2024-10-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Håller med dig, sen kan jag inte förstå hur man kan säga så där om ett litet barn, han lär ju inte bli populär bland människor efter detta, speciellt inte bland rappare han hyllar titt som tätt.

Sannerligen inte.

Han satt där i stolen bad om förlåtelse för sina rasistiska uttalanden. Det var i stundens hetta och inget han står för sa han.
Tydligen är han en rasist i varje fall. Mot ett barn!
Citera
2024-10-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det faktiskt inte fullt så enkelt som du gör gällande - i synnerhet inte när det handlar om små barn.
Det är ju inte som att man kan åka in på en akuttid och få sin tur - som när det gäller andra sjukdomar.
Om det var ditt barn som var skrivet hos den andra föräldern hade du då inte blivit förbannad för att denne inte fixat det.
Det är ju inte som om det var en överraskning för Julia att jäntan hade hål i tänderna.

Hon blev ju av med ett barn som hon hade vårdnaden om - så det kan man ju inte påstå att klarat av.

Det är precis så lätt om man går hos folktandvården, inga problem där jag bor så det borde ju vara lika på alla ställen, speciellt i större städer, och har ett barn så ont som han beskriver då får man tid.

Tänker inte diskutera Angelica mer med dig då du förvränger allt och försöker göra trådsanningar om henne.
Citera
2024-10-09, 18:32
Medlem
Spritnotas avatar
Jag orkar inte läsa 200 sidor upprepningar och sökfunktionen sviker då så många inlägg innehåller nyckelord:

För inte alltför länge sedan enligt normalt föräldraskap, satt Julia i samma soffa i Spanien som Chrippa och Linnéa.

Hur, när och varför blev de osams igen?

Vad ska Julia med en advokat till, den Jocke ska betala för?

Gäller det ärendet en vårdnadstvist, eller är advokatens uppdrag att försöka få Julia friad från medhjälp (alternativt lika skyldig vilket vore rimligare) till att undanhålla oskattade oredovisade intänkter från youtube?

Uppge helst källan, när du svarar. Jag är väl medveten om att ingen från Chrippa till Anjo till Juila till Jocke eller någon av dessa som valt att vara aktiva i dramat brukar ha bevis, eller är förmögna att förstå innebörden av begreppet. Men vem som uppgett något, visar vems ärende som företräds.
Citera
2024-10-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Sannerligen inte.

Han satt där i stolen bad om förlåtelse för sina rasistiska uttalanden. Det var i stundens hetta och inget han står för sa han.
Tydligen är han en rasist i varje fall. Mot ett barn!

Detta kommer slå hårt emot honom, speciellt när han använder den tonen då förstår alla att han menar de han säger.

Verkar ju lite som att soc är med och styr lite fortfarande undra vad dom tycker om detta, jag antar att det spelades in för att dom ska förstå hur han beter sig.
Och det värsta är att han slänger ur sig denna skit och fula ord när man hör barnet i bakgrunden.
Citera
2024-10-09, 18:35
Medlem
Citat:
Det är precis så lätt om man går hos folktandvården, inga problem där jag bor så det borde ju vara lika på alla ställen, speciellt i större städer, och har ett barn så ont som han beskriver då får man tid.

Tänker inte diskutera Angelica mer med dig då du förvränger allt och försöker göra trådsanningar om henne.

Självklart kan du åka in på en akuttid för att hjälpa ett barn som har ont.
Det har många gjort.
Chrippa kunde gjort det direkt på studs om han inte var så egoistisk utan tänkte på hur det kunde drabba honom.

Båda föräldrarna brast.

Om jag inte missminner mig så var det även i det samtalet han berättade för Julia att flickan skulle på hos honom.
Men kör då förihelsike till tandläkaren och ta ditt ansvar.
Citera
2024-10-09, 18:36
Medlem
Ser att många fån här inne diskuterar flickans tandhygien.

Båda föräldrarna samt Linnea är ansvariga över Chloes vård och hygien. Hur gammal är flickan? 4?
Aldrig hört förut att en 4 åring får hål i tänderna pga socker, utan flesta skador sker vid olyckor.
Inte så jäkla konstigt att flickan har hål dock, man ser henne alltid med en koffeindrink (pepsi,cola)
Hon smaskar alltid på godis. Har endast sätt flickan äta frukt via ett fruktfat i Dubai.

