Citat:
Ursprungligen postat av
Radyr
Det finns ju en anledning till att just brist på sömn används som ett tortyr medel på riktigt... Det är hemskt på alla vis. Men håll ut nu! Och när du tror att du inte klarar mer så håller du lite till. För den sömn som kommer när den nu kommer kommer troligen kännas befriande. Försök att visualisera känslan du längtar efter att sömn ska ge dig och håll fast i det
Sen tycker jag nog som Psykoslek också skrivit att du borde göra vad du kan för att hjälpa kroppen med just den "fysiska oron". Måste inte vara mediciner eller droger. Kan vara bad/dusch, värme eller kyla, kamomill te, myntate (mynta naturell med), humle, promenera, flyta i sjön, böcker, vad som helst som kan ro ned.
Försök att få sova ordentligt innan du funderar på detta med familjen.
Heja!
Inne på dag 12 nu och sömnen är fortfarande katastrof men jag får väl någon timme extra än vad jag fick första veckan. Ska absolut inte ge upp när jag kommit såhär långt!!
Gör som du säger, nästan visualiserar känslan jag kommer få när sömnen och allt fungerar som det ska igen.
Jag promenerar som fan just nu också varje dag, det hjälper en del. Sen är jag fysiskt aktiv på jobbet också så jag antar att det också hjälper. Inget är tillräckligt men det är bättre än inget.
Jag går i alla fall mot ljusare tider