2024-10-08, 00:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Blir fan mörkrädd av att läsa en del kommentarer här, som försöker förringa denna jävla katastrof!
Ett parti som lovade att ta tag i kriminaliteten, det gäller även oss som kallas VITA kriminella. Det är riktigt illa detta. Jag vill ha ett slut på skiten som sker på våra gator!
Nej, kanske syns inte MC-gängen på gatorna, det är dom för fega för, dom är rädda för invandrargängen som inte har några gränser, så man utnyttjar det till ens egna fördelar. Beställningsmord tackas det inte nej till, etc etc. Jag är inte intresserad av att ha kriminella som förstör livet för andra, och definitivt inte med bekantskapsband till ett parti som har inflytande över Sveriges politik!
Varför är Moderaterna så jävla tysta?! Varför är Hallelujapartiet så jävla tysta?! Har dom skrivit på nån jävla klausul och får inte kritisera SD eller vad är det frågan om?
Med andra ord skulle det vara heeeelt ok att bjuda in ex-pedofiler till sina fester, bara dom tagit sitt straff etc etc?! Lägg ner nu förfan, vi ska väl inte bli en bananrepublik, för nu går det i en jävla fart neråt.
Men sluta nu, våra No-Go Zones beror definitivt inte på MC-gängen.
Citera
2024-10-08, 00:18
Medlem
Ej SD men har under lång tid sett JÅ som en mycket bra partiledare och samhällsdebattör så tro inget annat. Men om dessa uppgifter (koppling till gängledare) stämmer så är det under all kritik. Finns absolut inga ursäkter. Om han inte inom kort förklarar sig, pudlar maximalt, ber om förlåtelse och garanterar atr klippa alla band för all framtid, så kan han i mitt tycke ta sitt pick och pack och dra långt långt bort ifrån maktens korridorer.
Citera
2024-10-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Hans åsikter är väl mest bara socialdemokratiska, innan det partiets åsikter kraschade helt. Men du kanske också tycker att Tage Erlander var en "brunråtta"? Ja, förmodligen, men det säger nog mest något om dig själv och dina åsikter.
Eller så är du lika efterbliven som du uttrycker dig och inte kan historia? Inte SD hittipå, utan riktig historia? Jag är född och bor i Stockholm. Jag har vuxit upp med helikopterplattan, skinheads. Hur man knackar bögar. Mcsweden i lugnets industriområde. HA ute i Bromma. Vet du ens vad du pratar om? Idiot.
Citera
2024-10-08, 00:21
Medlem
blunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men sluta nu, våra No-Go Zones beror definitivt inte på MC-gängen.
Du känner inte till mycket. Sprid inte lögner. Mc gängen har medlemmar i dom flesta ledande förortsgängen
Citera
2024-10-08, 00:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Du tror alltså seriöst att presidenten för ett MC-gäng inte gör värre saker än så? Kom igen!

Enl. media har Robert Hedarv "gått ut på sociala medier och sagt att han inte är dömd för brott, inte företräder en kriminell organisation, livnär sig på heltidsarbete, och att han avser att stämma för förtal".

Vi får se hur det vecklar ut sig.
Citera
2024-10-08, 00:26
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Eller så är du lika efterbliven som du uttrycker dig och inte kan historia? Inte SD hittipå, utan riktig historia? Jag är född och bor i Stockholm. Jag har vuxit upp med helikopterplattan, skinheads. Hur man knackar bögar. Mcsweden i lugnets industriområde. HA ute i Bromma. Vet du ens vad du pratar om? Idiot.
Det är lugnt, jag är ingen hittepå - utan på riktigt. Haha :-D

Jimmie Åkessons kopplingar privat, oavsett om han kände till det, eller inte, är helt oväsentliga. Det viktiga är hur han sköter sig rent professionellt politiskt och där har du nog inte så mycket att komma med.
Citera
2024-10-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Instämmer, vi får avvakta och se hur det ligger till.
Men onekligen ser det ut som Åkesson privat umgås med, inte en utan flera M/gängkriminella.
Då är det förmodligen flera i SD ledningen eller i riksdagen som gör det med.
Jag har funderat på att skippa att rösta på SD pga SDs urusla uppgörelse med Moderaterna/Tidö.

Stämmer detta avslöjande är det definitivt slutröstat på SD.