Vanvården syns redan på en 4 åring.
Otroligt jävla tragiskt
Citera
2024-10-09, 18:38
Medlem
Citat:
Detta kommer slå hårt emot honom, speciellt när han använder den tonen då förstår alla att han menar de han säger.

Verkar ju lite som att soc är med och styr lite fortfarande undra vad dom tycker om detta, jag antar att det spelades in för att dom ska förstå hur han beter sig.
Och det värsta är att han slänger ur sig denna skit och fula ord när man hör barnet i bakgrunden.

Jag vet, han blir så otroligt obehaglig när han har den tonen. Lyd annars blir det inte roligt för dig.
Ingen jag skulle vilja ha i min närhet.
Det Cluee har sagt och skrivit om Chrippa stärker det.
Citera
2024-10-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag orkar inte läsa 200 sidor upprepningar och sökfunktionen sviker då så många inlägg innehåller nyckelord:

För inte alltför länge sedan enligt normalt föräldraskap, satt Julia i samma soffa i Spanien som Chrippa och Linnéa.

Hur, när och varför blev de osams igen?

Vad ska Julia med en advokat till, den Jocke ska betala för?

Gäller det ärendet en vårdnadstvist, eller är advokatens uppdrag att försöka få Julia friad från medhjälp (alternativt lika skyldig vilket vore rimligare) till att undanhålla oskattade oredovisade intänkter från youtube?

Uppge helst källan, när du svarar. Jag är väl medveten om att ingen från Chrippa till Anjo till Juila till Jocke eller någon av dessa som valt att vara aktiva i dramat brukar ha bevis, eller är förmögna att förstå innebörden av begreppet. Men vem som uppgett något, visar vems ärende som företräds.

Helt ärligt så tror jag inte dom var sams i cluees video, det handlade om att Julia skulle få hem sin dotter till Sverige.

Det är ang penningtvätten som jag har förstått det.
Kan tyvärr inte namnge källan.
Citera
2024-10-09, 18:40
Medlem
Citat:
Jag vet, han blir så otroligt obehaglig när han har den tonen. Lyd annars blir det inte roligt för dig.
Ingen jag skulle vilja ha i min närhet.
Det Cluee har sagt och skrivit om Chrippa stärker det.

Ja man förstår ju hela grejen nu när man sett cluees meddelanden.
Det är inte det ända barnet som kommit i kläm vi vet att det finns flera.
Citera
2024-10-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzot420
Ser att många fån här inne diskuterar flickans tandhygien.

Båda föräldrarna samt Linnea är ansvariga över Chloes vård och hygien. Hur gammal är flickan? 4?
Aldrig hört förut att en 4 åring får hål i tänderna pga socker, utan flesta skador sker vid olyckor.
Inte så jäkla konstigt att flickan har hål dock, man ser henne alltid med en koffeindrink (pepsi,cola)
Hon smaskar alltid på godis. Har endast sätt flickan äta frukt via ett fruktfat i Dubai.

Vanvården syns redan på en 4 åring.
Otroligt jävla tragiskt

Jag har också tänkt på att det tillhör inte vanligheterna att ett så litet barn har karies som har blivit stort hål. Hemskt. Misär.
Citera
2024-10-09, 18:42
Medlem
Citat:
Självklart kan du åka in på en akuttid för att hjälpa ett barn som har ont.
Det har många gjort.
Chrippa kunde gjort det direkt på studs om han inte var så egoistisk utan tänkte på hur det kunde drabba honom.

Båda föräldrarna brast.

Om jag inte missminner mig så var det även i det samtalet han berättade för Julia att flickan skulle på hos honom.
Men kör då förihelsike till tandläkaren och ta ditt ansvar.

Exakt min tanke, han måste ju också kunna ta sitt barn till tandläkaren själv om hon har så pass ont.
Men jag håller väl med om att båda brister här.
Citera
2024-10-09, 18:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, så lätt är det inte överallt i alla fall. Utan det som händer är att du får beställa tid och det är förtur om det är en mjölktand. Har de slagit ut eller slagit av en tand så kan det ordnas tid snabbare. Men i första hand hänvisas de till hemortens folktandvård.
Så det ser inte likadant ut överallt i alla fall.
Det spelar dock ingen större roll - det är boendeföräldern som har huvudansvar för sådana bitar - och hålet har ju inte uppkommit från klarblå himmel utan Julia har varit tillsagd flera gånger.
Detta får du lägga på Julia faktiskt.

Det är inte trådsanning att förlorade ena barnet - om det är en trådsanning så har du själv skapat den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in