2024-10-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men då skall väl i alla fall Jomshof få ha kontakt med honom också SDare men i justieutskottet.
Som polis så utreder man brott och kommer i kontakt med kriminella och som kriminalvårdare så bevakar man kriminella (enkelt förklarat)
Citera
2024-10-08, 13:08
Medlem
Så Karlsson har vetat, Jomshof har vetat, pressavdelningen har vetat men ingen säger det till Åkesson?

Antingen har halva partiet inget förtroende för Åkesson eller bryr sig inte om gängkopplingar alls.

Eller så ljuger man för att skydda Åkesson.

Jag tror på alternativ 2, men även 1 är ju rena katastrofen.
Citera
2024-10-08, 13:10
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Frågan är dock hur man egentligen kan likställa en MC-klubb med gängkriminaliteten? Rubriken får det att låta som att Jimmie har samröre med Foxtrot eller något annat stort kriminellt nätverk, när det egentligen handlar om några motorcykel-hangarounds. Det är så jävla fånigt, men jag antar att strategin är att försöka fånga någon att invända att MC-snubbarna "jue äer vita påugar".

Men det är skillnad, det är en fet skillnad. Våra inhemska s.k. "motorcykelgäng" är inte farligare än inlandsraggare, medan de kriminella gängen som vanligtvis avses när man hänvisar till "gängkriminaliteten" är mycket förhärdade och våldsamma kriminella som sprider sig och rekryterar bland unga. Det är inte ens äpplen och päron, det är äpplen och gamla torra russin som är bortglömda längst bak i skafferiet.

Hade vi bara haft MC-knuttarna kvar då hade vi varit i en så otroligt mycket mer lyckligt lottad situation. Alla vet det, inklusive idioten Baas. Men detta är bara det senaste i ett aldrig sinande drev.

Allvarligt?!

När jag bodde i Malmö hade jag en kollega på mitt extrajobb som taxichaufför, som var ute på Möllan och fetsade en kväll. Vad händer, han råkar prata med ett ex till en HA medlem och blir grovt misshandlad på plats. Han gjorde en polisanmälan och en natt cirka innan rättegång, blir han ihjälskjuten i taxin i Limhamns hamnområde. Dina gulliga "inlandsraggare"
Thomas Möller gick i samma skola som exet och var en liten fjant som blev mobbad, sen såg vi vad som hände med den mobbade pojken.
Senast redigerad av Agent.Provocateur 2024-10-08 kl. 13:12.
Citera
2024-10-08, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Som polis så utreder man brott och kommer i kontakt med kriminella och som kriminalvårdare så bevakar man kriminella (enkelt förklarat)

Det borde man nog också göra som riksdagsman i jutitieutskottet
Citera
2024-10-08, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Allvarligt?!

När jag bodde i Malmö hade jag en kollega på mitt extrajobb som taxichaufför, som var ute på Möllan och fetsade en kväll. Vad händer, han råkar prata med ett ex till en HA medlem och blir grovt misshandlad på plats. Han gjorde en polisanmälan och en natt cirka innan rättegång, blir han ihjälskjuten i taxin i Limhamns hamnområde. Dina gulliga "inlandsraggare"
Thomas Möller gick i samma skola som exet och var en liten fjant som blev mobbad, sen såg vi vad som hände med den mobbade pojken.

Vi minns dessutom MC-gängskrigen på nittiotalet där dom sköt med pansarskott på varandra. Så detta är inga loja fylltrutar direkt. Sen att dom är mer passiva idag och jobbar mer i bakgrunden är en annan sak. Inga hyggliga typer direkt.
Citera
2024-10-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vilka jag skulle ha problem med hör knappast hit utan det viktiga är min rätt att umgås med vem JAG vill, inte vilka andra anser är rätt.
Har man ett jobb som JÅ har så handlar det inte om vem han umgås med utan hur människorna påverkar honom.

Du ska inte vara politiker och umgås med kriminellt kreti och pleti när du ska representera Sveriges befolkning. Han och hans bekanta representerar definitiv inte mig som en vanlig Svensson. Pensionärerna har SD svikit också, nu fick dom smaka på det ljuva livet med feta löner, och så sket det sig. Helt tappat förtroendet för JÅ.
Citera
2024-10-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det borde man nog också göra som riksdagsman i jutitieutskottet
Du får utveckla för jag förstår inte vad du menar.
Citera
2024-10-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vi minns dessutom MC-gängskrigen på nittiotalet där dom sköt med pansarskott på varandra. Så detta är inga loja fylltrutar direkt. Sen att dom är mer passiva idag och jobbar mer i bakgrunden är en annan sak. Inga hyggliga typer direkt.

Exakt så, de håller sig mer i bakgrunden idag, men nyttjar gärna kriminella invandrarungar för "beställningsjobb" Bara för att dom var lugna i taxin och dricksade mycket när de blev körda ut till sitt ställe utanför Arlöv, gör dom inte bättre än maffian.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Mitt svar var kanske lite generellt och tog sikte på eventuellt kommande uppdrag.
Kanske är det som han säger att han inte viste och då måste det vara "fine". Sen kan man tycka att SDs säkerhetsorganisation skulle haft kännedom om det här. Men det bygger på att dem har fått informationen. Men vi vet alla information kan fastna omedvetet eller medvetet.

Ja med tanke på att SDs pressavdelning sket i denna info när de fick ta del av den i somras så har du en poäng där. Den personen/personerna borde dock få sparken.
Citera
Medlem
TsarNimbuss avatar
Har själv röstat SD tidigare och var öppen för att börja igen men detta gör det fan omöjligt.
Suger för jag gillar mycket av SDs politik men det går liksom inte när partiledaren är nära vän med en gängkriminell.

Man blir fundersam över hus vissa i den här tråden resonerar. Det verkar nästan som att dom får betalt för att skriva inlägg som förminskar det här avslöjandet.
Citera
2024-10-08, 13:19
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hade något annan partiledare för de andra partierna avslöjats med något sådant här hade de blivit avsatta på sekunden. Varför är det okej inom SD?
Desinformation. Det är ju precis tvärtom, SD är det parti som är mest benägna att styra upp sina egna.
Senast redigerad av BuckshotBill 2024-10-08 kl. 13:21.
Citera
2024-10-08, 13:20
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Allvarligt?!

Först och främst tvivlar jag starkt på sanningshalten i din berättelse.
Sen, inte ens om berättelsen är sann (tvek) så är denna "HA-medlem" på inget sätt representativ för medlemmar av MC-klubbar i Sverige. Inte ens representativ för HA.
Att det finns kriminella MC-knuttar är sant, att alla MC-klubbar är kriminella är bara dagens narrativ för att maximera JÅ:s "guilt by association".

Det är fånigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in