2024-10-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Dom syns till hela tiden, du har ju Godisparadiset som ägs och drivs av en av dom tex.

”Ögat” och hans hangarounds flanerar i centrum hela tiden, sågs där senast igår.

I foodcourten vid borden ytterst (vid Gelaterian) sitter också oftast dom äldre från Malmvägen och dricker kaffe hela dagarna.

Detta var bara en tidsfråga.

Precis som du säger är chansen stor att Yildizar är inblandade i detta. Hur Sollentuna Centrum låter fd livstidsdömde Özkan Yildiz (Özcan Yazici) driva Godisparadiset är ett mysterium… Sen att han bytt namn till Candy of Sweden och lagt några målvakter i bolaget går ingen på! STÄNG NER skiten annars kommer det fortsätta pangas i Centrumet!

Vad gäller ”Ögat” Önder Yildiz som satt häktad misstänkt för anstiftan till mord så verkar han bo i Sollentuna C vilket gör risken för pang pang ännu större.

Gott råd: Håll er borta från Sollentuna Centrum
Citera
2024-10-09, 15:12
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Inte för att vara den (såklart bra observerat av din vän!) men den beskrivningen stämmer in på ungefär 9/10 som hänger på Burger King som ligger precis mitt emot BB hela dagarna.

Ibland kan man tro att det är Burger King i Mogadishu och inte i Sollentuna C..

Ändå värt att titta upp dessa två ungdomar. De såg inte ut att komma ifrån skolan direkt efter att ha varit.och mumsat på en Whopper Meal några minuter tidigare.

Hur ofta STÅR två ungdomar och spanar mot en restaurang som något dygn senare blir beskjutet, händer inte ofta!
Citera
2024-10-09, 15:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahzaara
Precis som du säger är chansen stor att Yildizar är inblandade i detta. Hur Sollentuna Centrum låter fd livstidsdömde Özkan Yildiz (Özcan Yazici) driva Godisparadiset är ett mysterium… Sen att han bytt namn till Candy of Sweden och lagt några målvakter i bolaget går ingen på! STÄNG NER skiten annars kommer det fortsätta pangas i Centrumet!

Vad gäller ”Ögat” Önder Yildiz som satt häktad misstänkt för anstiftan till mord så verkar han bo i Sollentuna C vilket gör risken för pang pang ännu större.

Gott råd: Håll er borta från Sollentuna Centrum

Tänkte länka till tråden som behandlar just deras senaste häktning samt ”Godisparadiset” men såg att det var du som startade den 😂..

Nåväl för andra som kanske är intresserade;

(FB) Kusinerna Ayhan Yildiz och Önder Yildiz gripna för grova brott i Sollentuna!
Citera
2024-10-09, 15:18
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det var någon här inne tidigare idag som pekade ut ett ställe.
Tyvärr blev den borttagen p.g.a det ansågs som reklam.

Men är två ställen utan reklam.

BB och Food by...

https://www.google.com/maps/place/So...oASAFQAw%3D%3D
Citera
2024-10-09, 15:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Ändå värt att titta upp dessa två ungdomar. De såg inte ut att komma ifrån skolan direkt efter att ha varit.och mumsat på en Whopper Meal några minuter tidigare.

Hur ofta STÅR två ungdomar och spanar mot en restaurang som något dygn senare blir beskjutet, händer inte ofta!

Uppe ovanför rulltrappan hänger det folk för jämnan, inte minst ungdomar.
Där uppifrån har man ju full sikt ner mot foodcourt och bort mot BK.

Även väktarna står allt som oftast hängandes där, samtalandes med ungdomarna.

Huruvida dessa kommer från skolan som ligger i byggnaden bredvid eller inte kan jag såklart inte säga.
Men dom ungdomar som går där har ju ”lunchkort” laddade med pengar som gör att dom kan käka i centrum.
Citera
2024-10-09, 15:37
Medlem
Kom in i tråden nu och förstår inte varför man skjuter en anställd på en bar.

Någon som varit missnöjd med maten?

Men flera skott, det låter som en dödsskjutning. Få se om det kommer fler uppgifter om att offret var vaket och talbar.
Citera
2024-10-09, 15:40
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men flera skott, det låter som en dödsskjutning. Få se om det kommer fler uppgifter om att offret var vaket och talbar.

enligt polaren som var på plats när det hände så gjordes HLR innan ambulanshelikoptern kom, jag är ingen doktor direkt men det låter ju inte som ett jättebra utgångsläge rent spontant. två skott ska ha träffat
Citera
2024-10-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
enligt polaren som var på plats när det hände så gjordes HLR innan ambulanshelikoptern kom, jag är ingen doktor direkt men det låter ju inte som ett jättebra utgångsläge rent spontant. två skott ska ha träffat
Första konkreta jag hört. Ovanligt lite info om såväl BO som omständigheterna. Med tanke på att det var högst publikt. Inget "vaken och talbar" eller liknande från polisen.
Citat:
(...)
(FB) Kusinerna Ayhan Yildiz och Önder Yildiz gripna för grova brott i Sollentuna!
Och om någon Yildiz vore skadad (eller mer) borde det definitivt vara kaos borta på NKS... Men efter klanens högst publika projekt vs Sirwan har de ett fett bulls eye på ryggen så skulle gissa att det bara är en tidsfråga tills de decimeras. (Saknas inte andra OPs heller för den delen).
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-10-09 kl. 16:27.
Citera
2024-10-09, 15:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kom in i tråden nu och förstår inte varför man skjuter en anställd på en bar.

Någon som varit missnöjd med maten?

En anställd?
Var finns den infon?

Det har åtminstone jag helt missat.
Citera
2024-10-09, 15:44
Medlem
Citat:
Uppe ovanför rulltrappan hänger det folk för jämnan, inte minst ungdomar.
Där uppifrån har man ju full sikt ner mot foodcourt och bort mot BK.

Även väktarna står allt som oftast hängandes där, samtalandes med ungdomarna.

Huruvida dessa kommer från skolan som ligger i byggnaden bredvid eller inte kan jag såklart inte säga.
Men dom ungdomar som går där har ju ”lunchkort” laddade med pengar som gör att dom kan käka i centrum.

Dessa väktare/SL personal. Skyddar kriminella (vissa) har själv sett och hört det. Om dem typ träffar någon dem känner i jobbet, typ någon från samma nätvärk.
Citera
2024-10-09, 15:55
Medlem
Citat:
En anställd?
Var finns den infon?

Det har åtminstone jag helt missat.

Jag skall se vad jag fick den informationen. Skjutningen skall ha skett innan lunchrusningen.
Citera
2024-10-09, 15:57
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/en-...nks-fatt-hjalp

Rymning från SIS i måndags,på nyheterna igår
Senast redigerad av Dvlish 2024-10-09 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in