2024-10-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det är självklart tråkigt att offer inte får skadestånd, men ett skadestånd skulle ändå aldrig göra en våldtäkt ogjord, och skadeståndet är alltid fjantsummor. Visst, för mig vore 100k en nice summa att få, men som kompensation för att ha fått sin barndom, sitt liv och ofta sin förmåga att fungera normalt senare i livet förstörd, så är det ju en skitsumma som gör väldigt lite skillnad. Ser hellre att offren slipper veta att deras, skattepengar går till fortsatt försörjning av dessa kräk, plus att risken för att samma gärningsman ska begå brott igen helt raderas.

Skadestånden har höjts rejält av den regering vi har nu. Iaf ngt bra de lyckats med.
Dock vet jag inte när dessa brott begicks. Var det innan höjningen hade rätten sannolikt gått efter de regler som gällde då brotten begicks.
Citera
2024-10-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mareka76
Setts ett flertal gånger? Ja jo, det kan man säga. Dom umgicks vär flitigt?
Sen umgicks väl GM med en till som inte är så helylle, som har saker på sig? Han som har barn med nuvarande kommundirektörens syster.

Vem är G n*lsson? Den där andra vet jag vem det är j, sw*ng
Citera
2024-10-09, 22:06
Medlem
Nu är det dags för föräldrar å öppna upp sig ge oss alla skolor som den där har jobbat på samt misstankar , läste nyss vart han jobbat , å. Jobbat med en väns barn, han har ju hållit på å härjat många år å vi måste få slut på allt det. Så öppna upp er vänner å bekanta så man förstår hur ett peddo beter sig å hur man få bort dom från gatorna, har själv misshandlad en pedofil. Eller två i Hofors mr Eklund innan han blev dömd för engla å i Ljusdal en 40-50 som trivdes med en 4 åring vi måste öppna upp å få bort lorten från gatan
Citera
2024-10-09, 22:38
Medlem
Så kommer det mer i media. Man vill bara spy. Men alla ni som sitter på något, öppna upp er, låt det svida ordentligt för Ljusdals kommun!

"– Han började komma hem till mig och min dotter, satt i soffan och tittade på film. Frida brukade klättra upp på hans axlar och borsta hans hår."

"– Han fotade och filmade henne. En gång erbjöd han sig att byta blöja på henne och då tvättade han henne med våtservetterna på ett väldigt konstigt sätt, väldigt noga och överdrivet fast det bara var kiss. Jag kände väldigt tydligt att det här är inte okej.

Den krypande känslan av obehag växte. När mannen erbjöd sig att vara barnvakt, tackade Anna nej. En enda gång var han ensam med Frida hemma.

– Det var en kort stund, kanske fem–tio minuter, medan jag gjorde ett ärende. När jag kom in igen var Frida orolig och konstig. På natten ville hon inte sova ensam, utan hon fick sova hos mig."

"Dagen efter den händelsen kom Frida springande när Anna hämtade henne på förskolan och sa att ”Fröken” hade tagit henne på underlivet. Anna kände ilska välla upp. Som mamma vände hon sig genast till en av förskollärarna på plats och frågade vem som hade gjort så.
– Förskolläraren svarade på ett argt sätt att här är det ingen som tar barnen på underlivet. Hon sa åt mig att sluta när jag sa att de måste ta såna här saker på allvar"

https://www.ljusdalsposten.se/2024-10-09/anna-avfardades-har-ar-det-ingen-som-tar-barnen-pa-underlivet/?shareSource=sharebutton

"Här är förskolorna där mannen jobbade
2009–2012: Praktik på Buffelns förskola
Juni 2012 till juni 2014: Buffelns förskola
Juli 2014 till augusti 2020: Ringblommans förskola
Augusti 2020 till december 2021: Ämbarbo förskola
Januari 2022 till april 2023: Personlig assistent
Februari 2022 till december 2022: Vikarie på flera förskolor
Galaxens förskola: 1 dag
Vij förskola: 7 dagar
Gläntan: 14 dagar
Ämbarbo förskola: 14 dagar
Ringblommans förskola: 3 dagar
Tallåsens förskola: 13 dagar
Järvsö förskola: 14 dagar
December 2022 till juni 2024: Galaxens förskola"
Senast redigerad av Mareka76 2024-10-09 kl. 22:41.
Citera
2024-10-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zero81
Vem är G n*lsson? Den där andra vet jag vem det är j, sw*ng

https://www.ljusnan.se/2014-06-12/fangelse-for-upprepad-kvinnomisshandel

Det är G N*lsson. Umgicks med CW under denna tid också har jag för mig. Ett riktigt stolpskott.
Citera
2024-10-09, 22:47
Medlem
[quote=Mareka76|89761416]Så kommer det mer i media. Man vill bara spy. Men alla ni som sitter på något, öppna upp er, låt det svida ordentligt för Ljusdals kommun!

"– Han började komma hem till mig och min dotter, satt i soffan och tittade på film. Frida brukade klättra upp på hans axlar och borsta hans hår."

"– Han fotade och filmade henne. En gång erbjöd han sig att byta blöja på henne och då tvättade han henne med våtservetterna på ett väldigt konstigt sätt, väldigt noga och överdrivet fast det bara var kiss. Jag kände väldigt tydligt att det här är inte okej.

Den krypande känslan av obehag växte. När mannen erbjöd sig att vara barnvakt, tackade Anna nej. En enda gång var han ensam med Frida hemma.

– Det var en kort stund, kanske fem–tio minuter, medan jag gjorde ett ärende. När jag kom in igen var Frida orolig och konstig. På natten ville hon inte sova ensam, utan hon fick sova hos mig."

