Citat:
Ursprungligen postat av
S.W.I.M
Frågan är dock hur man egentligen kan likställa en MC-klubb med gängkriminaliteten? Rubriken får det att låta som att Jimmie har samröre med Foxtrot eller något annat stort kriminellt nätverk, när det egentligen handlar om några motorcykel-hangarounds. Det är så jävla fånigt, men jag antar att strategin är att försöka fånga någon att invända att MC-snubbarna "jue äer vita påugar".
Men det är skillnad, det är en fet skillnad. Våra inhemska s.k. "motorcykelgäng" är inte farligare än inlandsraggare, medan de kriminella gängen som vanligtvis avses när man hänvisar till "gängkriminaliteten" är mycket förhärdade och våldsamma kriminella som sprider sig och rekryterar bland unga. Det är inte ens äpplen och päron, det är äpplen och gamla torra russin som är bortglömda längst bak i skafferiet.
Hade vi bara haft MC-knuttarna kvar då hade vi varit i en så otroligt mycket mer lyckligt lottad situation. Alla vet det, inklusive idioten Baas. Men detta är bara det senaste i ett aldrig sinande drev.
Allvarligt?!
När jag bodde i Malmö hade jag en kollega på mitt extrajobb som taxichaufför, som var ute på Möllan och fetsade en kväll. Vad händer, han råkar prata med ett ex till en HA medlem och blir grovt misshandlad på plats. Han gjorde en polisanmälan och en natt cirka innan rättegång, blir han ihjälskjuten i taxin i Limhamns hamnområde. Dina gulliga "inlandsraggare"
Thomas Möller gick i samma skola som exet och var en liten fjant som blev mobbad, sen såg vi vad som hände med den mobbade pojken.