2024-10-07, 20:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Arv och gener spelar högst sannolikt liten roll.

Dock "ärver" vi inte bara gener utan kostvanor, inställning till vacciner m.m. Föräldrar som själva låter sig injiceras med okänt hopkok som kallas vaccin låter nog gärna barnen göra detsamma under ivriga hejarop och framräckande av en pinnglass som belöning.

Hur förklarar du att flera i min släkt när det bara fanns smittkoppsvaccin och matvanorna var helt annorlunda hade autism? Födda tidigt 1900-tal. Man ärver både autism och ADHD.
Citera
2024-10-07, 20:52
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du länkar där till en studie som INTE är en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Varför gör du det?

Och här länkar du INTE till någonting? Du skriver bara att jag har "flyttat målstolparna" men utan att förklara vilka eller med avseende på vad?

Varför gör du det?

Jag är numera helt övertygad om att ditt ihärdiga projicerande är av patologisk art.

Sök hjälp, människa!

Om det är någon studie av de jag länkar till som du menar INTE visar på en koppling mellan vacciner och autism, så säger du det.

Glöm inte att identifiera studien och förklara VAD som enligt dig brister i den.

Det är fortfarande inga randomiserade retroaktiva studier där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade.

Hade du någon sådan studie?

Som sagt, ditt patologiska projicerande börjar bli allt mer oroväckande.

Tar du din medicin?

Jodå som du till och med i de tidigare inläggen som jag länkade kommenterade review review blaj, så jag har länkat men amnesin och läsförmågan gör väl sig påmind.

Nej jag tänker inte leka dina lekar, läs din egen länk och kolla vad de skriver, de tre första skriver om autism och vaccin, resten not so much.

Men när man har en femårings mentala känsloliv som dig kvitter det hur vi vuxna förklarar, utan du vill jaga väderkvarnar i tron de är drakar.

Nu har danskarna konstaterat i två studier att vaccinen inte orsakar autism, eftersom du inte kommenterar det kanske det sjunkit in.

Söka hjälp? behövs inte, jag har läsförmåga och metalt vuxen!
Citera
2024-10-07, 22:09
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Fast egentligen vet du ju att du ljuger, du har erkänt att du är ett rysstroll med enda syfte att skapa misstro till myndigheter.

Så vi kan blankt skita i allt du framöver rapar ur din flabbiga trut helt enkelt.

Dessutom vågar du inte visa dessa validerade dokument som du stödjer dina påståenden på, tvivlar på att det ens finns några sådana för annars hade man ju sett i vart fall ett ynka sådant.

Så att etablerad vetenskap och konsensus stämmer finns det inga tvivel om.
Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Det där är ju tyvärr inte sant. Vaccin dödar på riktigt och många blir sjuka i exv. myokardit och narkolepsi.

Vi såg att efter fejkpandemin (svininfluensa-plandemin) i Sverige hösten 2009 drabbades många yngre människor av narkolepsi på grund av det skadliga vaccinet Pandemrix. De drabbade fick sina liv helt förstörda just på grund av dina idiotiska råd om "säkra och effektiva".
Citera
2024-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det där är ju tyvärr inte sant. Vaccin dödar på riktigt och många blir sjuka i exv. myokardit och narkolepsi.

Vi såg att efter fejkpandemin (svininfluensa-plandemin) i Sverige hösten 2009 drabbades många yngre människor av narkolepsi på grund av det skadliga vaccinet Pandemrix. De drabbade fick sina liv helt förstörda just på grund av dina idiotiska råd om "säkra och effektiva".
Jag har inte sett dig posta några länkar alls, hur kommer det sig? Bevis osv.
Citera
2024-10-07, 23:19
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jag har inte sett dig posta några länkar alls, hur kommer det sig? Bevis osv.

Jag har postat länkar men du sov bakom datorn då. För mycket vacciner va? Det blir ju så tillslut för er vaccinare, att ni tappar studsen.

Det vore hyggligt av dig om du någon gång kom med bevis på att vacciner gör någon nytta. Vi betalar mycket skattepengar ofrivilligt till det där hokus pokus hopkoket.
Citera
2024-10-07, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Den polioförlamade i Pakistan håller inte med dig!