"Dagen efter den händelsen kom Frida springande när Anna hämtade henne på förskolan och sa att ”Fröken” hade tagit henne på underlivet. Anna kände ilska välla upp. Som mamma vände hon sig genast till en av förskollärarna på plats och frågade vem som hade gjort så.
– Förskolläraren svarade på ett argt sätt att här är det ingen som tar barnen på underlivet. Hon sa åt mig att sluta när jag sa att de måste ta såna här saker på allvar"

https://www.ljusdalsposten.se/2024-10-09/anna-avfardades-har-ar-det-ingen-som-tar-barnen-pa-underlivet/?shareSource=sharebutton

Någon som kan lägga upp hela artikeln???
Citera
2024-10-09, 22:51
Medlem
,
Senast redigerad av Zero81 2024-10-09 kl. 23:07.
Citera
2024-10-09, 23:12
Medlem
ytterligare förskolor på listan
9 oktober 2024 19:18
Sedan nyheten briserade förra veckan om att en man begått övergrepp på flera förskolebarn har Ljusdals kommun undersökt var han har varit anställd. Nu är kartläggningen klar och det har tillkommit fler förskolor på listan.

Tomas Liljenberg
Text
Tomas Liljenberg
Rapportera fel
När kommunen höll presskonferens förra veckan presenterades en första lista över mannens anställningar i Ljusdals kommun. Efter att ha gått igenom åren noggrannare har kommunen nu sammanställt samtliga platser han har jobbat på.
Utöver de som var kända förra veckan har förskolorna Vij, Gläntan, Tallåsen och Järvsö tillkommit. Kommunen har även sett att mannen jobbade som personlig assistent åt ett barn som ibland var på Ljusdals korttidsboende. Mannen var ibland behjälplig med andra barn, men kommunen uppger att det handlar om enstaka fall och att han aldrig var ensam personal på plats.
Polisen har inga nya bekräftade fall än de nio barn som är målsägare sedan tidigare, och förundersökningen är fortsatt nedlagd eftersom mannen inte längre är vid liv.
Här är förskolorna där mannen jobbade

December 2022 till juni 2024: Galaxens förskola
Citera
2024-10-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Du gör en korrekt analys. Män ska inte tillåtas på förskolor. När det gäller fritidsgårdar är de kontraproduktiva ur förebyggande perspektiv. Barn ska aktiveras via idrottsföreningar på ledig tid - ideella föreningar som bibringar ungdomar moral och solidaritet.
Kvinnor ska inte arbeta som poliser i yttre tjänst. En polis ska vara stor, stark och ha pondus.
Du förespråkar den woke-värld som skapat det moraliska förfall vi i dag ser i Sverige.

I skolor (förskoleklass-gymnasiet) gör män ett bra jobb och behövs verkligen. Män är i regel mer stresståliga än kvinnor och det är en del stress i skolmiljöer numera. Bra också med manlig pondus i skolvärlden.

Och detsamma gäller kvinnliga poliser i yttre tjänst, det finns många ärenden de är utsökt lämpade för: förhöra våldtagna/misshandlade kvinnor och barn, stötta upp i situationer. Allt är inte våldsamheter i polisyrket.

Båda könen behövs i skolvärld och inom polisyrket.

Vad gäller detta fall, så fanns det ju en märklig historik från förövarens egen skoltid. Det hade ju varit på sin plats att han hade fått en prick i registret för detta. En prick så att han inte hade kunnat börja jobba på förskola. Hade besparat väldigt många människor (i synnerhet hans offer och deras familjer) en massa lidande.
Citera
2024-10-10, 01:15
Medlem
Citat:
Berätta mer. Det är just sånt här som behöver komma fram. Ös på, ingen behöver skyddas i detta förutom de som är drabbade och utsatt av aset.

Vet du vem som va rektor under hans tid i grundskolan?

Vet dessvärre inte vart han gick i skolan men min gissning är Hybo och Stenhamre.
Citera
2024-10-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zero81
ytterligare förskolor på listan
9 oktober 2024 19:18
Sedan nyheten briserade förra veckan om att en man begått övergrepp på flera förskolebarn har Ljusdals kommun undersökt var han har varit anställd. Nu är kartläggningen klar och det har tillkommit fler förskolor på listan.

Tomas Liljenberg
Text
Tomas Liljenberg
Rapportera fel
När kommunen höll presskonferens förra veckan presenterades en första lista över mannens anställningar i Ljusdals kommun. Efter att ha gått igenom åren noggrannare har kommunen nu sammanställt samtliga platser han har jobbat på.
Utöver de som var kända förra veckan har förskolorna Vij, Gläntan, Tallåsen och Järvsö tillkommit. Kommunen har även sett att mannen jobbade som personlig assistent åt ett barn som ibland var på Ljusdals korttidsboende. Mannen var ibland behjälplig med andra barn, men kommunen uppger att det handlar om enstaka fall och att han aldrig var ensam personal på plats.
Polisen har inga nya bekräftade fall än de nio barn som är målsägare sedan tidigare, och förundersökningen är fortsatt nedlagd eftersom mannen inte längre är vid liv.
Här är förskolorna där mannen jobbade

December 2022 till juni 2024: Galaxens förskola

Han har även vikarierat på hybo förskola som nu är nedlagd. Har flera vänner vars barn har haft honom i Hybo.
Citera
2024-10-10, 09:48
Avslutad
Citat:
Så kommer det mer i media. Man vill bara spy. Men alla ni som sitter på något, öppna upp er, låt det svida ordentligt för Ljusdals kommun!

"Här är förskolorna där mannen jobbade
December 2022 till juni 2024: Galaxens förskola"

vad är det för jävla dagisfröken som sa så "här är det ingen som tar barn på underlivet?"???? ser framför mig en vänstervriden batikhäxa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in