Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-04, 16:59
Avstängd
SodaFointains avatar
7 säsonger är det inte 7 säsonger för mycket
Citera
2024-10-04, 17:15
Medlem
trickydicks avatar
Clara Henry är en av deltagarna i höstens säsong av ”Över Atlanten”.
Men inspelningen av programmet präglades av den ojämna könsfördelningen, menar hon.
– Det är ju lite upp till produktionsbolaget att prata om internt, säger hon.

https://www.expressen.se/noje/kritiken-mot-over-atlanten-clara-henry-machostamning/

Den jäfla fittan skall bara hålla käften.

Ojämn könsfördelning. Hon bidrog inte till ett förbannande piss utan var bara ett sänke på båten.
Det var alla driftiga män som såg till att dom kunde segla och navigera med båten över Atlanten.

F.Ö Suzanne Reuter verkar vara en sund kvinna och tycktes inte ha allt för mycket gemensamt med Clara.
Citera
2024-10-04, 22:22
Medlem
Vem på kanal 5 trodde att det skulle gå att sätta en feministflata på Atlanten-båten utan att det skulle gå åt helvete? Stackars Gurra måste längta till St Martin mer än deltagarna
Citera
2024-10-06, 11:29
Avstängd
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Vem på kanal 5 trodde att det skulle gå att sätta en feministflata på Atlanten-båten utan att det skulle gå åt helvete? Stackars Gurra måste längta till St Martin mer än deltagarna
Men näsa säsong går till rio
Citera
2024-10-08, 22:38
Medlem
Crapmagics avatar
Jag tar mig innanför skinnet (förhuden) på deltagarna, del 90

Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Hela båten måste numera anpassa språket till barnnivå pga fru henry
Mata efter (rep) var för svårt, först där tappade hon mig, då det inte är en båtterm ens utan vanlig livskännedom

Gurra har fått en lapp från produktionen med en fråga till Clara om hennes homosexualitet som plåster på såren för hennes missnöje med honom, på denna lapp står det tydligt vilka inkluderande termer han bör använda för att undvika att bli kastrerad, Gurra är lite gammalmodig i syn på sexualitet & stor humor hade uppstått om Gurra hade slagit henne med hennes eget vapen & råkat yppa

"Jag förstår inte dom här konstiga termerna du för dig med om en helt vanlig flata vad innehåller en hbtq plus+meny på McDonalds?, panflöjtssexuell?" etc

Varför lägger man ens till det adjektivet om flickvännen om det inte vore för att hon fantiserar om att vara den flickvännen just där och då, Mamma Reuter projicerar att Dante! har höga krav! därför var det viktigt att återge att hon var söt.
VI väntar spänt på när Reuter initierat frågar Ankan om hans intelligenta flickvän också

Vad gäller Ful-Foppa förstår jag inte hur länge exotifieringen ska få pågå, dom andra deltagarna
tycker att det är mytiskt och pratar om honom inför honom i tredjeperson "det här trodde man inte att foppa"
Och dom får jordfräs i byxan bara av att kalla honom Foppa.

Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Men näsa säsong går till rio
Hur mycket kortare är det då? 2 sjömil?
I sista säsongen kommer dom segla Gotland runt
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-08 kl. 23:22.
Citera
2024-10-08, 23:41
Medlem
Crapmagics avatar
Gör dig klar för Jipp

"Ett riktigt busväder i röven" - Ankan
"Vad sa du för nått?" - Foppa

Avancerad bonding pågår!
Citera
2024-10-09, 12:03
Suzanne Reuter är min favorit den här säsongen. Vilken kvinna!

Se och lär Clara Henry.
Citera
2024-10-13, 19:25
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Ok, tänkte jag skulle testa kolla på TVn och ha det på lite i bakgrunden, slutade med att jag såg alla säsongerna på en vecka. Så här kommer vad jag tycker om deltagarna.

Säsong 1
Gunnar "Gurra" Krantz (skeppare)
Agneta Sjödin (programledare)
Viktor Frisk (bloggare och artist)
Thomas Wassberg (längdskidåkare)
Peter Magnusson (skådespelare)
Anna Lindberg (simhoppare)
Markus Aujalay (kock)

Som ni säger här, Sjödin undvek gärna jobb, småkäkade osv, men var ju ingen person man störde sig på, var säkert hur go som helst att umgås med, verkar trevlig. Kändes som en bra båt att vara på.

Säsong 2

Sofia Wistam (programledare)
Frida Hansdotter (skidåkare)
Tareq Taylor (kock)
Henrik Larsson (fotbollsspelare)
Tommy Nilsson (artist)
Klas Eriksson (komiker)

Kanske den resan man minns sämst, ganska slätstrukna personer, skedde inget speciellt och bara flög förbi, trots att där skedde lite saker på båten. Inget ont att säga om någon, men det var här i säsong två man började inse att kvinnorna hellre håller sig under däck, lagar mat och undviker fysiskt arbete. Sen ska det klagas av Clara Hendry att det inte är jämställt, men något säger mig att det krävs fysik på havet, och komiskt tjejerna aktivt väljer köksrollen.

Säsong 3

Claes Harald ”Klabbe” Nylöf (skeppare)
Jessica Almenäs (programledare)
Eva Röse (skådespelare)
Özz Nujen (skådespelare)
Marko Lehtosalo (artist)
Anders Limpar (fotbollsspelare)
Paul Svensson (kock)

Giillade Klabbe som ny skeppare faktiskt, men komiskt hur han exakt lät som Limpar, måste vara födda på samma gata. Gillar inte Özz, men tyckte ändå balansen blev fin med honom på bord, han käftade fint med Marko. Otroligt härligt att vila ögonen på Röse och Almenäs en hel resa och Marko höjer stämningen på båten. Limpar är så jävla tråkig som man tror, bidrar inte med ett skit.

