Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Helt ärligt så tror jag inte dom var sams i cluees video, det handlade om att Julia skulle få hem sin dotter till Sverige.
Det är ang penningtvätten som jag har förstått det.
Kan tyvärr inte namnge källan.
Penningtvätt är när man har svarta pengar från exempelvis knarkförsäljning, köper streams på Spotify för dessa pengar så de betalas ut från en legitim verksamhet som Spotify in på ett konto där de beskattas och har tvättats vita.
Genom pengatvätt kan du nu ta ett banklån, köpa eller hyra en bostad, stå på abonnemang, inte bli stoppad när du kör BMW oavsett om du äger eller hyr bilen. För du har tvättat svarta pengar, pengatvätt.
Chrippa och Julia gjorde raka motsatsen. Det är inte pengatvätt, det är idioti. Då de tillsammans och gemensamt levde på dessa pengar under minst ett år, är de förmodligen lika skyldiga.
Jag vet att Jockes egenintresse är att få Julia friad, så att bara hans bror åker dit för detta, och med det straffas trippelt: 1. Ekonomiskt 2. Juridiskt (gärna fängelse) och 3. Socialt (hatad + fängelse eller ej, träffa dottern mindre för maximalt lidande).
Nr 3, framgick med all tydligt önskvärdhet i det material som Jocke släppte på Instagram via Rask. Det där med "du har gjort så mamman till ditt barn fått sitt bankkonto spärrat". Man måste vara långt under normalbegåvad för att inte begripa intentionerna. Är man, så läs stycket ovanför detta.