Vaccin skyddar från lidande och död. Säkert och effektivt!
Hur vet du det?
Citera
2024-10-07, 23:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jodå som du till och med i de tidigare inläggen som jag länkade kommenterade review review blaj, så jag har länkat men amnesin och läsförmågan gör väl sig påmind.

Nej jag tänker inte leka dina lekar, läs din egen länk och kolla vad de skriver, de tre första skriver om autism och vaccin, resten not so much.

Men när man har en femårings mentala känsloliv som dig kvitter det hur vi vuxna förklarar, utan du vill jaga väderkvarnar i tron de är drakar.

Nu har danskarna konstaterat i två studier att vaccinen inte orsakar autism, eftersom du inte kommenterar det kanske det sjunkit in.

Söka hjälp? behövs inte, jag har läsförmåga och metalt vuxen!
Igen. Varför har aldrig ansvariga myndigheter i USA, med världens i särklass mest vaccinerade befolkning, låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Det är ju det enda sättet att ta reda på de samlade skadeverkningarna från de ingående vaccinerna och doserna över tid?

Vore inte det intressant att veta, menar du?

Och är inte det i sin tur en förutsättning för att Nürnberglagarnas diktat om "informed consent" som ett helt ovillkorligt krav för varje medicinsk behandling, ska kunna efterlevas? Där den behandlade informeras om vaccinernas skadeverkningar och därmed kan göra en självständig "risk-benefit"-analys innan han/hon (förälder) bestämmer sig för att eventuellt tillåta sagda behandling (vaccinering)?

Något som i dagsläget är omöjligt eftersom det ju inte finns någon (officiell) vetenskaplig "information" att bli "informed" om?

Så, varför vägrar ansvariga myndigheter att genomföra en sådan studie, tror du?
- Mandatet finns där.
- Pengarna och resurserna finns där.
- Kunskaperna och logistiken finns där.
- Tillgången till info om vaccinerade/ovaccinerade finns där.
- En allmän och professionell opinion finns där.
Men fortfarande ingen studie, trots att mängden vacciner och doser har tredubblats sedan slutet av 80-talet.

Så, varför ingen studie??
Citera
2024-10-07, 23:58
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Hur många säger din validerade fakta jämfört med antalet vaccineringar?
Vart är de validerade vetenskapliga dokument där vi kan få se vilka stycken du stödjer dina påståenden på?
Just det, de finns bara i din sjuka fantasi.

Alltså gäller etablerad vetenskap och konsensus fortfarande.

Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Citera
2024-10-08, 00:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Jag har postat länkar men du sov bakom datorn då. För mycket vacciner va? Det blir ju så tillslut för er vaccinare, att ni tappar studsen.

Det vore hyggligt av dig om du någon gång kom med bevis på att vacciner gör någon nytta. Vi betalar mycket skattepengar ofrivilligt till det där hokus pokus hopkoket.

Du har visat en tillbakadragen studie, det var så långt du kunde komma. Men vi pratar om validerade vetenskapliga dokument och studier.

Förstår dock varför du inte kan visa några, det finns nämligen inget som stödjer ditt trams.

Etablerad vetenskap och konsensus är korrekt, vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Citera
2024-10-08, 01:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du har visat en tillbakadragen studie, det var så långt du kunde komma. Men vi pratar om validerade vetenskapliga dokument och studier.

Förstår dock varför du inte kan visa några, det finns nämligen inget som stödjer ditt trams.

Etablerad vetenskap och konsensus är korrekt, vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Och jag kan bara fråga igen:

Varför har ansvariga myndigheter i USA, med världens i särklass mest vaccinerade befolkning, aldrig låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs massiva barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade, om det nu stämmer det du sida upp och sida ner propagerar?

Att vaccinerna är både "säkra och effektiva"?

Vet du det, "ConspiracyHunter"?
Citera
2024-10-08, 08:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen. Varför har aldrig ansvariga myndigheter i USA, med världens i särklass mest vaccinerade befolkning, låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Med tanke på tidigare falska påståenden så började jag fundera på detta (det fetmarkerade) och hur det står till med sanningshalten även här? Visst, USA har många vacciner i sitt barnvaccinprogram - men har de verkligen världens mest vaccinerade befolkning eller ens världens mest vaccinerade barn? och har de verkligen flest antal vacciner av alla länder? Det finns ju en hel del vacciner som ingår i andra länders barnvaccinprogram men inte ens står mer i USAs barnvaccinprogram - som tuberkulos som stora delar av världen vaccinerar mot, och gula febern.