Säsong 4

Erik Ekstrand (programledare)
Kennet Andersson (fotbollsspelare)
Casper Janebrink (artist och låtskrivare)
Loreen (artist)
Linus Wahlgren (skådespelare)
Ann Wilson (dansare)

Ska man se någon säsong så ska man se denna, helvete vad bra, mkt drama! Kennet som Limpar, helt karaktärlös, och Ann Wilson är bara en sur bitterkärring hela resan, som nojar och ska projicera sin dåliga stämning på andra och tar energi. Casper rätt grå med, Erik och Linnus håller humöret uppe och Loreen hade jag faktiskt trött bild av, men hon verkar totalt skön.

Säsong 5

Hans Fahlén (programledare)
Mikkey Dee (trummis)
Julia Dufvenius (skådespelare)
Nassim Al Fakir (barnprogramledare och musiker)
Maria Montazami (TV-personlighet)
Anders Svensson (fotbollsspelare)

Anders och Julia ger inte mkt, Maria höjer underhållningsvärdet med sina kommentarer och Nassim med sin sprallighet och dumhet. Hans Fahlén anstränger sig nog för kameran, man fick en känsla att han fick anstränga sig för att vara trevlig, och passade inte alls in i gänget där, bitter surgubbe var min känsla. Mikkey Dee helt klart behållningen i övrigt, go och glad.

Säsong 6

Anders Öfvergård (programledare)
Malin Gramer (programledare)
Jessica Andersson (artist)
Tobias Blom (trollkarl)
Hampus Hedström (komiker och skådespelare)
Björn Kjellman (skådespelare)

Älskar hur Anders förmodligen krävt att han ska få bortförklara sig i TV så han kan bli aktuell i massa produktioner igen. Det Anders inte säger är såklart att ICA-butiken redan hade ögonen på honom, då han fuskat förut och stal medvetet, men det vet jag för jag läst FUP. Det var en stöld och nu försöker han bara förklara bort det. Fagra tjejer att vila ögonen på även denna säsong men ganska gråa båda två. Tobbe och Hampus försöker i alla fall och Björn är nog den som är mest underhållande, rätt grå säsong. Hade aldrig orkat vara på båten med Anders, man ser han är ett psykbryt som bara håller sig för han är med på tv, är någon underbyggd ilska kvar i honom fortfarande.

Säsong 7

Peter Forsberg (ishockeyspelare)
Anders "Ankan" Johansson (komiker)
Dante Zia (kock)
Clara Henry (skådespelare)
Suzanne Reuter (skådespelare)
Kristoffer Appelquist (komiker)

Nuvarande säsongen. Skönt att se Appelquist inte ha en pinne i röven, behöva gråta och öppna upp sig själv lite, han fungerar ändå i grupp. Foppa lite tråkig som man kan tänka sig, tyst norrlänning, men inte jobbig på något sätt. Dane skön, Ankan skön, Suzanne skön. Men Clara, helvete, hon är en klassisk person som måste vara egenföretagare, klarar inte av att ta order från en man. Ryter till, verkar som hon drar sig till Dante då ingen annan orkar med henne eller har något gemensamt. Tror andra komikerna på båten ser ner på henne för hon inte är någon komiker. Hon klaga även på produktionen att det var för få tjejer med, men ändå gör hon som alla andra tjejer, håller sig under däck och undviker arbete, samt klagar och gör stämningen dålig. Sjukt hon inte är canclad än, eller att folk orkar bjuda med henne på saker.
Citera
2024-10-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Mata efter (rep) var för svårt, först där tappade hon mig, då det inte är en båtterm ens utan vanlig livskännedom

Gurra har fått en lapp från produktionen med en fråga till Clara om hennes homosexualitet som plåster på såren för hennes missnöje med honom, på denna lapp står det tydligt vilka inkluderande termer han bör använda för att undvika att bli kastrerad, Gurra är lite gammalmodig i syn på sexualitet & stor humor hade uppstått om Gurra hade slagit henne med hennes eget vapen & råkat yppa

"Jag förstår inte dom här konstiga termerna du för dig med om en helt vanlig flata vad innehåller en hbtq plus+meny på McDonalds?, panflöjtssexuell?" etc

Varför lägger man ens till det adjektivet om flickvännen om det inte vore för att hon fantiserar om att vara den flickvännen just där och då, Mamma Reuter projicerar att Dante! har höga krav! därför var det viktigt att återge att hon var söt.
VI väntar spänt på när Reuter initierat frågar Ankan om hans intelligenta flickvän också

Vad gäller Ful-Foppa förstår jag inte hur länge exotifieringen ska få pågå, dom andra deltagarna
tycker att det är mytiskt och pratar om honom inför honom i tredjeperson "det här trodde man inte att foppa"
Och dom får jordfräs i byxan bara av att kalla honom Foppa.

Hur mycket kortare är det då? 2 sjömil?
I sista säsongen kommer dom segla Gotland runt

"Jag ä inte bitter" 😅😉
Citera
2024-10-14, 20:20
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
"Jag ä inte bitter" 😅😉
sagt av Missantropen

Bitter kanske jag är, men jag är inte bitter över någon känd anledning, vilket är skönare gissar jag
Citera
2024-10-15, 23:37
Medlem
Clara Henry gör bort sig fullständigt med sitt ideliga feministtrams.
Citera
2024-10-15, 23:42
Medlem
Hade inte Gurra haft en kärring där hemma så tror jag seriöst det hade blivit något med Suzanne. De är av samma virke trots olika sorters liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in