2024-10-07, 22:38
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ok, men han var med på ett bröllop... Det är för f-n inte han som sköter SD:s politik. Och det är det enda viktiga i det här sammanhanget.

Om det ändå vore så väl så hade man kanske, KANSKE, kunnat låta det gå obemärkt förbi.

Men nu har tyvärr den livsstilskriminelle herren tillika presidenten för MC-gänget varit bjuden på intima fester hos Jimmie sen minst (vad är bevisat just nu) 8 år tillbaka, och Jimmie har även ordnat så att herren i fråga fått sova över hos hans släktingar efter vissa av dessa fester.

Så ”men de var bara….” kortet är tyvärr inte tillgängligt denna gång.
Citera
2024-10-07, 22:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tänker väl så att om man umgås med kriminella över 8 års tid, låter dem sova över och bjuder in dem till sitt bröllop så kan man inte vara partiledare eller ingå i ett regeringsunderlag.

Då har man för dåligt omdöme helt enkelt.
Så det är bättre att vara ansvarig för det grundläggande förfall vi ser i dagens Sverige (som Sjuklövern är)? Är inte det här att sila mygg men svälja kameler?
Citera
2024-10-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tänker väl så att om man umgås med kriminella över 8 års tid, låter dem sova över och bjuder in dem till sitt bröllop så kan man inte vara partiledare eller ingå i ett regeringsunderlag.

Då har man för dåligt omdöme helt enkelt.

Onekligen så kan man det och dessutom kan man vara det i Sveriges näst största parti.

På andra sidan i Sveriges största parti har vi en partiledare som gjorde allt för att skydda en partitopp som gått på Hamas-konferenser dagarna innan Hamas gick in i Israel och mördade och våldtog tusentals oskyldiga barn och kvinnor.

Gör man en sån sak kan man inte vara partiledare i Sveriges största parti. Då har man för dåligt omdöme helt enkelt.
Citera
2024-10-07, 22:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Om det ändå vore så väl så hade man kanske, KANSKE, kunnat låta det gå obemärkt förbi.

Men nu har tyvärr den livsstilskriminelle herren tillika presidenten för MC-gänget varit bjuden på intima fester hos Jimmie sen minst (vad är bevisat just nu) 8 år tillbaka, och Jimmie har även ordnat så att herren i fråga fått sova över hos hans släktingar efter vissa av dessa fester.

Tja, mig spelar det inte så stor roll. Det viktiga är SD:s politik som är den enda som kan rädda Sverige från det totala förfallet som Sjuklvern och det svenska etablissemanget är ansvariga för. Det de gjort är tusen gånger värre än att någon umgås med fel människa, dessutom väldigt flyktingt ändå. Men jag förstår att de vänsterliberala svinen i media och i Expo etc. är ute efter att sänka SD och Åkesson. Det har de alltid varit. Men de kommer inte lyckas den här gången heller!
Citera
2024-10-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vilken SD röra med samröre med 1% klubbar!

Man blir mörkrädd, men skulle bara vara ok inom SD!

Så Mattias Karlsson ungar blir uppfostrade av en MC snubbe som leder en 1 % klubb!

Skulle aldrig en annan acceptera, vad är han för syltrygg egentligen!

En MC-klubb som i dess krig i Danmark, mot Jorgubben, enligt polis och media hyrt in ett flertal svenska barnsoldater för olika uppdrag.

Dessutom har inte umgänget bara varit med den här R.H. Jimmie med partitoppar har frotterat sig med ett flertal som klassas som säkerhetsrisker och hör till olika MC-organisationer.
Citera
2024-10-07, 22:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Så någon som kört för fort och fått bötestraff för "ett företag där vi gick i konkurs och man inte hittade vissa kvitton som kunde styrka inköp" (Aftonbladet) är enl. dig "livsstilskriminell".
Citera
2024-10-07, 22:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Men oavsett. Har det påverkat hans professionella sida? Om Expo rövknullade dig inför ditt nästa jobb och påvisade att du hade en whatever i din bekantskapskrets, skulle det inte kännas lite snett?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Visst överdriver SD-hatarna.

Men i ärlighetens namn, om t.ex. Muharrem Demirok eller Magdalena Andersson hade haft en motsvarande kriminell på sitt bröllop så hade de fått minst lika mycket skit från andra hållet.

Och att SD gjort kamp mot brottslighet till en av sina stora profilfrågor gör detta extra olämpligt, naturligtvis.

