2024-10-07, 11:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Jag har som med alla kondpiratörspundare på forumet analyserat alla dina inlägg. Vill du vi ska dra upp samtliga där du kör med Post Hoc Ergo Propter Hoc och cirkelresonemang eller räcker det med de vi redan tagit upp angående dina påståenden?

Jag har gjort punkter så ditt bemötande ska bli tydligt för alla att följa.

Du har inte gjort detta på ett konkret sett utan endast sagt det och det är fel, men inte förklarat varför eller hur det är fel.

Du trodde jag skrev att det är bevisat att vaccin skapar autism, nej jag har skrivit flera olika anledningar att det kan ha missats i studien.

Du pratar som om studien är perfekt och inte kan missa något alls.

Sällan hört något så ovetenskapligt uttalande.
Citera
2024-10-07, 11:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Upprepningar av idioti är fortfarande idioti. De yttersta få fall av autism, som kanske möjligtvis eventuellt orsakas av vaccin, betyder INGET i det stora hela. De många millioner som räddas från lidande och ev. död världen över är viktigare än dina fåtal ömkansvärda fall. Vacciner skyddar oss alla mot vidriga sjukdomar som polio, smittkoppor, mässling. påssjuka etc etc. och detta motarbetar du och dina gelikar för enstaka fall av autism. Vidrigt!

Så jag ser på det kan vi förstärka våra immunförsvar genom naturlig livsstil och vi behöver därför inga vaccin idag.

Det är möjligt att de hjälpt människan förr i tiden.

Men min poäng i det hela är att man lägger gifter i vaccinen uttöver det virala innehållet, alltså viruset.

T.ex. alumnium som är ett nervgift. Vilket vi sett i studier, att autistiska har förhöjda halter av nervgiftet aluminium i hjärnan.

Här har du den studien:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29413113/

The aluminium content of brain tissue in autism was consistently high. The mean (standard deviation) aluminium content across all 5 individuals for each lobe were 3.82(5.42), 2.30(2.00), 2.79(4.05) and 3.82(5.17) μg/g dry wt. for the occipital, frontal, temporal and parietal lobes respectively. These are some of the highest values for aluminium in human brain tissue yet recorded and one has to question why, for example, the aluminium content of the occipital lobe of a 15year old boy would be 8.74 (11.59) μg/g dry wt.? Aluminium-selective fluorescence microscopy was used to identify aluminium in brain tissue in 10 donors.
Citera
2024-10-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så jag ser på det kan vi förstärka våra immunförsvar genom naturlig livsstil och vi behöver därför inga vaccin idag.

Det är möjligt att de hjälpt människan förr i tiden.

Men min poäng i det hela är att man lägger gifter i vaccinen uttöver det virala innehållet, alltså viruset.

T.ex. alumnium som är ett nervgift. Vilket vi sett i studier, att autistiska har förhöjda halter av nervgiftet aluminium i hjärnan.

Här har du den studien:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29413113/

The aluminium content of brain tissue in autism was consistently high. The mean (standard deviation) aluminium content across all 5 individuals for each lobe were 3.82(5.42), 2.30(2.00), 2.79(4.05) and 3.82(5.17) μg/g dry wt. for the occipital, frontal, temporal and parietal lobes respectively. These are some of the highest values for aluminium in human brain tissue yet recorded and one has to question why, for example, the aluminium content of the occipital lobe of a 15year old boy would be 8.74 (11.59) μg/g dry wt.? Aluminium-selective fluorescence microscopy was used to identify aluminium in brain tissue in 10 donors.

Läs på om hur vaccin fungerar och även hur polio, mässlingen, påssjuka etc etc fungerar. Du har oerhört mycket att lära.

Vaccin är säkra och effektiva och skyddar jordens befolkning mot lidande och död. Viktigare fakta finns inte!
Citera
2024-10-07, 12:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Läs på om hur vaccin fungerar och även hur polio, mässlingen, påssjuka etc etc fungerar. Du har oerhört mycket att lära.

Vaccin är säkra och effektiva och skyddar jordens befolkning mot lidande och död. Viktigare fakta finns inte!

Immunförsvaret skapar anti-kroppar av ett virus det utsätts för. Det är den primära idéen med vaccin.

Väldigt lustigt och talande att du helt ignorerar mina poänger och kom med ett så tafatt uttalande som att jag inte vet hur vaccin fungerar när det uppenbart visas att jag kan det då jag talar om det virala innehållet kontra övrigt innehåll som nervgifter som används som adjuvanser.

