2024-10-08, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det är väl inte bara Åkesson som gängledaren bjöds in att mingla med?
Vilka var de 500 andra?
Fram med namnen!
Nä. Det orkar jag inte. Du får gräva själv.
Citera
2024-10-08, 12:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det säger väl sig själv. Det skulle vara konstigt om rättsväsendet inte hade kontakt med kriminella.

Men då skall väl i alla fall Jomshof få ha kontakt med honom också SDare men i justieutskottet.
Citera
2024-10-08, 12:55
Medlem
Overminds avatar
Detta ser inte bra ut! INTE BRA UT ALLS! Ledaren för ett kriminellt MC-gäng är bjuden på Jimmies bröllop?? Det blir inte mer intimt och kompis än så!

Hur tänkte Jimmie???
Citera
2024-10-08, 12:55
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nä. Det orkar jag inte. Du får gräva själv.
Det är det som är det intressanta, vilka kontakter knöt Hedarv på festen? Vilka bytte han nummer med?
Knullade han sönder handfatet eller var det nån annan?
Fram med alla smaskiga detaljer!
De har väl filmat med sina 500 iphones?
Citera
2024-10-08, 12:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vilka jag skulle ha problem med hör knappast hit utan det viktiga är min rätt att umgås med vem JAG vill, inte vilka andra anser är rätt.
Har man ett jobb som JÅ har så handlar det inte om vem han umgås med utan hur människorna påverkar honom.

Det handlar om som väl andra varit inne på att det som vid säkerhetsklassning av personal är högst olämpligt att umgås med fel personer.

Vanliga människor som t ex skall utföra arbeten i riksdagen, hantverkare bland Åkessons väljare, hade inte fått utföra jobbet om det framkom att de hade anknytning till organiserad brottslighet.
Citera
2024-10-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Man måste kunna hålla två saker i huvudet här samtidigt. Sjuklövern har onekligen fattat en del korkade beslut genom åren som har skapat problem för landet.

Det är dock inte en ursäkt för SD att deras spelmissbrukande ledare festar och övernattar med en gängkriminell ledare. Kombinationen spelmissbruk och kontakter med kriminella är en enorm riskfaktor, eftersom den som har spelskulder lätt kan hamna i klorna på kriminella som kräver gentjänster i utbyte mot pengar. Åkesson kan mycket väl ha någon form av spelskuld eller annan tacksamhetsskuld mot ett kriminellt gäng. Det är ingenting som jag vet, men bara risken för det är så överhängande att Åkesson har förbrukat sitt förtroende som politiker. Någon annan inom partiet (som inte är missbrukare) borde få ta över som kapten på skeppet nu när detta har uppdagats. Egentligen borde Åkesson ha avgått för flera år sedan, men nu sent är ändå bättre än aldrig.

Jag hade tyckt samma sak om det hade varit vilket parti som helst.
Det kvittar om han är dömd, att han är ledare för ett tungt kriminellt MC-gäng är så problematiskt att det i sig självt gör honom till en person som borde vara spetälsk bland ledande politiker.
Många av SD:s kärnväljare tror att det bara är blattar som kan begå grova brott i gängmiljö, och verkar vara blinda för att det finns etniska nordbor som rent ut sagt förtjänar att skjutas för vad de har gjort.
Gabriella Hedarv är förstås den mest problematiska personen (förutom Robert Hedarv själv), som har gått och gift sig med den här MC-ledaren. Att resten av partiet inte har tyckt att hennes val av äkteman var ett problem säger också en hel del om hur blinda de är.
Comanches är inga småtjuvar. Tillhör du de som tror att han hamnade på polisens lista över gängkriminella för att han glömde lämna tillbaka en lånebok?
Jaja han kommer säkert avgå för att Svt och sr vill det.....not
Citera
2024-10-08, 12:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det beror på vilken säkerhetsklassning han har.

Folkvalda politiker har ingen säkerhetsklassning. Men de har tillgång till säkerhetsklassade lokaler och säkerhetsklassade dokument och då är det såklart av yttersta vikt att folket kan lita på att de tex inte hamnar i beroendeställning till ett kriminellt MC-gäng.

Men Jimmie har ju 2000 gånger tidigare skyllt på att han ”inte visste” så han klarar sig nog denna gång också. Som någon skrev i tråden så skiter SDs väljare i hur deras representanter sköter sig så länge de får igenom sin politik. Lite som med Trump i USA.
Citera
2024-10-08, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1

Avgå kommer han inte göra. Men det är inte helt otänkbart att dom kan tappa en del väljare pga det här. Många röstar SD pga gängkriminaliteten. Och när då detta kommer fram så tappar Åkesson och SD en hel del i trovärdighet i den frågan.
Citera
2024-10-08, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1

Han kanske blir tvingad till det om de andra partierna i Regeringen anser detta var för grovt.
Då kan faktiskt SD tvingas till att byta ut sin partiledare m de vill sitt kvar.
Citera
2024-10-08, 13:01
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
De är en fortsättning på Satudarah, som har hur mycket skit som helst under bältet. Detta har upprepats med källor i tråden flera gånger nu dessutom.

Att lokalavdelningen i Skåne är ny blir en detalj som inte förtar helheten.

Det fetade, Amir Mekkys kompisar?
Citera
2024-10-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Folkvalda politiker har ingen säkerhetsklassning. Men de har tillgång till säkerhetsklassade lokaler och säkerhetsklassade dokument och då är det såklart av yttersta vikt att folket kan lita på att de tex inte hamnar i beroendeställning till ett kriminellt MC-gäng.

Men Jimmie har ju 2000 gånger tidigare skyllt på att han ”inte visste” så han klarar sig nog denna gång också. Som någon skrev i tråden så skiter SDs väljare i hur deras representanter sköter sig så länge de får igenom sin politik. Lite som med Trump i USA.
Mitt svar var kanske lite generellt och tog sikte på eventuellt kommande uppdrag.
Kanske är det som han säger att han inte viste och då måste det vara "fine". Sen kan man tycka att SDs säkerhetsorganisation skulle haft kännedom om det här. Men det bygger på att dem har fått informationen. Men vi vet alla information kan fastna omedvetet eller medvetet.
Citera
2024-10-08, 13:02
Medlem
Är det någon annan partiledare som fått sina gästlistor så analyserade in i minsta detalj??
Ska man inte kunna få bjuda en som man känt i 25 år bara för at den har en partner som åker MC?
Det enda jag vet han är dömd för är forthörning och den som är helt fri från skuld må kasta den första stenen.

Undrar om jag måste kolla upp alla som kommer in i mitt hus?
Har Kalles fru gjort något? Har Märtas man gjort något?
Har dom fortkörningsböter och nånsin kört MC??

Tycker det är så jädrans illa det media har gjort mot denna man och Jimmie!!
Dom har besudlat hans bröllop!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in