2024-10-08, 07:18
Medlem
Så många år som alla anställda på kommunhuset har misskött sina jobb och ärende gällande barn.
Jag skulle gärna vilja höra någon från kommunhuset säga till mig att ”jag har gjort allt i min makt med den position jag sitter med”.
Det skulle ta mig mindre än 1 minut att prata omkull denne med tidigare händelser som mörkats ner av dom.
Så det tidigare och jag säger det igen.
Ingen kommer ta något ansvar (som vanligt) när det gäller Ljusdals kommun.
Citera
2024-10-08, 11:03
Medlem
Folk må bli förvånade, så även jag, men om man bara lyfter på ögonlocken lite och tittar på GM uppväxt, liv och umgänge så känns det lite lättare att förstå.
Som exempel kan nämnas att iGM umgängeskrets ingick minst två män som misshandlat både kvinnor och barn...
Citera
2024-10-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Kudos till tjejen som inte accepterade skolans flathet utan gjorde anmälan till JO - och kommunen tvingades betala skadestånd på 60 000 kr.

Pappan till en av de drabbade flickorna har ju berättat att han gjorde anmälan till förskolan när hans lilla treåring ville sitta på farfars snopp när han kom på besök.

Ja, det verkar som även denna kommun har misslyckats gång på gång på gång.

Och i vanlig ordning kommer ingen att ta ansvar, ingen vill ta ansvar, ingen behöver ta ansvar.

Bedrövligt!

Sjukt är det att lokal media inte rapporterar om det som kommit fram i detta. När det faktiskt finns en tidigare anmälan till JO OCH skadestånd.
Kommunens uttalande "inga varningssignaler" borde hängas ut precis överallt. Visa HÖGT och TYDLIGT hur patetisk dom är!

Men så här är det. På ett eller ett annat vis håller man varandra om ryggen i den lilla kommunen, t.o.m runt pedofiler tydligen. Endera är folk släkt, eller så är dom nära bekanta eller så är det något annat.
Så jävla glad att jag drog därifrån.
Citera
2024-10-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snesomfan
Så många år som alla anställda på kommunhuset har misskött sina jobb och ärende gällande barn.
Jag skulle gärna vilja höra någon från kommunhuset säga till mig att ”jag har gjort allt i min makt med den position jag sitter med”.
Det skulle ta mig mindre än 1 minut att prata omkull denne med tidigare händelser som mörkats ner av dom.

Skoja inte!! Det är precis som du säger! Det finns mycket under ytan hos Ljusdals kommun. En riktig skitkommun. Inte konstigt att invånarna minskar där.
Citera
2024-10-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet.37
Folk må bli förvånade, så även jag, men om man bara lyfter på ögonlocken lite och tittar på GM uppväxt, liv och umgänge så känns det lite lättare att förstå.
Som exempel kan nämnas att iGM umgängeskrets ingick minst två män som misshandlat både kvinnor och barn...

Berätta mer. Det är just sånt här som behöver komma fram. Ös på, ingen behöver skyddas i detta förutom de som är drabbade och utsatt av aset.

Vet du vem som va rektor under hans tid i grundskolan?
Citera
2024-10-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snesomfan

Det blir standardsvaret antagligen "vi beklagar djupt det som inträffat men vi jobbar med att se över våra rutiner"
Citera
2024-10-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
De är ett problem med toaletterna. Man skulle kunna kräva att två vuxna är närvarande alltid när ett barn är där så att inget barn vista själv i ett stängt rum med en vuxen. Problemet är nog att ingen vill betala för trygghet.

Håller med om män och har alltid ansett att om en liten skara beter sig illa är det inte värt att ta risken. Därför skulle jag aldrig acceptera män på dagis. Det är dock viktigt att detta kommuniceras så att män inte luras att utbilda sig till barnskötare och liknande.

Intressant. Jobbar just nu på bemanningsföretag och hoppar in på förskolor och skolor. Har du samma inställning mot män som lärare i grundskola?
Citera
2024-10-08, 13:02
Medlem
Citat:

Vilka män är det du syftar på? Om du inte vill skriva ut här så kan du skicka ett PM med namnen. Vill veta om det är samma personer som jag misstänker att det kan vara…
Citera
2024-10-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Du gör en korrekt analys. Män ska inte tillåtas på förskolor. När det gäller fritidsgårdar är de kontraproduktiva ur förebyggande perspektiv. Barn ska aktiveras via idrottsföreningar på ledig tid - ideella föreningar som bibringar ungdomar moral och solidaritet.
Kvinnor ska inte arbeta som poliser i yttre tjänst. En polis ska vara stor, stark och ha pondus.
Du förespråkar den woke-värld som skapat det moraliska förfall vi i dag ser i Sverige.

Är det detta upplevda moraliska förfall som har lett till att du vill byta kön och konvertera till islam?

(FB) Hur visar muslimer med burka/niqab leg?

För övrigt är din post så klart struntprat. Att män inte ska få förekomma på förskolor eller fritidsgårdar, där dom tydligen är "kontraproduktiva ur förebyggande perspektiv" [sic] är bara fånerier.
Citera
2024-10-08, 14:07
Medlem
Citat:

Sånt där används ibland av tveksamma personer för att få sympatier. Man hör ibland ungefär: "Han som har haft det sååååå svårt har ändå kommit ur det som en heeeel och ren människa". Folk som har svårt att se igenom vissa personlighetstyper blir lätt lurade av de där pajastyperna.
Citera
2024-10-08, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Är det detta upplevda moraliska förfall som har lett till att du vill byta kön och konvertera till islam?

(FB) Hur visar muslimer med burka/niqab leg?

För övrigt är din post så klart struntprat. Att män inte ska få förekomma på förskolor eller fritidsgårdar, där dom tydligen är "kontraproduktiva ur förebyggande perspektiv" [sic] är bara fånerier.

De flesta klarar av att skilja mellan övertydlig ironi och seriösa inlägg, men eftersom den förmågan är kopplad till kognitiva funktioner så finns det ju alltid undantag. Fritidsgårdar är generellt sett kontraproduktiva - de genererar problem eftersom de inte erbjuder strukturerad vaksamhet med lärande inslag och träning i socialt uppförande. Det hittar du däremot i de tiotusentals fantastiska föreningar som finns i landet.
Citera
2024-10-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaguleboej
Vilka män är det du syftar på? Om du inte vill skriva ut här så kan du skicka ett PM med namnen. Vill veta om det är samma personer som jag misstänker att det kan vara…

GM har bl.a ett flertal gånger sett tillsammans med en G. N*lsson som är känd in Ljusdal för de vidrigheter han utsatt sin fd sambo för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in