Citat:
Ursprungligen postat av
Avgiftningen
Vet inte hur din familj skullle reagera om du berättade hur det låg till. Det finns ett talesätt. ”Vi är inte sjukare än våra hemligheter”
Jag tycker du ska berätta. Lev inte en lögn och missbruka i hemlighet. Jag har varit där och det har fått mig att må jättedåligt. Ingen att prata med, att ljuga för sin familj.
Nej jag tycker du ska prata med dom och säga att du måste få hjälp med det här.
Kan säga av egen erfarenhet att när jag är ärlig får jag ofta väldigt bra respons. Dom flesta förstår och vill hjälpa.
Att vara ärlig är jätteviktigt i ett tillfrisknande. Men det är inte alltid lätt. Man vill undvika konflikter eller oro hos familj och vänner.
Men så länge du har viljan att lägga ned har du kommit en lång jävla bit på vägen till ett hälsosammare liv.
Det finns mycket hjälp att få.testa söka runt lite och se om du hittar något som skulle passa dig.
Lycka till!
Och du är alltid välkommen att skicka ett meddelande till mig om du undrar något.
Har många års substansbruk och olika behandlingar i bagaget.
Mvh
Dom vet om allt nu eftersom jag åkte in på ett LVM och dom tog det faktiskt ganska bra. Dom var lite ledsna och besvikna och jag skämdes ganska extremt, men jag har världens finaste familj och dom står fortfarande kvar där vid min sida och är redo för att fortsätta kämpa tillsammans med mig igen.
Jag har lovat dom att jag ska vara ärlig i fortsättningen och dom sa att dom aldrig kommer döma mig. Det var en otrolig lättnad.
Nu släpps mitt LVM om 2 månader och jag kommer vara så redo att börja om på nytt igen! Inga mer lögner och inga mer ursäkter, det är jag skyldig dom.