Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Du verkar dock helt missuppfattat texten. Mina texter säger inte, eller utgår inte efter att vaccinen blivit bevisat skapa autism. Utan har ett öppet sinne och reflekterar över olika anledningar och faktorer som kan ha påverkat att man missat detta i studien.
Så du verkar inte riktigt hänga med i diskussionen och bemötte itne direkt poängerna i min text. Jag har skrivit en till text till dig där du kan försöka bemöta poängerna igen.
Provar vi igen för du är ute på cirkelresonemang med mera igen.
Du säger följande...
Om vaccinet orsakar autism hos 1 av 1000 barn kan detta vara svårt att upptäcka i en stor studie med många andra riskfaktorer.
Diagnostidpunkten för autism sammanfaller med vaccinationen, vilket gör det svårt att skilja på orsak och sammanträffande.
Jag påstår återigen att du har fel för att:
Du erkänner att autism och vaccination sker vid samma ålder men insisterar på att det inte automatiskt är ett post hoc-fel att koppla dem.
Du använder tidsmässig sammanträffande som grund för att föreslå en möjlig orsakssamband, utan konkreta bevis.
Att föreslå att vaccinet kan bidra till autism baserat på tidsmässig närhet, utan ytterligare evidens, faller under post hoc ergo propter hoc-felslutet.
Du försöker undvika detta fel genom att säga att det inte är automatiskt ett post hoc-fall, men återgår sedan till att använda tidsmässig sammanträffande som stöd för en möjlig orsak.
Ett exempel till.
Du säger följande...
Antagandet är att vaccinet kan orsaka autism hos en liten andel barn.
Detta används för att förklara varför stora studier kanske inte upptäcker denna effekt.
Slutsatsen (att vaccinet kan orsaka autism) används som bevis för premissen (att effekten är osynlig i studier).
Jag säger återigen att du har fel för att:
Du antar det som det försöker bevisa.
Det finns ingen oberoende evidens som stödjer att vaccinet orsakar autism; istället används antagandet för att förklara bristen på bevis.
Vi håller här eftersom fler exempel inte verkar få dig att förstå dina argumentationsfel.
Så enda vi får fram av detta är att du inte förstår vad du vill debattera.
Etablerad vetenskap och konsensus är oemotsagd.
Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.