Ja jag är tveksam till fler röster på SD med.
Finns en viss typ människor som t.ex Patrik Sjöberg m.fl som verkar se MC klubbar som sköna gäng och inte alls kriminella. För mig är det ett stort hyckleri. Klart MC gängen är kriminella och det är omöjligt att vara trovärdig i sin kamp mot brottslighet om man samtidigt har en förlåtande syn på MC gängen.
Citera
2024-10-08, 00:27
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunted
https://youtu.be/PS85wUY_PxY?si=A6rxov0xXVs9jXZR

Comanches är dessa + lite nya rekryterade förmågor från ha, ba & diverse babbegäng.

https://youtu.be/bPOPUY88cGQ?si=8guZlp6NLgeHDfBT
Citera
2024-10-08, 00:30
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja jag är tveksam till fler röster på SD med.
Finns en viss typ människor som t.ex Patrik Sjöberg m.fl som verkar se MC klubbar som sköna gäng och inte alls kriminella. För mig är det ett stort hyckleri. Klart MC gängen är kriminella och det är omöjligt att vara trovärdig i sin kamp mot brottslighet om man samtidigt har en förlåtande syn på MC gängen.
Haha, det är ju bara Expo som har avslöjat att en eventuell mc-medlem funnits med i ett helt privat sammanhang. Det är inte mer än så - lev med det.
Citera
2024-10-08, 00:31
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. media har Robert Hedarv "gått ut på sociala medier och sagt att han inte är dömd för brott, inte företräder en kriminell organisation, livnär sig på heltidsarbete, och att han avser att stämma för förtal".

Vi får se hur det vecklar ut sig.

Tror du det blir bra för SD-topparna att kopplas till honom och hans organisation oavsett vad?

Är det här verkligen figurer som ska vara ett telefonsamtal bort från regeringskansliet?!

https://youtu.be/bPOPUY88cGQ?si=8guZlp6NLgeHDfBT

Vad fan ALLTSÅ!

Åt helvete med Comanches MC!
Citera
2024-10-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blunted
Du känner inte till mycket. Sprid inte lögner. Mc gängen har medlemmar i dom flesta ledande förortsgängen
Mer än vad som framkommit. Vem lejde in vem i verksamhet? Sen kommer det duktiga idioter, det räknade man inte riktigt med… jordgubbar och annat skit. Men Jimpa är efterbliven och typ fattar ingenting. Helt plötsligt! Jag tror, eller vet, att han tänkte så här: Bara vi kommer in i riksdagen! Och med en kostym, utbrändhet och en oförstående uppsyn, då är det klart! Men nu har det slirat lite…. Han har aldrig velat lägga helt enkelt alla äggen i en korg. Eller, jo det gör han! Eller nu ska vi bekämpa invandring. Kriminalitet? Det är invandring? Mina polare haaaaaar jag ingen aning om. De är religösa och umgås med Ebba Bush!!!
Citera
2024-10-08, 00:37
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Åkesson har inga kopplingar till gängkriminella hittepå ämnet i tråden är ju helt skruvat.
Han både festar och övernattar med en gängkriminell ledare. Vad de gör på natten när lampan är släckt ska vi väl inte spekulera i...
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är skillnad mellan gäng och gäng. Ett gäng som säljer narkotika och skjuter ned oskyldig människor är värre än ett gäng som åker på motorcyklar och hjälper tanter över vägarna. Trams som vanligt från medialt håll.
Jaa verkligen, tror du att tungt MC-kriminella åker runt och bara hjälper tanter med rullator över gatan som ett gäng filantroper?
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Det finns inget belägg för att denne man är kriminell?
Det finns några enstaka medlemmar i deras mc klubb som är kriminella.
Klubben i sig är inget kriminellt nätverk.
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Hedarv har åkt dit för fortkörning och skattebrott.
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Att köra för fort eller ladda ner en film på Piratebay är också olagligt, men ingen bryr sig.
Han är president för ett MC-gäng som har hur mycket skit på sig som helst. Läs igenom tråden är du snäll! Sen är det väl ganska vanligt i dessa gäng att ledaren oftast sitter och styr medan andra längre ned i organisationen utför våldsdåden, så att Hedarv personligen bara har skattefusk på sig bedömer jag inte som helt osannolikt.

Jag är ingen jurist, men jag tror att Hedarv hade omfattats av RICO-lagar om det fanns sådana.
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Kanske dags att ledarskiktet ställer sina platser till förfogande och låter ett gäng nya och fräscha ta över…? Nej ingen partiledare är oersättlig, vi lever i en demokrati, inte en kommunistdiktatur. Tobias Andersson, Bäckström, Stegrud, Weimers osv ger bra intryck, finns många som borde fram ännu mer.

Sist men inte minst måste SD-toppen komma ihåg att det är alla ideella krafter ute i kommunerna som bär upp partiet. Skiten där uppe sipprar ner till fotfolket. SD behöver en rejäl intern revolt.
Mitt råd till er inom SD som är vettiga är att ni snackar ihop er utan att partitoppen vet om det. Ni måste köra en enad front, för som enskilda individer kommer ni att bli plockade och uteslutna av medlemsutskottet en och en. SD har enorm vana av att kasta ut alla som hotar ledningen, och nu när ledningen är mer hotad än någonsin så kommer de att hugga på minsta lilla. Jag önsker er lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in