2024-10-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ok, men han var med på ett bröllop... Det är för f-n inte han som sköter SD:s politik. Och det är det enda viktiga i det här sammanhanget.

1. Om partiledare privat umgås med gängkriminella är det väldigt problematiskt ur många aspekter

2. Om det även är ett parti som profilerat sig på att bekämpa gängkriminalitet är det katastrofalt.

Bara erkänna att det är hyckleri och bluff allt snack om tuffa tag mot kriminella som halva deras politik handlar om.

Åkesson är rökt av alla som inte är som sekt medlemmar och ser ledaren som ofelbar oavsett hur mycket fel han än gör.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag skulle säga att om Magdalena eller Demirok hade haft en motsvarande kriminell på sitt bröllop så hade de fått avgå. Inget snack om saken.
Om Magdalena Andersson haft ens en nagelbitare i sin närhet så hade Expo samt gammelmedia duckat mer än Ukrainas soldater behöver göra inför Putins skitkrig.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Ulf Kristersson säger att 2032 skall vi ha besegrat gängkriminaliteten....

Det är nämligen då Åkesson tänker avgå.

förlåt
Citera
2024-10-07, 22:51
Medlem
Åkesson har inga kopplingar till gängkriminella hittepå ämnet i tråden är ju helt skruvat.
Citera
2024-10-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Kan inte annat än att hålla med.

Jimmie Åkesson är slut efter detta avslöjande. Att politiker överlag är hycklare var inget nytt, men detta är på en helt ny nivå. Han måste avgå, allt annat är katastrof.

Japp om SD vill överleva och få röster av annat än sekt medlemmar så måste Åkesson avgå.
Citera
2024-10-07, 22:52
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tja, mig spelar det inte så stor roll. Det viktiga är SD:s politik som är den enda som kan rädda Sverige från det totala förfallet som Sjuklvern och det svenska etablissemanget är ansvariga för. Det de gjort är tusen gånger värre än att någon umgås med fel människa, dessutom väldigt flyktingt ändå. Men jag förstår att de vänsterliberala svinen i media och i Expo etc. är ute efter att sänka SD och Åkesson. Det har de alltid varit. Men de kommer inte lyckas den här gången heller!

Det är verkligen en sekt de lyckats skapa där i SD, det får man ändå ge dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Så någon som kört för fort och fått bötestraff för "ett företag där vi gick i konkurs och man inte hittade vissa kvitton som kunde styrka inköp" (Aftonbladet) är enl. dig "livsstilskriminell".

Nej ditt exempel skulle jag inte klassa som en person som är livsstilskriminell.

Denna person däremot skulle jag klassa som en livsstilskriminell:

”Mannen som besökte Jimmie Åkessons bröllop har en lång historik inom den kriminella mc-miljön.

Ola Fredriksson, tidigare polis och expert hos Acta Publica, har följt mc-gängens utveckling under 30 år och är väl bekant med mannens bakgrund.

– Han var med i Bandidos Malmö när de fanns, han har varit kopplad till Rock Machine MC som också är en klubb i enprocents-miljön. Han har även varit medlem i La Familia.

– När han blev kontrollerad av polis under tiden i La Familia gjorde man bedömningen att han hade en internationellt högt uppsatt position i klubben. Så det är en person som varit engagerad i den här miljön under en längre period.”

Att du ens försöker få ett ostraffat register att framstå som något bevis för att han är oskyldig. Var och varenda blatte som är ute och härjar har rent register det är en liten bråkdel av de som åker och blir dömda för något.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men oavsett. Har det påverkat hans professionella sida? Om Expo rövknullade dig inför ditt nästa jobb och påvisade att du hade en whatever i din bekantskapskrets, skulle det inte kännas lite snett?

Jag är inte partiledare för ett parti med regeringsunderlag. Och därav blir din jämförelse helt skev. Jag hade inte fått sparken om min arbetsgivare fick reda på att jag anlitar en städare svart. Ser du skillnaden mellan privatperson och partiledare?

Så du hade inte haft några problem med att se Rawa Majid dansandes på bilder på säg Nooshis bröllop. Du hade handen på hjärtat bara skrattat bort det och inget mer med det?
Citera
2024-10-07, 22:53
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Kan inte annat än att hålla med.