Enligt de källor jag hittar med en snabb googling ser det verkligen inte ut som om USA är mest vaccinerade - till exempel är de bara det 54:e mest vaccinerade landet vad gäller covid: https://www.nytimes.com/interactive/2021/world/covid-vaccinations-tracker.html

Och vad gäller barnvacciner ligger de också långt ifrån i topp - några exempel (obs: när flera har delat procent har jag räknat USA som det bästa av alla med samma procent så egentligen är de sannolikt ännu sämre):

Mässling, 85% av alla tvååringar i USA är vaccinerade: det ger dem 57e plats av 121 länder

Rotavirus, 77% av alla tvååringar i USA är vaccinerade: det ger dem 71a plats av 125 länder

Röda hund, 92% av alla tvååringar i USA är vaccinerade: det ger dem 85e plats av 176 länder

Polio, 97% av alla tvååringar i USA är har fått en poliospruta: det ger dem 62a plats av 195 länder

Polio, 93% av alla tvååringar i USA är har fått alla tre poliosprutorna: det ger dem 76e plats av 195 länder

PCV (pneumokocker), 84% av alla tvååringar i USA är har fått alla tre poliosprutorna: det ger dem 95e plats av 158 länder

https://data.unicef.org/how-many/how-many-children-have-been-vaccinated-against-measles/

Så varifrån tar du ditt om och om igen upprepade tvärsäkra påstående att USA har världen i särklass mest vaccinerade befolkning?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-10-08 kl. 08:49.
Citera
2024-10-08, 18:00
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Det där var inga vetenskapliga bevis utan ännu ett meningslöst inlägg kryddat med vaccinreklam på slutet, i vanlig ordning. Du är en spefågel.

Vi försöker en gång till, jag citerar (användaren onopono).

"Varför har ansvariga myndigheter i USA, med världens i särklass mest vaccinerade befolkning, aldrig låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs massiva barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade, om det nu stämmer det du sida upp och sida ner propagerar?"

100% lögn. Många fick narkolepsi på grund av dina skadliga råd och du fortsätter samvetslöst.

För att forskning inte ska bedrivas med att man ser drakar när det som är framför en är väderkvarnar.

Du kan ju börja med och förklara varför den ska vara randomiserad??

Och det har gjorts studier samt man kan läsa denna https://science.feedback.org/review/claim-brian-hooker-unvaccinated-children-healthier-compared-vaccinated-children-flawed-studies/ som påpekar att det finns studier som gjorts med jämförelse av ovaccinerade och vaccinerade, där några visat på en något sämre hälsa hos vaccinerade. Men som det förklaras så har studierna haft brister. Det beskrivs och länkas till studier som inte sett någon hälsoskillnad!

Och de danska studierna visar ingen skillnad hos vaccinerade eller ovaccinerade barn gällande autism.

Gällande de som drabbades av narkolepsi vid vaccinering av pandemrix. Tittar man på https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody2 ser vi att de bedömt 150 till 200 som fick sin narkolepsi, och inget jag skriver kan ta bort smärtan eller begränsningen i livet för dem, men ingen av oss vet heller direkt deras åsikt om vaccination eller deras syn på händelserna 2009-2010.

150-200 jämfört med 100 som kunde dött och 200 som kunde behövt intensivvård, ja det blir etiskt knivigt med facit i hand. Men då ska man ha koll på en sak och de som drabbades hårdast när smittan började var unga människor, vilket påverkade ivern att stoppa svår sjukdom. Samt de som drabbades lever och intensivvård är inte helt okomplicerat gällande hälsoeffekter efter behandlingen.

Samma människor som klagar på vaccineringen irrationellt fullständigt rabiat hade om man inte vaccinerat och många unga dött eller skadats efter intensivvård klagat på varför man inte vaccinerat om man hade gjort valet att inte ha bred vaccinering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in