2024-10-08, 10:05
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
SVT? Har du testat att lyssna på klubbens så kallade supportrar det senaste året eller så? Snacka om att förstöra för klubben man påstår sig älska. I mina ögon har Djurgårdssupportrarna har gått från typ bäst i världen till outhärdliga idioter på väldigt kort tid. Lycka till med Janne!

Öh, är du dum i huvudet? Jag är supporter och går på alla hemmamatcher och jag vill garanterat inte att föreningen gör sig av med Kim och Tolle.
Citera
2024-10-08, 10:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Om Djurgården skulle göra sig av med Kim och Tolle så är det slut med framgångar för den här gången. Oavsett vem som skulle ta över så skulle föreningen vara tillbaka där man var med Pelle Olsson, d v s medelmåttiga. Snacka om "knee jerk reaction" om det sker och alla idioter som av någon anledning vill att det sker kan dra åt helvete! SVT är jävla fittor som driver den här agendan.
"Allt är SVTs fel"

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag tycker det är ok efter 4-5e matchen OCH ev skador/skavanker, om det varit tuffa matcher. 1-3 matcher i europa kan man inte gnälla på.
Ja kanske det. Men 1-1 hemma mot Kalmar ska inte gå att skylla på europaspel.
Det är helt ok att förlora mot Sirius borta, men 4.-1 för Elfsborg är inte ok.

Måste handla om orutin någonstans i klubben, snarare än ork. Alternativt dåligt truppbygge förstås.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-08 kl. 10:22.
Citera
2024-10-08, 10:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Janne Andersson KAN vara en bra värvning OM han får en bra start och vind i seglen direkt.

Jag tror dock att Janne Andersson ÄR en usel värvning för att han börjar på minus och det kommer inte finnas mycket tålamod om det går grus i maskineriet i starten.

Därför tror jag inte Janne Andersson ens är aktuell för Djurgården. Högmo vet jag inte mycket om, men känns spontant som raka motsatsen. Dvs osar satsning.
Gissningsvis blir det ett okänt alternativ som det så ofta blir (se på Bajen och Aiks senaste tränarpar).

K&T har gjort sitt, det är jag övertygad om. Kan dom göra en snygg avslutning har dom en framtid som tränare i annan elitförening. Annars, not so much.
Citera
2024-10-08, 10:33
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Allt är SVTs fel"

SVT kan väl börja med att visa källan som "delat med sig" av påståendet. Är det för mycket begärt? För det kan omöjligt vara Bosse eller Henke.

Sen är det ju patetiskt att leta efter syndabockar bara för att det inte går att göra något åt Malmös dominans. Att slåss om plats två och tre var ju det enda realistiska inför den här säsongen samt att ta sig till UCL.
Citera
2024-10-08, 10:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Öh, är du dum i huvudet? Jag är supporter och går på alla hemmamatcher och jag vill garanterat inte att föreningen gör sig av med Kim och Tolle.
Då är du ett extremt undantag. Djurgårdssupportrarna i stort har varit enormt gnälliga mot KoT.
Citera
2024-10-08, 10:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
SVT kan väl börja med att visa källan som "delat med sig" av påståendet. Är det för mycket begärt? För det kan omöjligt vara Bosse eller Henke.

Journalistik fungerar inte så. Nu är det ju fler folk än Bosse och Henke som jobbar på kansilet.

Citat:
Sen är det ju patetiskt att leta efter syndabockar bara för att det inte går att göra något åt Malmös dominans. Att slåss om plats två och tre var ju det enda realistiska inför den här säsongen samt att ta sig till UCL.
Agreed, även om jag tyckte det inte fanns fog för att ni skulle vara så självklara 2 r som alla ville göra er till. Ni var en av 3-4 lag som slogs om platserna bakom MFF (då hade jag ändå räknat Bajen som ett lag på undre halvan).

Men att leta syndabockar är något ni får ta i egna led, då det är där det skriks.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-08 kl. 10:46.
Citera
2024-10-08, 10:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Då är du ett extremt undantag. Djurgårdssupportrarna i stort har varit enormt gnälliga mot KoT.

Tycker de flesta dyrkar dem och Basse som gudar.

Janne är ju mycket mer sympatisk än K&T, så det är ju en anledning att hoppas SVT har rätt.
Citera
2024-10-08, 10:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker de flesta dyrkar dem och Basse som gudar.
Då hänger du inte med.
Citera
2024-10-08, 10:47
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

jag kan nog tycka att det är rätt mycket begärt att kräva att en journalist ska avslöja sin källa.
Citera
2024-10-08, 10:56
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Journalistik fungerar inte så. Nu är det ju fler folk än Bosse och Henke som jobbar på kansilet.

Då kan ju den fittan själv komma fram och erkänna.

Citat:
Agreed, även om jag tyckte det inte fanns fog för att ni skulle vara så självklara 2 r som alla ville göra er till. Ni var en av 3-4 lag som slogs om platserna bakom MFF (då hade jag ändå räknat Bajen som ett lag på undre halvan).

Jag trodde garanterat inte att Djurgården var solklar tvåa. Jag hoppades på att sluta sämst trea, där vi ligger nu.

Citat:
Men att leta syndabockar är något ni får ta i egna led, då det är där det skriks.

Sant, men då ska den eller de råttorna visa sig.
Citera
2024-10-08, 11:01
Medlem
eternussermos avatar
När ordföranden säger att de har fullt förtroende kan man börja packa resväskorna.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/difs-ordforande-inga-diskussioner-om-kim-och-tolles-framtid/

Lars-Erik Sjöberg är ordförande i Djurgården. Han berättar att inga samtal om Kim och "Tolles" framtid har ägt rum på styrelsenivå hittills, även om ledningen inte är särskilt nöjd med hur hösten har mynnat ut.

- Vi tittar alltid på alla frågor, hela tiden, löpande. Vi har ett avtal med Kim och Tolle som gäller till och med nästa säsong (slutet av 2025). Vi har fullt förtroende för det de har gjort för oss. Så det finns inget att kommentera mer än att vi har fullt förtroende och de har ett kontrakt som går ut nästa höst.
Citera
2024-10-08, 11:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja kanske det. Men 1-1 hemma mot Kalmar ska inte gå att skylla på europaspel.

Har man ALDRIG varit i Europaspel så kan man givetvis inte skylla på det. Din lilla jävla bussbajsare, sjukt vad alla tror sig veta allt om DIF.

Teu är den enda som faktiskt kommer med en rimlig förklaring, efter JWZ har det varit kasst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in