2024-10-08, 11:35
  #465961
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag hävdar precis motsatsen.. Sanktionerna har en enorm effekt. De förlänger kriget och skapar ett hat hos civilbefolkningen mot väst, och ökar acceptansen för mer krig och kanske även kärnvapen och ww3 bland befolkningen. Sanktionerna motverkar dock helt sitt syfte (att hjälpa Uktaina, och skapa fred).
Syftet med sanktionerna är ju givetvis inte att ryssar ska älska oss. Syftet är att ryssarna ska inse att krig är fel väg att gå. Och vägen till fred är att avsätta Putin.

Du kör tvärtomspråket. Jag förstår inte riktigt varför man sitter och ljuger konstant. Jag känner en del mytomaner. Detta är nåt annat. Det här är folk som ljuger och ni vet att vi vet att ni ljuger men ni ljuger ändå.

Vad är då syftet. En mytoman tror naivt att vi går på lögnen. Men ni vet att vi inte gör det.
Citera
2024-10-08, 11:39
  #465962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Förstörda artillerisystem ligger på en ganska stadig hög siffra nu och är ryssarnas främsta vapen på slagfältet, de använder av tradition artilleriet i väldigt hög grad för att jämna marken (bokstavligen) innan de kommer in med trupperna.

Även att försvara sig mot anfallande trupper givetvis.

Någon som sett uppgifter på hur mycket artilleri som ryssarna förmår att producera varje dag eller för den delen hämta gamla från sina lager?

Jag tror att just artilleriet när de får akut brist på den, då försvagas ryska militärens förmåga enormt inför kommande ukrainska anfall. Så med andra ord borde kriget pågå intensivt och mala ner artilleriet tills ryska artilleriet är på ett minimum och sedan är det över på något år när Ukraina har fritt fram att välla djupt in i Ryssland?

Hur mycket av artilleriet förstör ryssarna själva? De har brist på eldrör? Förstör nordkoreas granater något av artilleriet pga varierande kvalitet (både tillverkning och ålder).

Inga problem - då byter ryssarna ut maskiner (artilleri kanoner etc) mot människor - såna har ryssland
gott om
Citera
2024-10-08, 11:44
  #465963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Är det bara jag som reagerar på att det är helt sjukt att han väljer att demolera sitt favvoställe för att inte kunna ge Ukraina glädjen att förstöra det. Det är jävligt konstigt.

Det är inte fallet så, mer troligt att just den byggnaden var i dåligt skick pga byggfusk och behöver rivas och bytas ut.
Citera
2024-10-08, 11:54
  #465964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Koreakriget gick så illa för S.Korea att de bara hade en stad kvar innan de började pusha tillbaka med hjälp av USA och sedan var N. Korea nästan helt borta istället men då gick Kina in och efter det så bildades de två länderna som de ser ut idag.

Så vad man tar och förlorar betyder inget innan kriget är över.

Som vanligt plockar du bort allt som inte passar in i ditt lilla scenario. Den utveckling du beskriver var över till jul 1950 (efter knappt ett halvår av krig), sedan följde ytterligare 2½ år av blodiga strider runt 38 beddgraden. Det iutvecklades snabbt till ett rätt stillastående krig runt - just det - den nuvarande DMZ-linjen.

Varken USA, Kina eller någon av de båda koreanska staterna hade efter 1950 någon kraft att förflytta fronten särskilt mycket, trots att man verkligen försökte. Resultatat blev att gränsen hamnade precis där fronten hade gått. Ingendera sidan lyckades "trumfa krigslyckan" och förhandla till sig något extra, utan gränserna efteråt speglar än idag hur det såg ut på slagfältet under de sista två åren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_War#Course_of_the_war

Och i och med att Ukraina vägrar sätta sig ner och förhandla med Moskva (till stor del därför att de inte får för USA) så kommer Kiev att förlora ännu mera territorium, Land som de sedan aldrig får tillbaka.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2024-10-08 kl. 12:01.
Citera
2024-10-08, 11:54
  #465965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är inte fallet så, mer troligt att just den byggnaden var i dåligt skick pga byggfusk och behöver rivas och bytas ut.

Ja det låter iofs rimligare nu när jag tänker efter.
Citera
2024-10-08, 11:55
  #465966
Medlem
Mera stöd till Ukraina EU nu.

Ukraina bör få 35 miljarder euro i ny kredit i slutet av året - Europeiska kommissionen
Tisdagen den 8 oktober 2024, 12:05 -Artur Kryzhny

"EU-länderna och Europaparlamentet måste snabbt gå igenom alla lagstiftningsförfaranden så att Ukraina kan få betalningar på ett nytt lån på 35 miljarder euro i slutet av detta år.

Detta rapporteras av "Ukrinform" med hänvisning till orden från Europeiska kommissionens vice ordförande, Marosh Shefchovych."

