Citat:
Ursprungligen postat av
Ben-Benn
Förlåt om jag verkar skita i en stor del av det du skriver, men... Som stödfitta kan jag garantera alla som läser en sak. Lyd aldrig rådet att söka psykisk vård.
Om du absolut måste ha kontakt med myndigheter - börja nu direkt och vig ditt liv åt att göra det omöjligt för dem att ställa någon diagnos, placera något fel eller på andra sätt kompromissa med dig.
De i svensk vård och annan myndighetstjänst som känner till GS är 300 jävla procent positivt inställd. Om du tror att de orsakar dig problem och ohälsa så kommer de göra slarvsylta med dig tills du försvinner.
Jag rekommenderar att skriva här i stället. Ringer själv ibland till de stödlinjer som finns. Älskar Jourhavande Präst. Ringt mycket och berättat alla detaljer om kristus för dem... Sen avslutar vi med att hitta på något som passar att ha istället för fel.
Mitt argument är inte bara att det är fel att ha dålig inställning till GS, utan i synnerhet att det är dåligt med all dålig attityd oavsett varför man har det.
Bwahahah. Jag har också helhjärtat omfamnat detta ypperliga tillfälle att predika tillbaks, till de mest utmanande av subjekt. Så uppfriskande att höra att fler tar ögonblicket i akt.
Mina 2 cents är att det inte handlar om en grupp, politisk eller religiös inriktning specifikt. Mer som en
alltomfattande avhumaniseringsprocess som vi redan förlorat kontrollen över. Även de som var hjärnorna bakom den, från början. Det enda jag har
kontroll över nu, är vilken slags energi jag själv vill vara med och ge näring åt.
Och, som sagt. Med vilken attityd.
Citat:
Om du absolut måste ha kontakt med myndigheter - börja nu direkt och vig ditt liv åt att göra det omöjligt för dem att ställa någon diagnos, placera något fel eller på andra sätt kompromissa med dig.
Det här är riktigt sound advice.
Finns en anledning till att böcker som ”The Handmaid’s Tale” börjat gallras ut från skolbiblioteken i vissa delstater just nu.