2024-10-08, 11:29
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Sant, men då ska den eller de råttorna visa sig.

Okej, titta i sociala medier under inlägg om att det gått skakigt för pissdif så är det många som ger sig tillkänna
Citera
2024-10-08, 11:40
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Okej, titta i sociala medier under inlägg om att det gått skakigt för pissdif så är det många som ger sig tillkänna

Jag skiter i sociala medier. Jag menade vem på kansliet som läckt till SVT om något som tydligen inte är sant.
Citera
2024-10-08, 11:53
Medlem
bananjuices avatar
Eller så är det sant, oavsett är det knappast SVT som driver agendan. Jag känner ändå en handfull difenders som är vettiga i den mån man kan vara det som anser att man nått vägs ände med KoT.
Citera
2024-10-08, 12:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Eller så är det sant, oavsett är det knappast SVT som driver agendan. Jag känner ändå en handfull difenders som är vettiga i den mån man kan vara det som anser att man nått vägs ände med KoT.

Om vi nu nått vägs ände så ska det finnas något överjävulskt bättre och det gör det inte.. Det finns ingen svensk Mourinho att bara plocka.. Vi är inte medelmåttor som er, vi ska ha det bästa.
Apropå att känna diffenders, jag känner DGG som inte ens varit i handgemäng.. Det går lite inflation i sånt där
Citera
2024-10-08, 13:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Oavsett måste utländskt namn in. Trött på den Svenska mellanmjölkstränarkåren. Som sagt AIK får in en fullträff. Högmo såklart ett alternativ. Ett annat spännande namn att gå efter tycker jag hade varit Riemer. Vet inte hur troligt alternativ det är att gå efter honom efter senaste uppdrag i Anderlecht. Men Dansk med meriter i FCKs ungdomslag och gjorde det bea med Anderlecht förra säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
SVT? Har du testat att lyssna på klubbens så kallade supportrar det senaste året eller så? Snacka om att förstöra för klubben man påstår sig älska. I mina ögon har Djurgårdssupportrarna har gått från typ bäst i världen till outhärdliga idioter på väldigt kort tid. Lycka till med Janne!
Du menar dom som andas och lever DIF. Betalar för att driva föreningen? Är på alla matcher i ur och skur och offrar vardagen för sitt lsg. Du sitter här som en pissluffare och kåtar upp dig på Svensks europaframgångar och tycker det är viktigare än föreningens bästa. Vem fan är du och sitta här och moralisera och kalls folk för ”såkallade supportrar”.

Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Om Djurgården skulle göra sig av med Kim och Tolle så är det slut med framgångar för den här gången. Oavsett vem som skulle ta över så skulle föreningen vara tillbaka där man var med Pelle Olsson, d v s medelmåttiga. Snacka om "knee jerk reaction" om det sker och alla idioter som av någon anledning vill att det sker kan dra åt helvete! SVT är jävla fittor som driver den här agendan.
Att Kim och Tolle skulle vara några slags gudar som uppnått något ingen annan kunnat? Nä så är det naturligtvis inte. Pelle kom in när DIF befann sig i mellanmjölken. Nu är man konstant topplag och kan gå efter större namn. Överhuvudtaget inte samma situation. Kim och Tolle ska ha beröm för åren absolut. Men lika mycket bra rekryterings förtjänst vilket alla dyra försäljningar vittnar om. Andra kompetenta tränare hade kunnat få ut mer. Inte minst spelmässigt så hade man inte behövt se lag som Kalmar och Värnamo styra spel och chanser på Tele 2 mot ett ointresserat och statiskt DIF.
Citera
2024-10-08, 14:12
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hans förlegade fotboll kommer nog orsaka brist på hudlotion och näsdukar i hela Sverige. Av olika anledningar beroende på om han håller på DIF eller inte.
Får ju mysklubba bara av tanken på en pk från Janne efter första derbytorsken
Citera
2024-10-08, 14:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården tillhör 2000-talet och Solna tillhör 1900-talet.

Trams.

Du får vara glad Öster är nära allsvenskan så du kan börja heja på en klubb hemmavid!
Citera
2024-10-08, 15:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Oavsett måste utländskt namn in. Trött på den Svenska mellanmjölkstränarkåren. Som sagt AIK får in en fullträff. Högmo såklart ett alternativ. Ett annat spännande namn att gå efter tycker jag hade varit Riemer. Vet inte hur troligt alternativ det är att gå efter honom efter senaste uppdrag i Anderlecht. Men Dansk med meriter i FCKs ungdomslag och gjorde det bea med Anderlecht förra säsongen.

Du menar dom som andas och lever DIF. Betalar för att driva föreningen? Är på alla matcher i ur och skur och offrar vardagen för sitt lsg. Du sitter här som en pissluffare och kåtar upp dig på Svensks europaframgångar och tycker det är viktigare än föreningens bästa. Vem fan är du och sitta här och moralisera och kalls folk för ”såkallade supportrar”.

