Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
De flesta som jag träffar menar att det har blivit för farligt att ta sig hem efter man varit ute. För 30 år sen kunde man gå ensam genom stan på natten. Nu kan du inte ens gå ensam hem från bussen efter krogen i "ett bra område" utan att löpa stor risk för att några broschor ska råna, misshandla eller döda dig.
Det är inte värt det längre.
Det där är bullshit. Jag var ute i svängen för 20 år sen inga problem ta sig hem tll förorterna då med nattbuss eller pendel. Mycket mer slagsmål utanför innerstadens krogar, inne på klubbarna och generellt på stan och knutpunter år 2004 än nuförtiden. Ofta var den en turk mot svensk, i majoritet av fallen fick svensken stryk. På Hirschenkellen så kastade de ölglas på varandra och världens fight. Rör mig runt Stocholm överallt nuförtiden med bil, kollektivt samt varit ute mycet senaste åren på klubb och krog igen och ser tamejfan aldrig bråk, höga röster eller slagsmål nuförtiden och inte gjort på 10 år.
Nu har invandrarna tagt över gatubilden och de svenska 18-25 åriga killar eller svensa killgäng syns inte till på samma sätt längre ute på stan som för 20 år sen när vi härjade. De sitter hemma spelar tvspel och vågar inte supa på lokal eller så segregerar de sig och rör sig runt villaområden i typ nacka eller nybyggda prettoställen där päronen lånat ut flera hundra tusen/står som medlåntagare så grabben kan köpa en bostadsrätt bort från invandrarna medans massa svenska tjejer har invandrarpojkvänner och blir strypknullade nu och föder fram halvmuslimer.
Svensar är otroligt konflikträdda och fega av sig specellt svenska män. Bland mina medelklassvänner under uppväxten har jag aldrig vart med om en etnisk svensk kille, som man märkt tydligt börjat oglla en eller eller har någon beef, vågat säga va deras problem är och vara rak. Svenska män är passiv aggresiva och glider undan ist och segrerar sig ist för på något sätt ha en konflikt precs som de gömmer sig för blattarna och låter de ta tjejerna.
Svenska yngre curlade Gen Z killar vågar inte ens gå ut och supa längre och riskera att få snea ögat eller däng av de påtända muslimerna.