2024-10-09, 15:59
Medlem
Denna köpcentrum är alltså en annan köpcenter som tidigare har rapporterats om skjutning.

Varför skjuts det i en andre köpcentrum så snabbt mellan den tidigare köpcentrum?

Finns det koppling eller var det bara en ''copycat''?
Citera
2024-10-09, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
En anställd?
Var finns den infon?

enligt tidningarna skall personen skjutits i köket, antingen har han sprungit in dit för att gömma sig eller så är det en anställd
Citera
2024-10-09, 16:02
Medlem
Citat:
En anställd?
Var finns den infon?

Det har åtminstone jag helt missat.

Enligt Aftonhoran bars en man ut från köket.
Citera
2024-10-09, 16:05
Medlem
Då verkar det som dom två mördarna gått in i köket och skjutit.

Allt tyder på att dom också sluppit undan.
Citera
2024-10-09, 16:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
En anställd?
Var finns den infon?

Det har åtminstone jag helt missat.

Om det rör sig om en anställd så är det här väldigt likt händelsen i Kungsbacka häromdagen.
Citera
2024-10-09, 16:08
Medlem
Vem någon kring skadeläget?
Citera
2024-10-09, 16:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Aftonhoran bars en man ut från köket.

Jo den infon har jag också fått, men inte att det var just en anställd, utan att BO sprungit in dit efter att ha blivit skjuten.

Därav min undran.

Fö var centrum inte avstängt så länge.
Dom anställda som bevittnade det/var i närheten fick återgå rätt snabbt till arbetet.
Traumatiserade eller ej efter skjutningen så var det inget tillräckligt ”bra skäl” att få sitta en stund för återhämtning.
Citera
2024-10-09, 16:12
Medlem
Citat:
Jo den infon har jag också fått, men inte att det var just en anställd, utan att BO sprungit in dit efter att ha blivit skjuten.

Därav min undran.

Fö var centrum inte avstängt så länge.
Dom anställda som bevittnade det/var i närheten fick återgå rätt snabbt till arbetet.
Traumatiserade eller ej efter skjutningen så var det inget tillräckligt ”bra skäl” att få sitta en stund för återhämtning.

Kan ju vara så att han sprang in i köket efter att ha blivit träffad. Då kanske det inte är en dödsskjutning om han kunde springa efter skotten.

Ganska otäckt faktiskt.
Citera
2024-10-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
enligt tidningarna skall personen skjutits i köket, antingen har han sprungit in dit för att gömma sig eller så är det en anställd
Säger inte att du har fel men var har det skrivits att BO sköts i köket? Källa? Har läst att han burits ut från köket (eller liknande) men det i sig måste ju inte betyda att BO de facto skjutits i köket. Eller?
Citera
2024-10-09, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Säger inte att du har fel men var har det skrivits att BO sköts i köket? Källa? Har läst att han burits ut från köket (eller liknande) men det i sig måste ju inte betyda att BO de facto skjutits i köket. Eller?

nej du har helt rätt, slarvigt skrivet av mig
Citera
2024-10-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
enligt polaren som var på plats när det hände så gjordes HLR innan ambulanshelikoptern kom, jag är ingen doktor direkt men det låter ju inte som ett jättebra utgångsläge rent spontant. två skott ska ha träffat

Från DN: ''– Vi såg en massa poliser och det var en upprörd stämning på platsen. En bår rullades ut efter ett tag och det var skynken för så att ingen skulle kunna se något.''

Låter rätt mycket som att man inte fått tag i anhöriga än, eller att han av någon anledning inte gått att identifiera.
Citera
2024-10-09, 16:29
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Från DN: ''– Vi såg en massa poliser och det var en upprörd stämning på platsen. En bår rullades ut efter ett tag och det var skynken för så att ingen skulle kunna se något.''

Låter rätt mycket som att man inte fått tag i anhöriga än, eller att han av någon anledning inte gått att identifiera.

Enligt Expressen så är han skjuten i benet och ej livshotande.

Larmet kom in klockan 11 på onsdagen. Polis, ambulans och räddningstjänst skickades till adressen och mannen som skjutits fördes till sjukhus. Skadeläget är inte känt. Enligt uppgift till Expressen blev mannen skjuten i benet.

– Han var vaken och talbar initial. Sedan har han förts till sjukhus där han ska opereras
, säger Stockholmspolisens presstalesperson Mats Eriksson.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-i-sollentuna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in