2024-10-08, 13:41
  #466009
Medlem
lapons avatar
"USA åberopar mytologiska hot från Öst för att bibehålla hegemoni över världen", enligt vice ryske utrikesministern Alexander Grusjko.
"Om NATO's utvidgning hade stannat vid Oder-Neisse gränsen, som den sovjetiska ledningen vart lovad, så skulle den enda zonen där Ryssland och alliansen möttes vara längs den norska gränsen, som sträcker sig något litet mer än 100 km. Då skulle det inte vara möjligt att lura människor med mytologiska hot från Öst, som Washington än idag åberopar för att kontrollera européerna och få dem att rätta sig efter den världs - och Europa-ordning som gagnar USA". (Lenta)

"Mytologiska hot". Jaså, det var inte värre. Finns det något sätt att hota oss på som putinregimen INTE har tillgripit under de år som den fullskaliga invastionen av Ukraina har varat?
Citera
2024-10-08, 13:44
  #466010
Medlem
Snapcounts avatar
Toppmöte på gång i Berlin :

USAs president Joe Biden, Tysklands statsminister Olaf Scholz, Frankrikes president Emmanuel Macron og Storbritannias statsminister Keir Starmer møtes lørdag.

På agendaen står samtaler om krigene i Ukraina og Midtøsten.


https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/siste-nytt-fra-norge-og-utlandet?pinnedEntry=110789
Citera
2024-10-08, 13:56
  #466011
Medlem
Snapcounts avatar
...och Putin städar vidare :

Utrenskingene i det militære, russiske statsapparatet fortsetter. Nå har ytterligere åtte høytstående militærtopper falt i unåde hos presidenten.

– Åtte generaler har blitt avløst fra stillingene sine, inkludert generalmajor for justis Ivanov Igor Nikolaevitsj, leder av SSC i Den russiske føderasjonen for Stavropol-territoriet, generalmajor Moltsjanov Alexander Vladimirovitsj, visedirektør for avdelingen for operasjonell ledelse av ministeriet for krisesituasjoner i Russland, samt generalløytnant for interntjenesten Poletykin, Sergej Alekseevitsj, leder av departementet for krisesituasjon i Moskva-regionen.

I tillegg skal sjefen for SSC i Buryatia, Vyatsjeslav Sukhorukov, og sjefen for departementet for krisesituasjoner i den russiske føderasjonen i Rostov-regionen, Sergej Filippov, også ha blitt avskjediget, skriver både Moscow Times og EurAsia Daily.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2024/10/08/196034898/statlig-russisk-nyhetsbyra-putin-skal-ha-fjernet-atte-generaler
Citera
2024-10-08, 14:08
  #466012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Så den nu förmodade döda massmördaren Girkin jobbade för jänkarna? Denna FSB-överste har själv sagt att utan honom hade det inte varit något krig i Donbass eller att Krym hade inte varit i ryssens smutsiga labbar utan hans inblandning.
Girkin är inte precis någio sanningsvttne, han är vad jag örstår något av en mytoman (och efterlyst för misstänkta brott från flera håll). Hur som helst är hans bravader off-topic i den här tråden enligt praxis på just det här forumet.
Citera
2024-10-08, 14:17
  #466013
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Girkin är inte precis någio sanningsvttne, han är vad jag örstår något av en mytoman (och efterlyst för misstänkta brott från flera håll). Hur som helst är hans bravader off-topic i den här tråden enligt praxis på just det här forumet.

Inte alls Girkin är i högsta grad relevant i denna tråden . Lycka till med att bortförklara honom . Den kan inte ens du ljuga bort .
Citera
2024-10-08, 14:18
  #466014
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/wQhzoW0vTPw
Vlad Solo med bihang.
Ha ha jävlar vilka fantasier dessar dårar spekulerar kring. Det vore kul om de försöker sig på att sälja krigsobligationer. Är ganska övertygad om att de blir svårsålda....
Citera
2024-10-08, 14:25
  #466015
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Girkin är inte precis någio sanningsvttne, han är vad jag örstår något av en mytoman (och efterlyst för misstänkta brott från flera håll). Hur som helst är hans bravader off-topic i den här tråden enligt praxis på just det här forumet.

