Ryssarna stal 180 000 ton ukrainsk spannmål genom hamnen i Mariupol
Tisdagen den 8 oktober 2024, 13:37 -Artur Kryzhny
"Under året tog ryssarna över 180 000 ton stulen ukrainsk spannmål genom hamnen i Mariupol.
Ukrainas premiärminister Denys Shmyhal berättade om det ."
"Samtidigt fortsätter Ryssland att använda mat som ett inslag av aggression. Endast genom hamnen i Mariupol i år exporterade fienden mer än 180 000 ton stulen ukrainsk spannmål", sade han.
"Dessutom sker plundring av tillfälligt ockuperade områden för att använda de stulna pengarna för att finansiera anfallskriget, säger Shmyhal."
https://www.epravda.com.ua/news/2024/10/8/720303/
Någon som vill förhandla med skurkstaten? Någon? Förutom Hepatitkatten.