2024-04-30, 16:45
Medlem
bagarn29s avatar
Aston Villa har 17.000 men ligger före MFF.

Brighton och Wolves har 16000 och Newcastle 8000 ligger före både MFF och DIF.

Kan man rätt sig efter ranken så långt ner?
Citera
2024-04-30, 17:03
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ja och hur fan dom kan ha så mycket rankingpoäng är helt jävla obegripligt dom har bara 2000 poäng mindre än oss som gjort 6 gruppspel i högre rankade gruppspel än conference dom senaste 10 åren.
Dom måste fan ha lagt om nåt i poängsystemet den säsongen dif spelade conference för det där verkar helt åt helvete.

Det är de fem senaste säsongerna som ligger till grund för ett lags ranking. Ni blev av med 7.00 poäng för säsongen 18/19 och ni hade 0 poäng för förra säsongen. Således har ni just nu 18.500 poäng (8+2.5+5+3+0 poäng). Ni är rankande 87a i Europa tillsammans sammans med Zorya Luhansk. Djurgården har 16.500 poäng (0+2+0+13+1.5 poäng). Vi är rankade 101a i Europa tillsammans med Sivasspor. Sedan får man bonuspoäng när man vinner mot lag med högre ranking, vilket förklarar varför Djurgården fick hela 13 poäng för säsongen 22/23.

UEFA 5-year Club Ranking 2024
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2024.html
Citera
2024-04-30, 17:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du känner inte sådär spontant att du med din lagtillhörighet borde hålla låg profil när vi pratar Europaspel?
Där kom den, den klassiska: "Ameh du då!1??!"

Bajens (vilket ifs inte var topic) Europafacit de senaste 50 åren är inte heller mycket att hänga i granen, men snäppet bättre än Djurgårdens (topic) iaf. Tackar som frågar.

Apropå låg profil (iom att du tog upp det alltså) så borde du kanske lyda ditt egna råd...
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-04-30 kl. 17:15.
Citera
2024-04-30, 17:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ja och hur fan dom kan ha så mycket rankingpoäng är helt jävla obegripligt dom har bara 2000 poäng mindre än oss som gjort 6 gruppspel i högre rankade gruppspel än conference dom senaste 10 åren.
Dom måste fan ha lagt om nåt i poängsystemet den säsongen dif spelade conference för det där verkar helt åt helvete.
Obegripligt för de som inte känner till reglerna.

Begripligt för oss som har koll på läget.
Citera
2024-04-30, 17:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bortsett från förra året så har väl Dif ett av de sämsta Europafacits av de lag som spelat i europaligorna de senaste 50 åren.
Idel torskar i tidiga skeden.
Kan jag hålla med om även om vi hade "otur" mot Juventus och förmodligen hade gått till CL om vi fått ett lättare motstånd där och då.

Om vi får en EL plats så är vi väl typ garanterade minst en ECL plats?
Citera
2024-04-30, 17:20
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kan jag hålla med om även om vi hade "otur" mot Juventus och förmodligen hade gått till CL om vi fått ett lättare motstånd där och då.

Om vi får en EL plats så är vi väl typ garanterade minst en ECL plats?
Inte mer "otur" än Bajen hade mot både Basel och Twente som vi tvingade till övertid resp straffläggning ändå.
Citera
2024-04-30, 17:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Inte mer "otur" än Bajen hade mot både Basel och Twente som vi tvingade till övertid resp straffläggning ändå.
Lite skillnad på motståndet va?
Citera
2024-04-30, 17:24
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Där kom den, den klassiska: "Ameh du då!1??!"

Bajens (vilket ifs inte var topic) Europafacit de senaste 50 åren är inte heller mycket att hänga i granen, men snäppet bättre än Djurgårdens (topic) iaf. Tackar som frågar.

Apropå låg profil (iom att du tog upp det alltså) så borde du kanske lyda ditt egna råd...

Det enda som stämmer är att det inte är mycket att hänga i granen för båda föreningarna. Däremot spelade ni första gången i Europa 1983 och Djurgården 1955 i den första upplagan av Europacupen. DIF hade spelat i Europa vid sju tillfällen innan Hammarby gjorde det första gången. Tror knappast att HIF har spelat 69 matcher i Europa, vunnit 26 ggr, spelat oavgjort 17 ggr och förlorta 26 ggr med en målskilland på 103-103.
Citera
2024-04-30, 17:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Lite skillnad på motståndet va?
So?

Juventus krossade er på hemmaplan efter att dom insett att dom inte kunde gå på halvfart.
Citera
2024-04-30, 17:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det enda som stämmer är att det inte är mycket att hänga i granen för båda föreningarna. Däremot spelade ni första gången i Europa 1983 och Djurgården 1955 i den första upplagan av Europacupen. DIF hade spelat i Europa vid sju tillfällen innan Hammarby gjorde det första gången. Tror knappast att HIF har spelat 69 matcher i Europa, vunnit 26 ggr, spelat oavgjort 17 ggr och förlorta 26 ggr med en målskilland på 103-103.
Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att komma ifrån att era insatser i Europa, bortsett från förra året, varit rent av usla genom århundraden.

Det är min enda poäng jag vill göra, för att jag märker att det börjar byggas upp ett falskt narrativ kring Djurgårdens "storhet" i Europa-spel.
Citera
2024-04-30, 17:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
So?

Juventus krossade er på hemmaplan efter att dom insett att dom inte kunde gå på halvfart.
Därför jag skrev "förmodligen hade gått till CL om vi fått lättare motstånd där och då"?

Juventus i ett kval skulle inget svenskt lag kunna stå upp bättre mot!
Citera
2024-04-30, 17:29
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det så är det svårt att komma ifrån att era insatser i Europa, bortsett från förra året, varit rent av usla genom århundraden.

Det är min enda poäng jag vill göra, för att jag märker att det börjar byggas upp ett falskt narrativ kring Djurgårdens "storhet" i Europa-spel.
Djurgården är från och med nästa år Sveriges högst rankade lag.

Smaka på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in