2024-10-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Det är verkligen en sekt de lyckats skapa där i SD, det får man ändå ge dom.

Nej ditt exempel skulle jag inte klassa som en person som är livsstilskriminell.

Denna person däremot skulle jag klassa som en livsstilskriminell:

”Mannen som besökte Jimmie Åkessons bröllop har en lång historik inom den kriminella mc-miljön.

Ola Fredriksson, tidigare polis och expert hos Acta Publica, har följt mc-gängens utveckling under 30 år och är väl bekant med mannens bakgrund.

– Han var med i Bandidos Malmö när de fanns, han har varit kopplad till Rock Machine MC som också är en klubb i enprocents-miljön. Han har även varit medlem i La Familia.

– När han blev kontrollerad av polis under tiden i La Familia gjorde man bedömningen att han hade en internationellt högt uppsatt position i klubben. Så det är en person som varit engagerad i den här miljön under en längre period.”

Att du ens försöker få ett ostraffat register att framstå som något bevis för att han är oskyldig. Var och varenda blatte som är ute och härjar har rent register det är en liten bråkdel av de som åker och blir dömda för något.

Jag är inte partiledare för ett parti med regeringsunderlag. Och därav blir din jämförelse helt skev. Jag hade inte fått sparken om min arbetsgivare fick reda på att jag anlitar en städare svart. Ser du skillnaden mellan privatperson och partiledare?

Så du hade inte haft några problem med att se Rawa Majid dansandes på bilder på säg Nooshis bröllop. Du hade handen på hjärtat bara skrattat bort det och inget mer med det?

Rawa Majid är efterlyst och jagad över hela världen för massor av mord. Hedarv är en fri man.

Något haltande jämförelse får man väl ändå säga.
Citera
2024-10-07, 22:58
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Tvärtom, tänk bara på hur alla blev så upprörda över debatten om tiggare. Hans åsikter upprör först, men sedan blir de bara kalla fakta.

Lite skillnad i att säga förnuftiga saker å landets bästa i åtanke än att försvara sitt förtroliga umgänge med en av topparna till kriminella 1%s MC-gäng.

Det är sådan hybris och folkförakt som du visar på ovan som kommer bita tillbaka så småningom. Sanna mina ord!
Citera
2024-10-07, 22:58
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Dom som gnäller på Åkesson är vänsterdrägg och efterblivna som fortfarande tror att AFS ska komma in i riksdagen 🙄🤣🙄🤣

Absolut inte vissa av oss är faktiskt före detta medlemmar i just Sverigedemokraterna.

Undertecknar satt det faktiskt med i kommunalfullmäktige för Sverigedemokraterna i ett samhälle här i Skåne.
Undertecknar blev också utkastar från Transports a-kassa på grund av mitt medlemskap i Sverigedemokraterna.

Och jag tycker absolut att Åkesson är olämplig som partiledare.
Sverigedemokraterna är inte heller i ett partiet som jag en gång i tiden var medlem i.

Men att kalla alla oss för att vara vänsteranhängare bara för vi är kritiska till att partiledaren umgås med gängkriminella högt uppsatta MC presidenter från två olika mc-gäng vi tycker det är olämpligt men du tycker det är okej.
Citera
2024-10-07, 23:00
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det kan mycket väl vara han själv som tog emot informationen från Expo. Han försöker nog rädda sitt eget skinn, för han står farligt nära att bli kastad under bussen som offerlamm nu.
Man kan välja att inte bjuda in dessa på bröllop.
Bjud in en IS-krigare på din nästa fest när du ändå håller på!
Att Åkessons spelmissbruk är ett problem har jag tjatat om länge, även om jag inte såg just den här ingången. SD är ett extremt toppstyrt parti där väljare och följare ofta försvarar sin ledare oavsett vad. Det är nästan lite sektkänsla över hela grejen...
Om han inte vill veta ifall det finns tungt gängkriminella i hans närmaste umgängeskrets så har han mycket dåligt omdöme.

Men du är ju idiot ursäkta mig.
Det finns inget belägg för att denne man är kriminell?
Det finns några enstaka medlemmar i deras mc klubb som är kriminella.
Klubben i sig är inget kriminellt nätverk.
Du försöker bara måla fan på väggarna precis som vänsterfittorna på svt.
Citera
2024-10-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Absolut inte vissa av oss är faktiskt före detta medlemmar i just Sverigedemokraterna.

Undertecknar satt det faktiskt med i kommunalfullmäktige för Sverigedemokraterna i ett samhälle här i Skåne.
Undertecknar blev också utkastar från Transports a-kassa på grund av mitt medlemskap i Sverigedemokraterna.

Och jag tycker absolut att Åkesson är olämplig som partiledare.
Sverigedemokraterna är inte heller i ett partiet som jag en gång i tiden var medlem i.

