2024-07-04, 12:48
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel90
När jag har varit sömnlös tidigare under AT. Har jag varit sömnlös de 2 första dagarna. Efter det så hamnade jag i en drömvaken situation där man inte känner sig jätte utvilad men man känner samtidigt att hjärnan har fått vila tillräckligt för att man ska kunna funktionera under dan. Kroppen är otrolig på det sättet, att den anpassar sig efter situation.

Känner igen mig i det där. Förutom att det går mer än bara 2 dagar innan det tillståndet infinner sig
Citera
2024-07-04, 13:10
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
12 dagar nu

Sömnen är fortfarande ganska skit.. men får någon extra timme nu i alla fall! Jag bara blickar framåt.
Strålande gjort, håll i detta nu.

Har du provat melatonin för hjälp med sömnen?
Finns receptfritt på apotek nu för tiden, prova det om du vill.
https://www.apotea.se/sok?q=melatonin
Citera
2024-07-04, 13:19
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Strålande gjort, håll i detta nu.

Har du provat melatonin för hjälp med sömnen?
Finns receptfritt på apotek nu för tiden, prova det om du vill.
https://www.apotea.se/sok?q=melatonin

Ska absolut hålla i detta, tack!

Melatonin har jag på recept sen flera år tillbaka men det hjälper mig inte så mycket tyvärr
Men jag använder det varje kväll ändå.
Kanske hjälper lite, vem vet?

Har propavan, olanzapin och alimemazin också.
Citera
2024-07-04, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel90
När jag har varit sömnlös tidigare under AT. Har jag varit sömnlös de 2 första dagarna. Efter det så hamnade jag i en drömvaken situation där man inte känner sig jätte utvilad men man känner samtidigt att hjärnan har fått vila tillräckligt för att man ska kunna funktionera under dan. Kroppen är otrolig på det sättet, att den anpassar sig efter situation.

Jag tänker att det i längden inte är bra för någon oavsett orsak. Även om du som sagt klarar av det och kroppen anpassar sig så är det där drömvaken tillståndet du skriver vägen in i psykos, säger inte att det är likhetstecken, men försiktig bör ts vara.
Citera
2024-07-16, 14:37
Medlem
TS hur går det för dig? Håller på dig. Hoppas det går bra.
Citera
2024-09-30, 10:22
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
TS hur går det för dig? Håller på dig. Hoppas det går bra.

Hej!
Det spårade ur till slut och jag fick ett LVM på mig. Kanske inte så konstigt att det inte går att knarka i smyg för alltid.

Varit inlåst på LVM hemmet sedan augusti men jag ska väldigt snart börja planera för en p27a och få lite mer frihet!
Det är mitt första LVM så jag är definitivt lite avskräckt nu, vilket förmodligen bara är bra. Här vill jag aldrig hamna igen.

Varit nykter i 2 månader och jag ska göra allt jag kan för att fortsätta vara det när jag kommer ut också.
Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera tråden ibland så folk som vill kan följa min resa. Kanske peppa och hjälpa andra till och med

Även om det är tråkigt och jobbigt att vara här så tror jag det var exakt vad jag behövde. Jag hade inte kunnat sluta på egen hand.
Har 4 månader kvar på domen och jag ska göra det bästa av situationen och tiden. Det blir nog bättre när jag kommer ut till ett öppet behandlingshem och får en behandling.

Jag ska kämpa för ett nyktert liv denna gång!
Citera
2024-09-30, 10:24
Medlem
Citat:
Hej!
Det spårade ur till slut och jag fick ett LVM på mig. Kanske inte så konstigt att det inte går att knarka i smyg för alltid.

Varit inlåst på LVM hemmet sedan augusti men jag ska väldigt snart börja planera för en p27a och få lite mer frihet!
Det är mitt första LVM så jag är definitivt lite avskräckt nu, vilket förmodligen bara är bra. Här vill jag aldrig hamna igen.

Varit nykter i 2 månader och jag ska göra allt jag kan för att fortsätta vara det när jag kommer ut också.
Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera tråden ibland så folk som vill kan följa min resa. Kanske peppa och hjälpa andra till och med

Även om det är tråkigt och jobbigt att vara här så tror jag det var exakt vad jag behövde. Jag hade inte kunnat sluta på egen hand.
Har 4 månader kvar på domen och jag ska göra det bästa av situationen och tiden. Det blir nog bättre när jag kommer ut till ett öppet behandlingshem och får en behandling.

Kämpa på vi tror på dig!
Citera
2024-09-30, 10:26
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmiczeen
Kämpa på vi tror på dig!

Tusen tack!!
Citera
2024-10-01, 23:35
Medlem
benadryls avatar
bra jobbat. när du kommer ut så skulle jag rekommendera att undvike "people , places and things" som du brukade göra. jag var tvungen att undvika gamla vänner och beteenden och start helt på nytt. jag kom ut från behandling för 5 år sen och började så smått att ändra och styra upp mitt liv. jag skaffade nya nyktra vänner i AA/CA. att jobba steg i ett program med en sponsor var en game changer för mig och lärde mig långsamt att leva some nykter. Inte alltid lätt men så värt det i slutändan

lycka till!!!
Citera
2024-10-02, 10:04
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Hej!

Du fokuserar i fel ände.

Missbruket är ett symptom på det överväldigande mörker du bär inom dig. Så länge du inte möter detta kommer du återfalla gång på gång på gång. Du har onekligen mycket trauma och undertryckta negativa känslor och om jag vore dig skulle jag satsa allt på att möta detta och släppa det. Terapi är att föredra och att verkligen möta allt på djupet.

Gör du det kommer resten följa med och du kommer inte ens vilja ta droger.
Citera
2024-10-07, 19:14
Medlem
Håller med skribenten ovan mig.
Vad är det du försöker döva med berusningsmedel?
Rekommenderar Dr. Gabor Maté. Han finns på youtube och pratar om beroende och trauma.
Önskar dig all lycka och framgång.
En dag i taget!
Citera
2024-10-08, 11:05
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benadryl
bra jobbat. när du kommer ut så skulle jag rekommendera att undvike "people , places and things" som du brukade göra. jag var tvungen att undvika gamla vänner och beteenden och start helt på nytt. jag kom ut från behandling för 5 år sen och började så smått att ändra och styra upp mitt liv. jag skaffade nya nyktra vänner i AA/CA. att jobba steg i ett program med en sponsor var en game changer för mig och lärde mig långsamt att leva some nykter. Inte alltid lätt men så värt det i slutändan

lycka till!!!

Tack för stöttningen och tipset!

Du har absolut rätt och det är precis vad jag ska göra. Jag har vänner som inte missbrukar alls och det är endast dessa jag ska umgås med när jag kommer ut.

Grattis till nykterheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in