Höj nivån lite.

Det jag skriver är att jag inte har några som helst bekymmer om kvinnor/par som inte vill bli föräldrar/inte förmår att vara föräldrar, gör tidig, säker, laglig och reglerad abort innan vecka 9 (då de allra flesta aborter sker i Sverige). Foster som är under 9 veckor är extremt outvecklade. Långt ifrån att vara "barn".

Men som jag skriver och som du tydligen inte har läst, så anser jag att för varje vecka efter vecka 12, så får jag svårare rent moraliskt med aborter (om det inte är nödvändig abort utifrån fostrets eller kvinnans hälsa). Och efter vecka 22 ser jag det som barnamord med abort.

Så du menar att man kan ha en åsikt för en viss kategori utan att man samtidigt också måste ha samma åsikt för alla andra kategorier? Om du inser det så är det ju märkligt att du ställer den efterblivna frågan som du gör.

Citat:
Men du sörjer givetvis när dina simmare aldrig fick nå fram till ett ägg. Det är ok. Finns kvinnor som också blir ledsna vid mens, för att ytterligare ett ägg inte blev befruktat.

Höj nivån själv innan du uppmanar andra att göra detsamma.
Citera
2024-10-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så du menar att man kan ha en åsikt för en viss kategori utan att man samtidigt också måste ha samma åsikt för alla andra kategorier? Om du inser det så är det ju märkligt att du ställer den efterblivna frågan som du gör.

Höj nivån själv innan du uppmanar andra att göra detsamma.

Vad menar du?
Citera
2024-10-10, 00:09
Medlem
Citat:
Det enda säkra p-medlet är avhållsamhet. Du uppmanar alltså samtliga fertila kvinnor att sluta ha sex. Fint. Då får du väl sätta igång och bara knulla med kvinnor över 55 år härefter. Om du vill ha något sex överhuvudtaget. När du sedan suktar efter dina 20-åringar så får de säga till dig "app app app! Vi är ansvariga av oss och ser till att inte bli gravida, så att vi slipper utsätta oss för abort!".

Om man inte vill bli gravid ja, då är avhållsamhet ett effektivt sätt att säkerställa det, helt rätt. Men det finns även många andra sexuella aktiviteter man kan ägna sig åt eller sätt att ha sex på som inte leder till graviditet. Det är liksom inte speciellt svårt att lösa.

Citat:
Något säger mig at de unga kvinnorna inte kommer ha några större problem att klara sig utan sex. Svårare för er män under 40 att inte få ha sex med unga kvinnor. Lättare för män över 40 att ha sex med kvinnor över 40 (som inte längre är så pass fertila/inte är fertila alls).

Nja, det skulle nog inte vara några problem. Ärligt talat klarar jag mig utan penetrationssex helt och hållet. Det är inte speciellt intressant i mina ögon. Det finns andra typer av sexuella aktiviteter som är betydligt roligare och intressantare. Med noll procent risk för graviditet dessutom.

Citat:
Men lycka till du, med ditt sätt att resonera på. Lycka till med det och sextorkan du kommer få uppleva när unga fertila kvinnor börjar lyssna på dig och börjar ta ansvar för att inte bli gravida.

Jadu, med tanke på att jag redan är inne på en 12 år lång sextorka, bortsett från någon enstaka prostituerad då och då, så lär det inte bli jättestor skillnad. Som sagt, traditionell sex intresserar mig inte särskilt mycket.
Citera
2024-10-10, 00:11
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Vad var det du inte förstod?
Citera
2024-10-10, 11:01
Medlem
Citat:
Nu tänkte du lite väl ologiskt där.
För varje samlag en heterosexuell kvinna har, kommer en man få ha samlag med henne.
Samlags-summan blir därmed densamma.

I abortfrågan handlar kvinnans autonomi om att få bestämma över sin egen kropp, egen hälsa och egna liv. Vill hon inte vara gravid/vill inte föda barn, måste hon få välja bort det. Utan att behöva riskera sitt liv/kropp och hälsa på kuppen, vilket hon riskerar vid både osäkra aborter och vid graviditet och förlossning.
Samlags-summan blir inte densamma för det är fler kvinnor då procentuellt som har sex jämfört med männen.

Min poäng är att ansvaret borde ligga mer på kvinnorna att skydda sig bättre för kvinnor skulle ha lättare att få sex jämfört med männen.
Ni kan inte både ha fördelen att ha sex och fördelen att få välja om man ska vara gravid eller inte.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-10 kl. 11:08. Anledning: Uppdatering..
Citera
2024-10-10, 11:02
Medlem
Citat:
Eftersom informanterna var helt anonyma, så kan vi nog vara säkra på att de svarade korrekt. Dvs.: vi kan lita på att 64% faktiskt skyddade sig. Och att 36% inte gjorde det.

Skillnad är om informanterna suttit och blivit intervjuade, då hade nog närmre 100% påstått att de skyddat sig.

Och rent oavsett vad. Vad spelar det dig för roll om Berta, Ulla, Rita och Mikaela gör abort innan vecka 9? Extremt outvecklade foster. Både kvinnorna och deras partners är helt överens om att abort är det bästa för både kvinnorna och deras manliga partners. Vad spelar då det hela för roll för dig?