Men att kalla alla oss för att vara vänsteranhängare bara för vi är kritiska till att partiledaren umgås med gängkriminella högt uppsatta MC presidenter från två olika mc-gäng vi tycker det är olämpligt men du tycker det är okej.

Vad är skillnaden mellan SD förut och SD nu? Under vilken period var du kommunfullmäktige?
Citera
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är skillnad mellan gäng och gäng. Ett gäng som säljer narkotika och skjuter ned oskyldig människor är värre än ett gäng som åker på motorcyklar och hjälper tanter över vägarna. Trams som vanligt från medialt håll.

Är det sådant du tror Satudarah/comache håller på med?

Hur fan kan ni försvara organiserad brottslighet?! Har ni alla tappat all jävla vett hux flux??!!!
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Rawa Majid är efterlyst och jagad över hela världen för massor av mord. Hedarv är en fri man.

Något haltande jämförelse får man väl ändå säga.

Okej, Rawa Majid om 20 år efter att han har suttit av det straff som han oundvikligt kommer få sitta inom en snar framtid.

Är den jämförelsen bättre. Vill du svara på frågan nu?
Citera
2024-10-07, 23:02
Medlem
Amen herregud !!
Vakna lite!!! Vad har man med gäster att göra på en politikers bröllop att göra?!
Han har ju sagt det han har!
Att spekulera, grämas över det , och en påpeka hans roll och vad du och jag minsann tycker spelar in oss en roll!

Man är minsann inte lika adekvat att stå upp för vad man egentligen tycker och argumentera vad som är viktigt för dej i betydligt viktigare avseende !

Du kan bara förändra dej själv och vad du mår bra av!
Allt annat är bara energikrävande
Citera
2024-10-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Okej, Rawa Majid om 20 år efter att han har suttit av det straff som han oundvikligt kommer få sitta inom en snar framtid.

Är den jämförelsen bättre. Vill du svara på frågan nu?

Det är den väl inte? Hedarv har åkt dit för fortkörning och skattebrott. Är du inte klok? Hur kan du jämföra det med en kille som suttit inne i 20 år och har 100-talet människoliv på sitt samvete.
Citera
2024-10-07, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Vad är skillnaden mellan SD förut och SD nu? Under vilken period var du kommunfullmäktige?

När jag var med i kommunalfullmäktige som var SD ett parti som kämpade hårt för att få ut alla invandrare stoppa invandringen totalt i Sverige vi var helt emot EU och vi var absolut inte med i Nato.

Vi var väldigt starka motståndare även till borgerliga.

Idag så är SD ingenting av det jag har nämnt.
Sverigedemokraterna idag har inga ambitioner att minska någon invandring de har ingen ambition att lämna EU eller Nato.

Dessutom så de gamla Sverigedemokraterna såg till att de gamla och de sjuka skulle få det bra i samhället någonting som de nya Sverigedemokraterna inte längre bryr sig om.

Så man kan väl säga att partiet har vänt 180 grader och det kan jag faktiskt bara skylla Jimmie Åkesson för.
Av oss de gamla som var med i början av 2000-talet så är nästan ingen alls av oss längre med som satt i skånedistriktet.

Och det stämmer jag satt tillsammans med Björn Söder fast han var ju regionfullmäktige i det gamla dåvarande landstingshuset i Kristianstad.
Citera
2024-10-07, 23:04
Medlem
Jag blir glad av att se denna diskussion. Det känns som att folk verkligen vill något. Inte minst att politiken ska leverera någon sorts förändring.

Jag hoppas att det någon gång ska bli en generell insikt att det som faktiskt hindrar politisk förändring, oavsett om vi önskar kraftig omfördelning, arbetarmakt, bättre välfärd (vänstern) eller stopp på invandring, hård kriminalpolitik, regressiv skattepolitik (högern) ... är det den nyliberala hegemonin som står i vägen.

Det vill säga: fri global rörlighet av kapital och frånvaron av staters ekonomiska självbestämmande står i vägen. Det där som gör att stater, som är geografiskt bundna, måste tävla om globala kapitalrörelser och därför inte är förmögna att göra större materiella förändringar av sina samhällen.

Nyliberalismen ligger som en våt filt över det politiska samtalet. Om den till slut kan identifieras som hegemonin som omöjliggör politiska förändringar (både vänster- och högerförändringar), om vi någon gång inser hur låsta både Magda och Jimmie och Harris och Trump är vid nyliberalismens diktat, så kanske det faktiskt kan börja röra på sig.

Vi kan kanske få POLITIK tillbaka! Tänk va! Vi har inte haft politik sedan 1989. Vad häftigt det vore om vi fick det igen.
Citera
2024-10-07, 23:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Hahaha!

Åkesson är Topp-G. Han är en Alfa. Du skulle aldrig kunna förstå det som den patetiska BETA du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in