Att Kim och Tolle skulle vara några slags gudar som uppnått något ingen annan kunnat? Nä så är det naturligtvis inte. Pelle kom in när DIF befann sig i mellanmjölken. Nu är man konstant topplag och kan gå efter större namn. Överhuvudtaget inte samma situation. Kim och Tolle ska ha beröm för åren absolut. Men lika mycket bra rekryterings förtjänst vilket alla dyra försäljningar vittnar om. Andra kompetenta tränare hade kunnat få ut mer. Inte minst spelmässigt så hade man inte behövt se lag som Kalmar och Värnamo styra spel och chanser på Tele 2 mot ett ointresserat och statiskt DIF.
Magnus Pehrsson är väl ledig? nå, om ni nu tvunget ska sparka KoT, finns det nog få namn i Skandinavien som är lika häftigt som Kjetil Knutsen i Bodö/Glimt. Efter 6 år, snart 4 liga vinster, och kontinuerligt europaspel kanske han vill testa något utanför Norge? Annars hänger väl Jens Gustafsson löst i Saudiarabien. I övrigt kan jag faktiskt inte se några namn som skulle rimligen kunna ta över hos er (även Knutsen är så klart ett longshot) som skulle vara bättre än KoT. Garanterat inga svenska tränare iaf.
Senast redigerad av Teu 2024-10-08 kl. 15:19.
Citera
2024-10-08, 15:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bortskämda jävla töntar som kör sitt lag i botten. Du tog åt dig, och tillhör således drägget. Snacka om "föreningens bästa" har ni mage till också, ni som gör allt för att förstöra.
Citera
2024-10-08, 15:45
Medlem
baggebo1s avatar
Man får ju aldrig kritisera de här bortskämda snorungarna som springer omkring och kallar sig supportrar men mest bara lever för sin egen inbillade "coolhet" gentemot andra lags likasinnade. Bra att Lagerlöf vågar ta bladet från munnen. Klart att de här kräken skapar dålig stämning och förstör för laget. Hur skulle det inte kunna vara så?

Negativ stämning på läktarna och tunga ben som inte dansar ut på plan bidrar till Djurgårdens brist på spelglädje, menar Thomas Lagerlöf.

https://x.com/FotbollSthlm/status/1842940643620139254

Under så ser vi ungjävlarna: "Dra åt helvete din fitta", "Din lilla horunge försvinn", "UT UR MIN FÖRENING DIN VIDRIGA LILLA RÅTTA!!" och massor av liknande. Vi har skapat en helt outhärdlig generation, rent allmänt, och de värsta av dem verkar bli "ultras". Är det frånvarande pappor, brist på att nånsin behövt ta eget ansvar, fått allt de pekar på? Vet inte, men så jävla många av de här skulle må bra av ett rejält kok stryk.
Senast redigerad av baggebo1 2024-10-08 kl. 15:52.
Citera
2024-10-08, 15:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag sällar mig till sällskapet som inte förstår varför Kim och Tolle hänger löst. Som någon skrev fanns det väl inga andra mål inför säsongen än att sluta topp 3 och nå europaspel? Jag hade snarare blivit lite oroad som supporter om klubben sparkar duon, det tyder på att de vänder kappan efter vinden lite för lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Magnus Pehrsson är väl ledig? nå, om ni nu tvunget ska sparka KoT, finns det nog få namn i Skandinavien som är lika häftigt som Kjetil Knutsen i Bodö/Glimt. Efter 6 år, snart 4 liga vinster, och kontinuerligt europaspel kanske han vill testa något utanför Norge? Annars hänger väl Jens Gustafsson löst i Saudiarabien. I övrigt kan jag faktiskt inte se några namn som skulle rimligen kunna ta över hos er (även Knutsen är så klart ett longshot) som skulle vara bättre än KoT. Garanterat inga svenska tränare iaf.
Om Kjetil går till dif efter sin succe så är han ju efterbliven.
Citera
2024-10-08, 16:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
När ordföranden säger att de har fullt förtroende kan man börja packa resväskorna.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/difs-ordforande-inga-diskussioner-om-kim-och-tolles-framtid/

Lars-Erik Sjöberg är ordförande i Djurgården. Han berättar att inga samtal om Kim och "Tolles" framtid har ägt rum på styrelsenivå hittills, även om ledningen inte är särskilt nöjd med hur hösten har mynnat ut.

- Vi tittar alltid på alla frågor, hela tiden, löpande. Vi har ett avtal med Kim och Tolle som gäller till och med nästa säsong (slutet av 2025). Vi har fullt förtroende för det de har gjort för oss. Så det finns inget att kommentera mer än att vi har fullt förtroende och de har ett kontrakt som går ut nästa höst.
"Alla rykten är falska fram tills de officiellt dementerats"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in