Känner att du bevisar att du bara upprepar påståenden du blivit ilärd.

Precis som föregående skribent verkar du tro att studierna som påstår att vaccin är säkra är helt perfekt gjorda. Nej jag har ställt upp flera punkter varför såpass stora och generella studier kan missa fakta som att vissa fick autism av vaccinen.

Samt att man bör ta alla berättelser om att deras barn blivit autistiska direkt efter vaccinan på allvar, samt läkning av olika naturliga metoder som detox.

Jag menar vi har video bevis på det hela liksom. Hur mycket tydligare anekdoter behöver man ha för att ta det hela på allvar?

Det blir tydligt att du inte är så insatt i det hela.
Citera
2024-10-07, 12:03
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du verkar dock helt missuppfattat texten. Mina texter säger inte, eller utgår inte efter att vaccinen blivit bevisat skapa autism. Utan har ett öppet sinne och reflekterar över olika anledningar och faktorer som kan ha påverkat att man missat detta i studien.

Så du verkar inte riktigt hänga med i diskussionen och bemötte itne direkt poängerna i min text. Jag har skrivit en till text till dig där du kan försöka bemöta poängerna igen.

Provar vi igen för du är ute på cirkelresonemang med mera igen.

Du säger följande...

Om vaccinet orsakar autism hos 1 av 1000 barn kan detta vara svårt att upptäcka i en stor studie med många andra riskfaktorer.

Diagnostidpunkten för autism sammanfaller med vaccinationen, vilket gör det svårt att skilja på orsak och sammanträffande.

Jag påstår återigen att du har fel för att:

Du erkänner att autism och vaccination sker vid samma ålder men insisterar på att det inte automatiskt är ett post hoc-fel att koppla dem.

Du använder tidsmässig sammanträffande som grund för att föreslå en möjlig orsakssamband, utan konkreta bevis.

Att föreslå att vaccinet kan bidra till autism baserat på tidsmässig närhet, utan ytterligare evidens, faller under post hoc ergo propter hoc-felslutet.

Du försöker undvika detta fel genom att säga att det inte är automatiskt ett post hoc-fall, men återgår sedan till att använda tidsmässig sammanträffande som stöd för en möjlig orsak.

Ett exempel till.

Du säger följande...

Antagandet är att vaccinet kan orsaka autism hos en liten andel barn.

Detta används för att förklara varför stora studier kanske inte upptäcker denna effekt.

Slutsatsen (att vaccinet kan orsaka autism) används som bevis för premissen (att effekten är osynlig i studier).

Jag säger återigen att du har fel för att:

Du antar det som det försöker bevisa.

Det finns ingen oberoende evidens som stödjer att vaccinet orsakar autism; istället används antagandet för att förklara bristen på bevis.

Vi håller här eftersom fler exempel inte verkar få dig att förstå dina argumentationsfel.

Så enda vi får fram av detta är att du inte förstår vad du vill debattera.

Etablerad vetenskap och konsensus är oemotsagd.
Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Citera
2024-10-07, 12:06
Medlem
Citat:
Immunförsvaret skapar anti-kroppar av ett virus det utsätts för. Det är den primära idéen med vaccin.

Väldigt lustigt och talande att du helt ignorerar mina poänger och kom med ett så tafatt uttalande som att jag inte vet hur vaccin fungerar när det uppenbart visas att jag kan det då jag talar om det virala innehållet kontra övrigt innehåll som nervgifter som används som adjuvanser.

Precis som föregående skribent verkar du tro att studierna som påstår att vaccin är säkra är helt perfekt gjorda. Nej jag har ställt upp flera punkter varför såpass stora och generella studier kan missa fakta som att vissa fick autism av vaccinen.

Samt att man bör ta alla berättelser om att deras barn blivit autistiska direkt efter vaccinan på allvar, samt läkning av olika naturliga metoder som detox.

Jag menar vi har video bevis på det hela liksom. Hur mycket tydligare anekdoter behöver man ha för att ta det hela på allvar?

Fåtal fall av autism betyder inget gentemot den nytta vaccin ger. Alla världens barn glädjer sig och detta motarbetar du. Du vill orsaka den lidande och död. Vidrigt!

Läs på vad WHO säger till exempel. Där ser du vilken nytta vaccin har!
Citera
2024-10-07, 12:11
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Det absolut enda du visar med kraft är dina cirkelresonemang och post hoc ergo propter hoc-felslut samt din extremt svaga förståelse för studier och hur de fungerar.