Jimmie Åkesson är slut efter detta avslöjande. Att politiker överlag är hycklare var inget nytt, men detta är på en helt ny nivå. Han måste avgå, allt annat är katastrof.
Tvärtom, tänk bara på hur alla blev så upprörda över debatten om tiggare. Hans åsikter upprör först, men sedan blir de bara kalla fakta.
Citera
2024-10-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Om Magdalena Andersson haft ens en nagelbitare i sin närhet så hade Expo samt gammelmedia duckat mer än Ukrainas soldater behöver göra inför Putins skitkrig.

Som tur är finns andra medier som hade avslöjat det. Kaplan fick avgå för han befann sig i samma rum som någon dåre på en fest som kaplan inte ens var arrangör av.

Här har vi Åkesson som arrangör och bjöd in en tungt gängkriminell på ditt eget bröllop och dessutom på flera andra fester i åratal.
Citera
Bannlyst
Dom som gnäller på Åkesson är vänsterdrägg och efterblivna som fortfarande tror att AFS ska komma in i riksdagen 🙄🤣🙄🤣
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Det är skillnad mellan gäng och gäng. Ett gäng som säljer narkotika och skjuter ned oskyldig människor är värre än ett gäng som åker på motorcyklar och hjälper tanter över vägarna. Trams som vanligt från medialt håll.
Citera
2024-10-07, 22:56
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Well, nu tycker mer än 60 procent som SD i deras profilfråga. Så då är 60 procent av befolkningen zombies.
Som sagt, kärnväljarna inom SD. De utgör kanske max 10%. Att majoriteten av befolkningen håller med SD i invandringsfrågan är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ändå sade ingen av dem något till partiledaren.
Åkesson borde insett att han skulle konsultera SÄPO i såna här saker. Det är inte lag på det, men han bör ha efterfrågat bakgrundskontroll på sina vänners respektive och andra i hans privata krets.
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Nej det är inte riktigt sant. Sen tror jag de flesta unga politiker har levt lite vilde under sina rebellgiska unga dar. Som alla i SSU lyfter upp terrordådet med båten och strejkbrytarna.
"Amaltheamannen" Anton Nilssons dåd hade ju dock till 100% politiska/fackliga förtecken i en tid där strejkrätten såg helt annorlunda ut. Det är inte ens i närheten jämförbart anser jag.
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Med gängmedlemmar avses kriminella nätverk av invandrare. [...]
MC gäng är en annan sak.
Är man inte gängmedlem om man är medlem i ett (MC-)gäng?
Citera
2024-10-07, 22:56
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Så, det är bara gängkriminella du hakar upp dig på? Själv kan jag nog hitta fel på alla jag känner men jag bryr mig inte så länge de tillför något för mig.

Ja du får gärna tänka på det sättet men jag misstänker att du aldrig haft ett viktigt säkerhetsklassad arbete i hela ditt liv.

Hade du haft det så kanske du hade förstått att då kan man liksom inte välja och raka om man ska vara kriminell på fritiden och sedan ska man vara ansvarsfull och säkerhetstänkande under arbetstid.

Som jag nämnt innan jag fick helt enkelt välja antagligen leva med gamla bekanta som var kriminella eller fick jag välja mellan mitt arbete och mina diverse vapenlicenser.

Varför ska jag då en enkel person som jag behöver välja mellan det medans en av Sveriges ledande partiledare ska få lov att välja när han vill umgås med kriminella och inte bara vanliga kriminella utan MC presidenter.

Du verkar liksom inte riktigt förstå digniteten när man är partiledare och eventuellt har till och med möjligheten att kunna bli en statsminister men samtidigt springer man runt privat sedan åtta år tillbaka och umgås med högt uppsatta gängmedlemmar som inblandade i narkotikasmuggning och diverse mord.

Jag håller med de andra i tråden som skriver samma sak det här var absolut slut för Jimmie Åkesson.
Han kommer säkert att fortsätta vara politiker för han har inte rätt att avgå men de andra kommer att få stå att det är omöjligt att ha med honom att göra är varje partiledare debatt kommer han nu att bli ifrågasatt.

Hans lämplighet är körd i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in