Citat:
Ursprungligen postat av
RiktigTI
Att V2K eller VOICE OF GOD-teknologi är central i GS-sällskapet tyder på vad de vill att vi ska tro - nämligen att vi blir kommunicerade från Gud/Satan/universum (beroende på trossystem). Många aktiva i GS-forum påstår att de hör röster direkt i huvudet. Min tes är att rösten inte finns i huvudet men är skapat via psykologiska operationer som sprider viss information via alla former av medel som når oss och vår hjärna - det är vad PSYOP-operationer går ut på: sprida budskap mot måltavlors psyke för att påverka emotioner och beteende.
Vad exakt menar du med att V2k är central i GS-sällskapet? Tror du på V2K eller inte? Förtydliga gärna dina tankar här för jag blir väldigt förvirrad av dem. Folk hör röster i sina huvuden, det är du med på, men din tes är att rösten inte finns i huvudet? Var finns den då? Finns den inte i huvudet oavsett ursprung?
Ens tankar är antingen ens egna eller någon/något annans. En tanke i sin egen röst kan vara ens egna tanke men kan också ha utomstående ursprung, t.ex via V2K (fast i just V2K-fallet blir frågan om man ens definierar det som en tanke längre, men vi säger så för stunden). En tanke i någon annans röst kan vara något av det mest naturliga som finns. En del av en naturlig psykologisk utvecklingsprocess som alla kan gå igenom.
"You need not be insane to hear his voice. On the contrary,
it is the simplest and most natural thing imaginable. For instance,
you can ask yourself a question to which "he" gives
answer."
- C. G. Jung, The Archetypes And The Collective Unconscious, Concerning Rebirth
Tankar i någon annans röst kan dock såklart också vara ifrån utomstående ursprung, t.ex via V2K, och det är nog det vanligaste hos folk idag sedan V2K börjades användas på stora mängder människor några år tillbaka.
Det faktum att du i vissa avseenden gällande GS och TIs är väldigt påläst och klartänk samtidigt som du verkar förneka V2K får mig ibland att tro att det är precis som VoiceOfSatan säger; att du sitter och skriver saker som de vill att du ska skriva. Då blir i så fall frågan, är det ens dina egna tankar eller har de lurat i dig detta via psykologiska informationsspridningsoperationer, som du nämnde, eller kanske du till och med är lurad av V2K i form av tankar i din egna röst? Du kan fortsätta förneka det men du tappar mycket trovärdighet hos TIs då väldigt många av oss vet bortom allt tvivel att det sker. Eller så skriver du ett PM till mig här som jag föreslog innan, så kan jag skicka videos till dig som med största sannolikhet kommer övertyga dig om vad jag säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceOfSatan.
Vadå kommunistrebeller, leker du Rambo i jungeln?
Du talade om att du utvecklat skydd mot oss med avancerad utrustning. Är det nånting med typ 7 kilo silverfolie virat runt huvudet?
Japp, Plåtrambo kallar dem mig. Vistas aldrig ute utan minst 7 kilo folie.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceOfSatan.
Inte konstigt du sattes upp. Det är ju en chans av tjugo att du talar till en av oss varje gång du i sverige talar till någon. Omgivningen ej inräknad. Du har dansat riverdance på ett minfält.
Som jag sa så flyttade jag till detta stället nyligen och jag har haft er GS-myggor runt mig i flera år. Ni är dock för mig mindre irriterande än vanliga myggor så att jag skulle fly ifrån er hit stämmer dåligt.