2024-10-08, 23:15
  #466117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Sanktioner sänkte Sydafrikas regim.

Dåligt exempel, då sanktionerna i detta fall varken var mot hela befolkningen, eller med syfte att minska militär kapacitet.
Citera
2024-10-08, 23:17
  #466118
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
En galen diktator verkar stå för ännu värre misstag.

Varför rev han sitt sommarpalats i Sotji?
Ville han inte ge Ukraina äran av att spränga det? Måste väl kännas svårt för ryska befolkningen när den lider i fattigdom medan deras härskare vaskar ett slott?
Citera
2024-10-08, 23:22
  #466119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det gör inget. Vi hatar Ryssland också.

Fattar inte varför du engagerar dig så mot den fria världens sanktioner mot Ryssland, om de är så kontraproduktiva är det väl inget att tjafsa om?

Jo.. kontraproduktiva anktioner är ett problem för alla oss som vill ha en någorlunda fredlig värld att leva i på sikt. Fattar inte att du verkar älska våld och död?
Citera
2024-10-08, 23:25
  #466120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jo.. kontraproduktiva anktioner är ett problem för alla oss som vill ha en någorlunda fredlig värld att leva i på sikt. Fattar inte att du verkar älska våld och död?

Sanktionerna är viktiga för de försvårar för Ryssland att bygga upp en krigsproduktion och att föra ett stort krig. Krig kostar pengar och ju fortare pengarna tar slut för Ryssland desto fortare tar även kriget slut.
Citera
2024-10-08, 23:27
  #466121
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jo.. kontraproduktiva anktioner är ett problem för alla oss som vill ha en någorlunda fredlig värld att leva i på sikt. Fattar inte att du verkar älska våld och död?

Du känner till begrepp som :

-Orsak/verkan..
-Kriminellt leverne ger konsekvenser, som tex frihetsberövning..
-Tex..

Så var det alleredan vid gamla-testamentes dagar, och innan dess. Allmänt vedertaget på global nivå.
Citera
2024-10-08, 23:27
  #466122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Varför rev han sitt sommarpalats i Sotji?
Ville han inte ge Ukraina äran av att spränga det? Måste väl kännas svårt för ryska befolkningen när den lider i fattigdom medan deras härskare vaskar ett slott?
. Jag har inte sett någon förklaring till varför han rev ner sitt eget palats, men förmodligen är det som du säger. Putins sköra ego skulle inte klara att Ukraina sprängde hans eget hus i luften.
Citera
2024-10-08, 23:28
  #466123
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Är det bara jag som reagerar på att det är helt sjukt att han väljer att demolera sitt favvoställe för att inte kunna ge Ukraina glädjen att förstöra det. Det är jävligt konstigt.

Som sagt, den kapitalförstöringen måste sticka i ögonen på det ryska folket…
Citera
2024-10-08, 23:29
  #466124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Och det gör det inte att låta pissryzzen hållas?

Jag lovar att både Polen och hela Baltikum redan varit invaderade om vi i väst inte hade satt ner foten.

Om vi inte hade infört sanktioner så hade ryzzfittan våldfört sig och krigat med ytterligare flera miljoner människor. Hyggligt folk i Estland, Lettland, Litauen och Polen hade blivit torterade, våldtagna, mördade av de pissryzzka sexualsadisterna…

Jag är helt säker på att Nato länder inte blivit invaderat, även om vi inte uppmuntrat Nato-utvidgning till Ukraina. Detta tugg är så oseriöst korkat att man inte fattar om de som framför argumentet. bara lögnare? eller så korkade atg de tror Ryssarna inleder ett anfallskrig mot Nato?..isåfall har Sverige gjort sitt historiskt största misstag att gå med, om avskräckningseffekten är så jla låg.
Citera
2024-10-08, 23:47
  #466125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Syftet med sanktionerna är ju givetvis inte att ryssar ska älska oss. Syftet är att ryssarna ska inse att krig är fel väg att gå. Och vägen till fred är att avsätta Putin.

Du kör tvärtomspråket. Jag förstår inte riktigt varför man sitter och ljuger konstant. Jag känner en del mytomaner. Detta är nåt annat. Det här är folk som ljuger och ni vet att vi vet att ni ljuger men ni ljuger ändå.

Vad är då syftet. En mytoman tror naivt att vi går på lögnen. Men ni vet att vi inte gör det.

Och hur tycker du det lyckas! Hur många ryssar kan du referea till som uppskattar, och vill avsätta Putin, på grund av att vi vägrar att sälja astrid-lindgren böcker dit?
Citera
2024-10-08, 23:50
  #466126
Medlem
raskenss avatar
Ser ut att vara en rejäl brand på Krym.


https://x.com/bayraktar_1love/status/1843711099625222174

Nu får dom snart sänka bron.
Citera
2024-10-08, 23:51
  #466127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Sanktionerna är viktiga för de försvårar för Ryssland att bygga upp en krigsproduktion och att föra ett stort krig. Krig kostar pengar och ju fortare pengarna tar slut för Ryssland desto fortare tar även kriget slut.

De försvårar bara för icke-militärer i Ryssland.. Sanktionerna drabbar inte fabrikerna som tillverkar 155mm ammo. De slår inte mot det man påstår.. De leder på sikt bara till mer hat. Det är samma typ av tankesnubblande som man gör i Israel, där man tror att man kan bomba sig till att bli älskade.
Citera
2024-10-08, 23:52
  #466128
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Detta har antagligen redan postats, men iaf..

Sydkoreas försvarsminister varnar nu för att Nordkorea kan skicka trupper till Ukraina.

https://united24media.com/latest-news/north-korea-may-send-troops-to-occupied-ukraine-to-support-russia-says-south-korean-defense-minister -2860
outh Korean Defense Minister Kim Yong-hyun stated that North Korea is likely to send military personnel to temporarily occupied territories in Ukraine to support Russia's war effort.

As reported by Korea Times, he made this statement during an address to the parliament, commenting on media reports about the deaths of North Korean army officers near Russian-occupied Donetsk.
Vem är egentligen förvånad? Det är hög tid att väst slutar drömma om att undvika eskalering, när ondskans axelmakter redan eskalerar för fullt.

Det vore synonymt med att Nordkorea går in som krigförande part i kriget mot Ukraina. Den hjälpen kommer Putin i nuläge inte att ta emot. Helt uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in