Jag säger ingenting om fostren vore över 22 veckor. Då ser även jag abort som barnamord. Men i Sverige får man inte göra abort så sent. Och i Sverige sker de allra flesta aborterna innan vecka 9. Varför är du så mån om dessa extremt outvecklade foster?
Om kvinnor behöver prestera mer så skulle det troligen bli färre aborter.
Eftersom ni vill behålla eran sexuella makten så väljer ni att utsätta er för en större risk att bli gravid.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-10 kl. 11:04. Anledning: Uppdatering
Citera
2024-10-10, 11:07
Medlem
Citat:
Nu tänkte du lite väl ologiskt där.
För varje samlag en heterosexuell kvinna har, kommer en man få ha samlag med henne.
Samlags-summan blir därmed densamma.

I abortfrågan handlar kvinnans autonomi om att få bestämma över sin egen kropp, egen hälsa och egna liv. Vill hon inte vara gravid/vill inte föda barn, måste hon få välja bort det. Utan att behöva riskera sitt liv/kropp och hälsa på kuppen, vilket hon riskerar vid både osäkra aborter och vid graviditet och förlossning.
Om abortfrågan handlar om kvinnas autonomi om att få bestämma över sina egna liv och kroppar så hade man uppmanat till att avstå från det som orsakar ofrivilliga graviditeter.

Det handlar troligen om att du och vissa andra personer vill gynna kvinnorna oavsett vad, exempelvis du tar inte upp att en orsak varför kvinnor blir ofriviligt gravida är för kvinnor har den sexuella makten.
Du tar inte heller upp om att män kan inte välja att bli gravida, göra en en abort, välja om de ska få barn etc.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-10 kl. 11:08. Anledning: Uppdatering
Citera
2024-10-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Om man inte vill bli gravid ja, då är avhållsamhet ett effektivt sätt att säkerställa det, helt rätt. Men det finns även många andra sexuella aktiviteter man kan ägna sig åt eller sätt att ha sex på som inte leder till graviditet. Det är liksom inte speciellt svårt att lösa.

Nja, det skulle nog inte vara några problem. Ärligt talat klarar jag mig utan penetrationssex helt och hållet. Det är inte speciellt intressant i mina ögon. Det finns andra typer av sexuella aktiviteter som är betydligt roligare och intressantare. Med noll procent risk för graviditet dessutom.

Jadu, med tanke på att jag redan är inne på en 12 år lång sextorka, bortsett från någon enstaka prostituerad då och då, så lär det inte bli jättestor skillnad. Som sagt, traditionell sex intresserar mig inte särskilt mycket.
Det är konstigt att många kvinnor vill ha kvar sexuella makten och sedan ska det vara orättvist när män kan inte bli ofriviligt gravida.
Det är tydligt att det handlar om att gynna kvinnorna.
Kvinnorna ser inte någon koppling bakom att lättare att få en sexpartner jämfört med männen är =större risk för en graviditet.
Om kvinnor fick det lika svårt att få sex liknade som det är för männen så skulle det kunna leda till att kvinnor har mindre sex och med färre personer och därmed färre ofriviliga graviditeter
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-10 kl. 11:20. Anledning: Uppdatering.
Citera
2024-10-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Det är konstigt att många kvinnor vill ha kvar sexuella makten och sedan ska det vara orättvist när män kan inte bli ofriviligt gravida.
Det är tydligt att det handlar om att gynna kvinnorna.
Kvinnorna ser inte någon koppling bakom att lättare att få en sexpartner jämfört med männen är =större risk för en graviditet.
Om kvinnor fick det lika svårt att få sex liknade som det är för männen så skulle det kunna leda till att kvinnor har mindre sex och med färre personer

??

Är det konstigt tycker du att kvinnor vill ha makt över om de ska ha sex eller inte, och med vem, när och hur DE själva ska ha sex?

Och med tanke på hur många män det finns i världen som individuella kvinnor inte vill ha sex med av alla möjliga orsaker som kvinnorna vet vad det är, eller hur lite av världens samlag som är njutningsfullt för just kvinnor, så skulle jag säga att den där manliga fantasin att kvinnor kan få sex när de vill, men inte män är en direkt lögn.

I verkligheten så har kvinnor betydligt svårare än män att få orgasm via samlag med män.
medan män har vansinnigt mycket enklare att få det.

I verkligheten så är hela världens sexsyn, marknad etc. inriktad på manlig sexualitet och i betydligt mindre grad på kvinnors.

I verkligheten så är sex för kvinnor extremt riskfyllt...i fråga om risker för att utsättas för våld eller oönskade konsekvenser som ex befruktning/ farliga aborter eller skambeläggande och/ eller direkt social utstötning från sin familj/ grupp.
Senast redigerad av Merapi 2024-10-10 kl. 11:27.
Citera
2024-10-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ja, det är bra märkligt. Manosfär-människor verkar vilja styra kvinnor och samtidigt vill de själva slippa bli styrda. Det de missar är att deras tankar kring att styra kvinnor i regel är inhumana och tar bort kvinnans autonomi. Och i abortfrågan vill de även styra kvinnor så att tredje part: fostret drabbas. Inget barn ska behöva födas oönskat... Då är det faktiskt bättre med en tidig, säker, laglig och reglerad abort.
Kvinnor vill styra över männen.

Du tar inte upp fördelar som kvinnor har och sedan låtsas du som det handlar om omoraliskt när kvinnor blir också påverkade över vad andra tycker.

Kvinnor får skylla sig lite om de vill behålla sexuella makten men samtidigt ska det vara orättvist om de blir ofriviliga gravida.
Kan inte privilegierade kvinnor ta ansvar för sitt sexliv utan att det ska vara samhället och männens fel?
Det är knappast männens fel om kvinnor ska få fördelar för de är kvinnor. B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in