Citat:
Ursprungligen postat av
WMM
Det finns en kultur att skydda sig själv och de närmast medarbetare i kommunhuset. Vid flertalet tillfällen vet jag att viktig information och till viss del kritik lagts fram till chefer inom förvaltningen och då tillsätts en chef att utreda den info som framkommit. Är man då chef för de man utreder så läggs naturligtvis ärendet ned.
Läs Ljusdals posten nåt år bakåt och sök på kritik/missförhållanden så finns det uppslag som tydliggör det jag skriver.
Precis så!! Det är helt sinnessjukt att man har minsta lilla koppling till myndigheten man utreder för missförhållanden.
Jag har en bekant som hamnade i en liknande situation uppe i Ljusdal.
Missförhållanden (grova sådana) i den bekantas ärende skulle utredas, en högre chef satte in ett par som jobbade
I kommunhuset att göra utredningen. Och ja, den högre chefen va även utredarnas chef.
Vad blev det av detta? Inte ens dom absolut grövsta missförhållandena utreddes innan den högre chefen la ner ärendet.
Det är så det går till. Och det är helt sinnessjukt att en kommun får utreda sina egna missförhållanden.
Så man kan ju undra vilka dom externa utredarna är i detta ärende. Och vem som tar emot klagomålen som strömmar in. Dom sitter säkert på kommunhuset dom med.