Nu är risken att viktiga debatter, där majoriteten i Sverige tycker samma som SD, kommer att saboteras av MP och C politiker som älskar brottslingar, för nu har Åkesson bjudit dem på ammunition att göra det. De kommer att ta upp detta. Och medelsvensson hemma i stugorna kommer att veta att det stämmer. "Kanske har SD inget emot kriminella så länge de är svenska" kommer säkert en del att tänka.

Mycket trist och onödigt.

Jag skulle säga att om Magdalena eller Demirok hade haft en motsvarande kriminell på sitt bröllop så hade de fått avgå. Inget snack om saken.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Försöker du göra en Åkesson, och spela dum och ovetande...?
Nopp. I detta fall har jag inte en aning men misstänker att det är en politiker jag har noll intresse av och de där vargarna är ett löjligt namn på några Lappländska smågangsters. Inget som fångat mitt intresse oavsett vad jag tror.
Citera
2024-10-07, 22:47
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Avrättningar? Visa länkar på det istället för att svammla massa fantasier som finns i ditt huvud din dumma åsna. Du är så arg så att du inte kan tänka klart.

Ta tre djupa andetag nu och ge mig länk på alla avrättningar han har sysslat med hos Comanches. Fixa länk och fakta så tar vi det därifrån din tomte.

Tror du att de inblandade skyltar med sådant?

Enda gången utomstående har insyn i sådana sammanhang är när polis och åklagare nystar upp eländet i rättssalarna.

Att Comanches/satudarah ägnat sig åt diverse mord, är inblandade i flera konflikter - både mot babbegäng och andra kriminella 1%s MC-klubbar, håller på med kriminella aktiviteter så som grova narkotikabrott och utpressningar är självklart för alla som inte spelar dumma.

Fråga dig vad det är Jimmie + nära och kära får ut av ett sådant umgänge istället.

Det här är en magplask i episka proportioner.

Det visar ju även att dom helt sonika inte bryr sig längre. Denna hybrisen kommer inte bara kosta partiet, men även landet mycket elände i framtiden.

Bara för Fröken Karlsson vill bli påsatt av en freaking yrkeskriminell.

Alltid känt på mig något är skumt med MK, han blir säkert kåt av att en tokfarlig kriminell patrask sätter på mamman till sina barn.

Men seriöst är det inte. Och alla inblandade torde veta att detta skulle komma på milsvid avstånd. Folket kräver en förklaring!

Det bästa vore om SD kunde distansera sig från skökan Karlsson, hela hennes person och tydligt deklarera detta.

Låt MK bli offerlammet. Nu får dom se till att slänga fram ett offer så pöbelns blodlusta kan tillfredsställas.
Citera
2024-10-07, 22:47
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Tage Erlander och Alf Svensson satt längre.
SD:s övriga ledarskikt är konflikträdda när det gäller den högste ledaren. Det är också svårt att se någon självklar ledare som kan ta över. Söder har skandaliserat sig själv för många gånger, och är dessutom inte speciellt folkkär. Karlsson verkar ha problem med alkoholen och har en svarthyad flickvän. Den enda som kan utmana Åkesson just nu är Jomshof, men han är betydligt hårdare och lutar väl lite för mycket åt AFS-hållet för att resten av partiet skulle kunna acceptera honom.

Ett steg ned i hierarkin hittar man Linus Byfånelund som har svårt att hantera aggressionsproblem. Mattias Bäckström Johansson är nog lite för blek och konflikträdd för att bli partiledare, han ser också ut lite som en strykrädd hanrej vilket kan bli ett problem om han ska framstå som landets räddare i nöden.
Det är sak samma om gängkillen är från orten eller en inavlad byhåla där folk har sex med kusinerna. Politiker som pratar om krafttag mot gängen kan inte festa med tungt kriminella.
Man kan hitta vänner som inte är gängkriminella, så jag väljer bort dessa och umgås med vanligt folk. Jag har inga problem att få vänner.
"Men dom andra dåååå?"

Snacka om pinsam fokusförflyttning. Åkesson tog avstånd först efter avslöjandet. Han har haft åratal på sig att klippa banden med den här Hedarv men har helt enkelt inte brytt sig.
Så, det är bara gängkriminella du hakar upp dig på? Själv kan jag nog hitta fel på alla jag känner men jag bryr mig inte så länge de tillför något för mig.
Citera
2024-10-07, 22:48
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Att försvara att Åkesson umgås med gängkriminella när man dagligen klagat på gängkriminella innan visar att SDs följare är i en sekt.

SD är nu SektDemokraterna

Kan inte annat än att hålla med.

Jimmie Åkesson är slut efter detta avslöjande. Att politiker överlag är hycklare var inget nytt, men detta är på en helt ny nivå. Han måste avgå, allt annat är katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in