2024-10-09, 10:32
Medlem
Jag undrar hur mycket kostnaderna för saneringen och renoveringen av lägenheten kommer bli. Vad kommer säljarna behöva punga upp själva? Jag menar det är ju inga som hamnat i lyxfällan som bott där.
Citera
2024-10-09, 10:32
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Du, vi kan säga så...

Jobbigt att diskutera något med inskränkta människor...
Just precis så resonerar någon som sätter sig till doms över andra...
Citera
2024-10-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Pia har bestämt sig för att vara hemma under visningen. Klockan 09 satt hon hemma hos Hassan och sög i sig vin så det blir säkert en kul visning för alla inblandade.

https://gofile.io/d/FCmg9H

Känns som att det är dåligt för henne själv att närvara vid visningen. När skulderna är lösta kommer resten av pengarna för lägenheten gå till henne.

Jag försöker sätta mig in i att vara spekulant, och i lägenheten jag kollar på är den tidigare avhysta innehavaren kvar, utan elektricitet sitter hon där full och verkar inte kunna släppa taget. En sån tokstolle kanske kommer tillbaka till lägenheten även efter den är såld?
Citera
2024-10-09, 10:38
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Just precis så resonerar någon som sätter sig till doms över andra...

Det uttrycket känns fel i det sammanhanget du använder det...

Jag bedömer inte en enskild människa efter min egen måttstock, jag har en allmän åsikt...

Men ett bra försök, där du trodde att du 'tryckte till mig'...

Nu diskuterar jag inte detta mer just nu...
Citera
2024-10-09, 10:43
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Känns som att det är dåligt för henne själv att närvara vid visningen. När skulderna är lösta kommer resten av pengarna för lägenheten gå till henne.

Jag försöker sätta mig in i att vara spekulant, och i lägenheten jag kollar på är den tidigare avhysta innehavaren kvar, utan elektricitet sitter hon där full och verkar inte kunna släppa taget. En sån tokstolle kanske kommer tillbaka till lägenheten även efter den är såld?

Absolut.
Skiten hon ställt till med riskerar att dra ner priset rejält om köpare ska behöva sanera lägenheten innan de flyttar in.

Hon hoppades nog att hennes närvaro skulle avskräcka potentiella köpare, men hon verkar inte ha räknat med att polisen skulle vara på plats så hon lugnade ner sig väldigt fort.
Det ser väl inte så bra ut att hamna i fyllecell klockan 10 en onsdag om hon skulle vilja ha tillbaka vårdnaden av sönerna någon gång.
Citera
2024-10-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Hon kanske tror att om hon åker dit och beter sig så kommer ingen vilja köpa lägenheten. Men det kanske är polis på plats vid dessa tillfällen? Då lär hon väl bli avlägsnad bara.

Såhär gick det till förra gången det var visning, för två år sen. Då borrade kronis upp låset, polisen var där, hon vägrade flytta sig från dörröppningen och till slut gav de upp då ingen ändå kom. https://youtu.be/e6UzXmp_rNc?si=AtzyyDGsBNMaQzc-
Citera
2024-10-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Absolut.
Skiten hon ställt till med riskerar att dra ner priset rejält om köpare ska behöva sanera lägenheten innan de flyttar in.

Hon hoppades nog att hennes närvaro skulle avskräcka potentiella köpare, men hon verkar inte ha räknat med att polisen skulle vara på plats så hon lugnade ner sig väldigt fort.
Det ser väl inte så bra ut att hamna i fyllecell klockan 10 en onsdag om hon skulle vilja ha tillbaka vårdnaden av sönerna någon gång.

Ja, då förstår jag vad hon menar med "innan de borrar upp dörren". Hon ska alltså se till att vara där innan så hon kan stå innanför och sabotera så visningen inte blir av. Som hon redan visst har lyckats med för två år sedan.

Vad är det hon vill uppnå, behålla en lägenhet utan elektricitet. Hon kan inte göra annat i den än att sova i ett kallt rum. Det låter som att det är ett mycket bättre alternativ att få den såld, så hon får lite pengar att röra sig med. Hon kan bo hos den gamle araben, alternativt hitta någon vandrarhem att långtidshyra under vintern. Det behöver inte vara speciellt dyrt under lågsäsong.
Citera
2024-10-09, 11:41
Medlem
Citat:

Har varit på visning en gång med kronofogden där husägarna var hemma och de i bakgrunden pratade om att det inte kommer att bli någon försäljning och deras gamla hund traskade med genom huset , tämligen olustig stämning
Citera
2024-10-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har varit på visning en gång med kronofogden där husägarna var hemma och de i bakgrunden pratade om att det inte kommer att bli någon försäljning och deras gamla hund traskade med genom huset , tämligen olustig stämning

Ja, man förstår att det i mångt och mycket är ganska tragiska livsöden som leder fram till såna här försäljningar.

Pia är inget undantag, hon känns som en uteliggare waiting to happen. En sån där tok som går runt påverkad och skriker på stan.
Citera
2024-10-09, 11:44
Medlem
Trettio pers som skulle komma och kolla på visningen haha
Citera
2024-10-09, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Jag undrar hur mycket kostnaderna för saneringen och renoveringen av lägenheten kommer bli. Vad kommer säljarna behöva punga upp själva? Jag menar det är ju inga som hamnat i lyxfällan som bott där.

Faktum är att jag inte tror dom kostaderna kommer vara speciellt stora. Hon har spritt ut lite saker, och nåt ägg på hallmattan. Lampan i köket hänger lös, och det är fläckar på köksgolvet. I övrigt verkar det inte vara något fel på lägenheten. Tror det är snabbt fixat.

edit själva tömningen av alla saker i lägenheten kommer Pia få räkningen på.
Citera
2024-10-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ja, man förstår att det i mångt och mycket är ganska tragiska livsöden som leder fram till såna här försäljningar.

Pia är inget undantag, hon känns som en uteliggare waiting to happen. En sån där tok som går runt påverkad och skriker på stan.
Där jag tittade drogs bostaden bort från försäljning så där fick de fram pengar efter visningen men det var väldigt otrevligt att ha ägarna där och se hur ledsna de var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in