Ett tips är att läsa på innan du skriver en massa cirkulära hypoteser med post hoc ergo propter hoc-felslut.
Citera
2024-10-07, 13:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Fåtal fall av autism betyder inget gentemot den nytta vaccin ger. Alla världens barn glädjer sig och detta motarbetar du. Du vill orsaka den lidande och död. Vidrigt!

Läs på vad WHO säger till exempel. Där ser du vilken nytta vaccin har!
Jag skrev ju att enligt mig så kan vi förstärka vårat immunförsvar naturligt med hälsosamlivsstil så att vaccinera sig med nervgifter idag är helt onödigt och förstör vår hälso och immunförsvar mer än om vi hade skippat och levt hälsosamt.

Finner det intressant att du helt ignorerade det jag skrev och bara upprepade ditt mantra, som ja sa är inlärt.
Citera
2024-10-07, 14:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Jag skrev ju att enligt mig så kan vi förstärka vårat immunförsvar naturligt med hälsosamlivsstil så att vaccinera sig med nervgifter idag är helt onödigt och förstör vår hälso och immunförsvar mer än om vi hade skippat och levt hälsosamt.

Finner det intressant att du helt ignorerade det jag skrev och bara upprepade ditt mantra, som ja sa är inlärt.

Vill du ge lite validerade vetenskapliga dokument som visar hur man skyddar sig mot Marburgviruset genom kost och hälsosam livsstil?
Fast du vill väl träna ditt immunförsvar med viruset som har dödlighet upp till 90%. Kanske varit bra med ett fungerande vaccin istället?

Eller med hälsosam livsstil menar du att sitta inne och isolerad?
Citera
2024-10-07, 14:14
Medlem
Citat:

När du inte förstår vad adjuvansen har för funktion så behöver du läsa på om vaccin. Den tillsätts inte för skoj skull som du verkar tro.

Dessutom behöver du läsa på om sjukdomarna som vaccinerna skyddar mot. Hur sjukdomarna härjade världen över, när vi inte vaccinerade, och även idag är inte, t ex polio utrotat.

Läs WHOs information, där har du kunskap! Vidga vyerna utanför din egna "trygga" sfär.
Citera
2024-10-07, 14:16
Medlem
styckets avatar
Citat:
När du inte förstår vad adjuvansen har för funktion så behöver du läsa på om vaccin. Den tillsätts inte för skoj skull som du verkar tro.

Dessutom behöver du läsa på om sjukdomarna som vaccinerna skyddar mot. Hur sjukdomarna härjade världen över, när vi inte vaccinerade, och även idag är inte, t ex polio utrotat.

Läs WHOs information, där har du kunskap! Vidga vyerna utanför din egna "trygga" sfär.
Jag fattar att den tillsätts för att ge en reaktion på immunförsvaret. Men mina poänger kvarstår.

Att en hälsosam livsstil ger ett bättre immunförsvar än vaccin med nervgift som adjuvanser.

Jag kan be dig att ta de personliga berättelser där barn får autism efter vaccinering på allvar, samt läkemetoder genom detox bland annat.

Här har du videobevis på barn som blev grovt autistiska efter vaccination om du inte tror på det hela.

https://www.youtube.com/watch?v=TmfxVmUsblk
Citera
2024-10-07, 14:19
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Vill du ge lite validerade vetenskapliga dokument som visar hur man skyddar sig mot Marburgviruset genom kost och hälsosam livsstil?
Fast du vill väl träna ditt immunförsvar med viruset som har dödlighet upp till 90%. Kanske varit bra med ett fungerande vaccin istället?

Eller med hälsosam livsstil menar du att sitta inne och isolerad?

Jag går mer på erfarenhet än studier. Det kallas ofta pionjärer. Som experimenterar och prövar nya saker.

Vi har sätt att talsvårigheter försvinner med detox hos barn. SÅ detta vet vi till 100% genom erfarenheten vi fått genom att pröva metoden.

Då kan vi hjälpa människor att bli friska från autism t.ex. långt innan det finns "validerade vetenskapliga dokument" som jag fattar är din gud av kunskap.

För mig har man helt missuppfattat vad vetenskap ens är om man ignorerar fungerande nya metoder och endast stirrar sig blint på nedskrivna peer reviewade studier. Av förklarliga skäl kan man tycka. Byråkrati brukar det kallas ofta.

Jag ser funktionen i peer reviewade studier. Men du verkar inte inse värdet av erfarenhet tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in