"Det är viktigt att vi nu letar efter en snabb överenskommelse om våra förslag kring det makroekonomiska stödet på 35 miljarder euro, som är en del av de åtaganden som G7-länderna gjorde i juni. Det är absolut nödvändigt att dessa medel betalas ut till slutet i år, för att säkerställa det finanspolitiska utrymme det behöver", sa EU-kommissionens representant.

"Enligt honom vidtar också den europeiska sidan konkreta åtgärder för att hjälpa Ukraina att förbereda sig för nästa vinter. Detta arbete omfattar reparation av energianläggningar i Ukraina, restaurering av elnät och stabilisering av hela energisektorn i Ukraina."

https://www.epravda.com.ua/news/2024/10/8/720294/

Ryssland har systematisk förstört Ukrainsk infrastruktur för stora belopp.
Och kommer att fortsätta med det till Ryssland är besegrat.
Citera
2024-10-08, 11:59
  #465967
Medlem
monken1s avatar
https://youtu.be/wQhzoW0vTPw
Vlad Solo med bihang.
Citera
2024-10-08, 12:06
  #465968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Du vet att man betalar ränta på krediter?

Japp, det är det normala. Kostnaden för återuppbyggnaden av Ukraina kommer läggas på Ryssland. Är en del av krigsskadeståndet.
Citera
2024-10-08, 12:16
  #465969
Avslutad
Ryssland fortsätter att mala på, Kiev måste acceptera att diplomatiska åtgärder är den enda lösningen på det här.

Russian Ministry of Defense claimed full occupation of Zoryane Pershe village of Donetsk region of Ukraine

https://t.me/smotri_media/94738
Citera
2024-10-08, 12:18
  #465970
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Som vanligt plockar du bort allt som inte passar in i ditt lilla scenario. Den utveckling du beskriver var över till jul 1950 (efter knappt ett halvår av krig), sedan följde ytterligare 2½ år av blodiga strider runt 38 beddgraden. Det iutvecklades snabbt till ett rätt stillastående krig runt - just det - den nuvarande DMZ-linjen.

Varken USA, Kina eller någon av de båda koreanska staterna hade efter 1950 någon kraft att förflytta fronten särskilt mycket, trots att man verkligen försökte. Resultatat blev att gränsen hamnade precis där fronten hade gått. Ingendera sidan lyckades "trumfa krigslyckan" och förhandla till sig något extra, utan gränserna efteråt speglar än idag hur det såg ut på slagfältet under de sista två åren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_War#Course_of_the_war

Och i och med att Ukraina vägrar sätta sig ner och förhandla med Moskva (till stor del därför att de inte får för USA) så kommer Kiev att förlora ännu mera territorium, Land som de sedan aldrig får tillbaka.

En kapitulation är ingen förhandling.
Citera
2024-10-08, 12:21
  #465971
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Mera stöd till Ukraina EU nu.

Ukraina bör få 35 miljarder euro i ny kredit i slutet av året - Europeiska kommissionen
Tisdagen den 8 oktober 2024, 12:05 -Artur Kryzhny

"EU-länderna och Europaparlamentet måste snabbt gå igenom alla lagstiftningsförfaranden så att Ukraina kan få betalningar på ett nytt lån på 35 miljarder euro i slutet av detta år.

Detta rapporteras av "Ukrinform" med hänvisning till orden från Europeiska kommissionens vice ordförande, Marosh Shefchovych."

"Det är viktigt att vi nu letar efter en snabb överenskommelse om våra förslag kring det makroekonomiska stödet på 35 miljarder euro, som är en del av de åtaganden som G7-länderna gjorde i juni. Det är absolut nödvändigt att dessa medel betalas ut till slutet i år, för att säkerställa det finanspolitiska utrymme det behöver", sa EU-kommissionens representant.

"Enligt honom vidtar också den europeiska sidan konkreta åtgärder för att hjälpa Ukraina att förbereda sig för nästa vinter. Detta arbete omfattar reparation av energianläggningar i Ukraina, restaurering av elnät och stabilisering av hela energisektorn i Ukraina."

https://www.epravda.com.ua/news/2024/10/8/720294/

Ryssland har systematisk förstört Ukrainsk infrastruktur för stora belopp.
Och kommer att fortsätta med det till Ryssland är besegrat.


Det blir väl bra? Det borde väl täppa igen käften på alla vidriga ryzzfittor som år ut och år in tjatar om att stödet till Ukraina snart upphör.


Nu får ryssarna dessutom själva vara med finansiera. Kanoners!
Citera
2024-10-08, 12:23
  #465972
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Ryssland fortsätter att mala på, Kiev måste acceptera att diplomatiska åtgärder är den enda lösningen på det här.

Russian Ministry of Defense claimed full occupation of Zoryane Pershe village of Donetsk region of Ukraine

https://t.me/smotri_media/94738

När blev en kapitulation ”diplomatiska åtgärder”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in