Den fittan var aktiv i kriget 2022 och framåt, så han är OnT för denna tråd. Han var till och med på väg till fronten i år om han hade levt. Tills det kommer nytt info så ser jag han som död och begraven ruttnandes i piss.
Citera
2024-10-08, 14:30
  #466016
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
"USA åberopar mytologiska hot från Öst för att bibehålla hegemoni över världen", enligt vice ryske utrikesministern Alexander Grusjko.
"Om NATO's utvidgning hade stannat vid Oder-Neisse gränsen, som den sovjetiska ledningen vart lovad, så skulle den enda zonen där Ryssland och alliansen möttes vara längs den norska gränsen, som sträcker sig något litet mer än 100 km. Då skulle det inte vara möjligt att lura människor med mytologiska hot från Öst, som Washington än idag åberopar för att kontrollera européerna och få dem att rätta sig efter den världs - och Europa-ordning som gagnar USA". (Lenta)

"Mytologiska hot". Jaså, det var inte värre. Finns det något sätt att hota oss på som putinregimen INTE har tillgripit under de år som den fullskaliga invastionen av Ukraina har varat?
Ser man på! Är det det nya manuset för orsaken till invasionen av Ukraina? Hur många olika orsaker har ryssen hittills kommit med nu?
Citera
2024-10-08, 14:35
  #466017
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kriget pågick i mindre skala i Donbass sedan 2014, och det var definitivt Kiev uppbackat av USA som då startade det - att du väljer att dra gränsen vid just februari 2022 och sedan säger "det är atid den som tar det första tydliga steget som ör angraipren" imponerar inte på någon.


Ja? Ryssland startade kriget i östra Ukraina 2014. Jag vet.

Tror du att ukrainaren inte vill försvara sig mot de brutala ryska aggressionerna? Hur i all världen kan man bli så skev som du är?
Citera
2024-10-08, 14:49
  #466018
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Bara tomt prat. EU har inte dom möjligheterna som USA har, att trycka nya pengar.

Flera västregeringar har flaggat för sänkta bidrag. Tyskland som är den största givaren inom EU kommer att halvera sitt bidrag

Nu är du ute och cyklar igen. Handlar enbart om finansteknik.
Citera
2024-10-08, 14:53
  #466019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
"USA åberopar mytologiska hot från Öst för att bibehålla hegemoni över världen", enligt vice ryske utrikesministern Alexander Grusjko.
"Om NATO's utvidgning hade stannat vid Oder-Neisse gränsen, som den sovjetiska ledningen vart lovad, så skulle den enda zonen där Ryssland och alliansen möttes vara längs den norska gränsen, som sträcker sig något litet mer än 100 km. Då skulle det inte vara möjligt att lura människor med mytologiska hot från Öst, som Washington än idag åberopar för att kontrollera européerna och få dem att rätta sig efter den världs - och Europa-ordning som gagnar USA". (Lenta)

"Mytologiska hot". Jaså, det var inte värre. Finns det något sätt att hota oss på som putinregimen INTE har tillgripit under de år som den fullskaliga invastionen av Ukraina har varat?

USA åberopar mytologiska hot från Öst för att bibehålla hegemoni över världen.

Så USA har sagt att dom är rädda för en attack österifrån av Odin, Tor, Zeus, mfl ??

Vilka ryska fantasier. Den ryske vice ryske utrikesministern Alexander Grusjko kan inte ha alla hästar hemma.
Citera
2024-10-08, 15:07
  #466020
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Girkin är inte precis någio sanningsvttne, han är vad jag örstår något av en mytoman (och efterlyst för misstänkta brott från flera håll). Hur som helst är hans bravader off-topic i den här tråden enligt praxis på just det här forumet.

Så länge han var Pro-Putin gick det bra men när han började prata halvsanningar om att kriget inte går så.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in